تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
احتمال وقوع فاجعه انسانی در رفح

حماس: اصرار نتانیاهو، چالشی برای جامعه جهانی است

تاکید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنگ طلب اسرائیل برای حمله به شهر پرجمعیت رفح، باعث شده تا گروه حماس این اصرار را چالشی برای جامعه جهانی عنوان کند.

کد خبر: ۱۶۳۱۱۸
۱۷:۵۴ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۳

حماس

دیدارنیوز: به‌رغم ادامه مذاکرات اسرائیل و حماس و تلاش میانجی‌ها برای دستیابی به توافق بر سر تبادل اسرا میان دو طرف و برقراری آتش‌بس در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل همچنان بر حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه اصرار دارد.

به نقل از العربیه، این در حالی است که گروه حماس گفت که قصد نتانیاهو برای نفوذ به شهر مملو از آوارگان رفح، همه فراخوان‌ها و مواضع بین‌المللی نسبت به عدم انجام عملیات نظامی در رفح را به چالش می‌کشد.

حماس همچنین در بیانیه‌ای در روز دوشنبه گفت که نتانیاهو با گسترش جنگ در غزه به استفاده از سخنرانی‌های مذهبی «برای دستیابی به اهداف سیاسی خود» ادامه می‌دهد.

نخست وزیر اسرائیل در دیداری مذهبی با اعضای گردان «اریز» پلیس نظامی آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد را با نجات یهودیان ایران از دست «هامان» تشبیه کرد و مدعی شد: «امروز جشن پوریم را گرامی می‌داریم، همانطور که بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در امپراتوری ایران، شخصیت شیطانی، ظالم، یهودی ستیز هامان ظاهر شد و خواستار حذف یهودیان از روی زمین شد، پس یهودیان قیام کردند و متحد شدند و جنگیدند و به پیروزی مطلق رسیدند.»

وی ادعا کرد: «شر مطلق اگر در رفح باقی بماند نمی‌توانیم آن را شکست دهیم. مانند برادرانمان در گذشته متحد می‌شویم، می‌جنگیم و پیروز می‌شویم. برای رسیدن به پیروزی مطلق وارد رفح می‌شویم. هامان را از بین بردیم و ما یحیی سنوار، رهبر حماس را نیز از بین خواهیم برد.»

با توجه به این‌که شهر رفح محل زندگی حدود ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی است، بسیاری از کشور‌های عربی و غربی از جمله آمریکا و سازمان‌های بین المللی بار‌ها نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در صورت حمله نظامیان اسرائیلی به رفح هشدار دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی