تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
بازی سوم تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶

ایران ۵ - ۰ ترکمنستان؛ عیدی خوب به فوتبالی‌ها

تیم ملی فوتبال ایران با درخشش حسین کنعانی و در شب مصدومیت سردار آزمون به راحتی ترکمنستان را مغلوب کرد و عیدی خوبی به فوتبالی‌ها داد.

کد خبر: ۱۶۲۹۷۹
۱۹:۳۳ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۳

گزارش زنده: ایران ۴ - ۰ ترکمنستان

دیدارنیوز _ سرویس ورزشی: در دومین روز از بهار ۱۴۰۳، تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی تهران میزبان ترکمنستان بود و توانست با ۵ گل حریف خود را شکست دهد.

تیم ملی در سومین مسابقه‌اش در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشت و اگر واکنش‌های دروازه‌بان حریف نبود، نتیجه می‌توانست پرگل‌تر باشد.

حسین کنعانی، مدافع میانی کشورمان در آخرین بازی پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ با دو گل برابر پیکان درخشید و آمادگی بالایش را به تیم ملی هم آورد؛ او در دقایق ۱۰ و ۴۸ گلزنی کرد تا نشان دهد تیم ملی یک مهاجم جدید در اختیار دارد!

سردار آزمون در دقیقه ۱۳ زننده گل دوم کشورمان بود هرچند سردار در این بازی خوش شانس نبود و به دلیل مصدومیت (که گفته می‌شود از ناحیه همسترینگ بوده) زمین را ترک کرد.

محبی هم زننده گل چهارم ایران در دقیقه ۵۶ روی پاس عالی طارمی بود. در ادامه حملات پرشمار تیم ملی روی دروازه ترکمنستان و در وقت اضافه، نوبت به نورافکن رسید تا گل پنجم را به ثمر برساند.

به این ترتیب، تیم ملی با بردی راحت و بی‌دردسر عیدی خوبی به فوتبالی‌ها داد و باید برای دیدار برگشت با ترکمنستان در روز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه آماده شود.

ایران در گروه پنجم مقدماتی جام جهانی ۷ امتیازی شد و بالاتر از ازبکستان با همین امتیاز در صدر جدول باقی ماند.

گزارش زنده: ایران ۲ - ۰ ترکمنستان/ پایان نیمه اول

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امین حزباوی، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی، محمد محبی و سردار آزمون.

ترکیب ترکمنستان: رستم آهالیف، قاضی‌مراد آناقلی‌اف، ارسلان آمانوف، میرزا بیک نظروف، یازجیلیچ قربانف، دیدار دوردیف، بریم ممدوف، راوشانگلدی هالمامدوف، بیگ مراد بایوف، تیمور چاریف

گل‌ها و دقایق حساس بازی:

دقیقه ۱: در حالی که در دومین روز تعطیلات سال نو هستیم، استقبال خوبی از سوی تماشاگران صورت گرفته است.

دقیقه ۵: قلی‌زاده با پای چپ اقدام به شوتزنی کرد که دروازه‌بان ترکمنستان به سختی و با دو دست این ضربه سنگین را دفع کرد.

دقیقه ۹: سه حمله پیاپی! اول طارمی قصد نفوذ به محوطه جریمه را داشت، اما موفق نبود و توپ به قدوس رسید که شوت او هم به دروازه نرسید و در ادامه عزت اللهی با ضربه‌ای دیدنی دروازه ترکمنستان را تهدید کرد.

گزارش زنده: ایران ۴ - ۰ ترکمنستان +ویدیو

گزارش زنده: ایران ۲ - ۰ ترکمنستان/ پایان نیمه اول

دقیقه ۱۰: گل اول ایران! بالاخره فشار تیم ملی روی دروازه ترکمنستان نتیجه داد و حسین کنعانی مدافع گلزن و آماده این روز‌های فوتبال با ضربه سر دروازه را باز کرد.

دقیقه ۱۳: گل دوم ایران! سردار آزمون روی پاس عالی قلی‌زاده با یک ضربه ساده و راحت دروازه ترکمنستان را فرو ریخت.

دقیقه ۳۵: ضربه ایستگاهی طارمی به تیر دروازه ترکمنستان برخورد کرد و گل نشد.

گزارش زنده: ایران ۴ - ۰ ترکمنستان

گزارش زنده: ایران ۴ - ۰ ترکمنستان

دقیقه ۴۲: سردار آزمون دچار آسیب دیدگی شد و از کادرفنی خواست تا او را تعویض کنند. نورافکن به جای آزمون وارد زمین شد.

نیمه اول با دو گل سود ایران به پایان رسید. پس از طوفان سه دقیقه‌ای که دو گل در پی داشت، تیم امیر قلعه‌نویی برای گل‌های بعدی عجله کرد، اما نتیجه‌ای به همراه نداشت.

گزارش زنده: ایران ۴ - ۰ ترکمنستان

دقیقه ۴۸: گل سوم ایران و بازهم کنعانی! مدافع آماده تیم ملی که چند روز پیش با پرسپولیس برابر پیکان دبل کرده بود، امشب هم در بازی ملی مقابل ترکمنستان دبل کرد تا سطح آمادگی بالای خود را نشان دهد.

دقیقه ۵۶: گل چهارم ایران! محبی هم به لیست گلزنان این بازی اضافه شد. او با پای راست به راحتی دروازه ترکمنستان را باز کرد.

دقیقه ۶۴: طارمی به خوبی پیشروی کرد، اما در ادامه پاس عرضی او به سامان قدوس نرسید و مدافع حریف یک کرنر ساخت.

دقیقه ۶۸: نورافکن در موقعیت گلزنی قرار گرفت که واکنش دروازه‌بان ترکمنستان مانع از گل پنجم ایران شد.

دقیقه ۷۸: قایدی با ضربه‌ای فنی در آستانه زدن گل پنجم به سبک گل‌هایش در جام ملت‌ها بود، اما دروازه‌بان ترکمنستان با شیرجه‌ای دیدنی توپ را دفع کرد و یک کرنر رقم خورد.

دقیقه ۹۰+۲: امید نورافکن گل پنجم ایران را با پای چپ به ثمر رساند.

تیم ملی با بردی قاطع از سد ترکمنستان عبور کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی