تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

زلنسکی خطاب به پوتین؛ به جای مراقبت از شهروندان، دیگران را مقصر می‌دانی!

پس از حمله تروریستی مرگبار به سالن یک کنسرت در نزدیکی مسکو، زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به اظهارات پوتین همتای روس خود پاسخ داد و گفت که رئیس‌جمهور روسیه به جای مراقبت از شهروندان خود تلاش می‌کند دیگران را مقصر معرفی کند.

کد خبر: ۱۶۳۰۵۶
۱۰:۴۸ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳

زلنسکی: پوتین به جای مراقبت از شهروندانش، خود تلاش می‌کند دیگران را مقصر معرفی کند

دیدارنیوز: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در پاسخ به اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره حادثه «کشتار مسکو»، او را به تلاش برای «تحمیل مسئولیت حمله مسکو به اوکراین» متهم کرد.

پوتین، شنبه ۴ فروردین، در سخنرانی تلویزیونی خود گفت که بر اساس اطلاعات اولیه، عاملان حمله به مرکز تجاری «کروکوس»، «سعی می‌کردند به اوکراین فرار کنند و روزنه‌ای برای عبور از مرز‌ها داشته‌اند».

به نقل از العربیه، زلنسکی، شامگاه شنبه در پاسخ به چنین اظهاراتی، گفت پوتین به‌دنبال راهی است که تا اوکراین را در ارتباط با کشتاری که در سالن کنسرت در حومه مسکو رخداد، مقصر بداند.

زلنسکی افزود که «کاملا قابل پیش‌بینی» بود که پوتین تا ۲۴ ساعت پس از واقعه ساکت خواهد ماند تا از طریق بتواند اوکراین را به حادثه مسکو مرتبط بداند.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین گفت که تعداد صد‌ها هزار «تروریستی» که پوتین برای قتل و کشتار به جنگ علیه اوکراین فرستاده است برای «بازداشتن تروریست‌ها در داخل» روسیه «مطمئنا کافی» است.

زلنسکی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «آنچه روز گذشته در مسکو رخ داد واضح است: پوتین و دیگر مزدوران تنها خواستند که طرف دیگر را مقصر جلوه دهند. همواره چنین روش‌هایی به‌کار می‌برند».

وزارت کشور روسیه، شنبه تایید کرد که مظنونان حمله روز جمعه به سالن کنسرت در حومه مسکو که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، «شهروندان خارجی» بودند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای بدون ذکر ملیت چهار مظنون دستگیر شده آن‌ها را اتباع بیگانه معرفی کرد.

در همین راستا رسانه‌های روسیه و یک نماینده این کشور نیز پیشتر اعلام کرده بودند که برخی ازمظنونان حمله مسکو تبعه تاجیکستان هستند.

بنا بر آخرین آمار‌ها منابع روسی شمار قربانیان حمله شامگاه جمعه به مرکز تجاری کروکوس درحومه مسکو به ۱۵۴ کشته و ده‌ها زخمی افزایش یافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی