تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جنگ غزه ادامه دارد

وتوی قطعنامه آمریکا؛ رای‌گیری به تعویق افتاد

پس از اینکه روسیه و چین روز گذشته (جمعه) پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند، شورای امنیت رای گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه را به تعویق انداخت.

کد خبر: ۱۶۳۰۱۰
۰۹:۵۴ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۳

وتوی قطعنامه آمریکا؛ رای‌گیری به تعویق افتاد

دیدارنیوز: منابع دیپلماتیک تاکید کردند رای گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه درباره آتش‌بس در غزه به روز دوشنبه موکول شد.

منابع دیپلماتیک به الجزیره گفتند که شورای امنیت سازمان ملل رای گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی هفت کشور غیردائم مبنی بر آتش‌بس در غزه در ماه رمضان را به پس فردا دوشنبه موکول کرد.

این منابع افزودند که به تعویق افتادن رای‌گیری پیش‌نویس قطعنامه پس از آن صورت گرفت که واشنگتن در مورد آن وارد مذاکرات شد.

بر اساس آنچه منابع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفتند رای‌گیری که قرار بود امروز-شنبه- در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره پیش‌نویس قطعنامه جدیدی با درخواست آتش‌بس «فوری» در غزه انجام شود، در تلاش برای جلوگیری از شکستی دیگر پس از استفاده روسیه و چین از حق وتوی خود در روز جمعه علیه پیش‌نویس آمریکا به روز دوشنبه موکول شد.

این منابع توضیح دادند که این تصمیم به تعویق افتادن برای آن اتخاذ شد تا بحث‌های بیشتری در مورد این پیش‌نویس قطعنامه جایگزین که توسط تعدادی از اعضای غیردائم شورا تهیه شده بود، فراهم شود.

روز جمعه، روسیه و چین از وتوی خود در شورای امنیت علیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه که در جانبداری از تجاوزات اسرائیلی‌ها بود، استفاده کردند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی