تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بلینکن در عربستان؛ تلاش‌ برای کمک‌های بشردوستانه به غزه

محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد. وزارت خارجه سعودی از دیدار بن فرحان (وزیر خارجه عربستان) و بلینکن و بررسی وارد کردن کمک‌های بشردوستانه ضروری به غزه خبر داده است.

کد خبر: ۱۶۲۹۶۲
۱۰:۳۷ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۳

بن سلمان

دیدارنیوز: محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی شامگاه چهارشنبه یکم فروردین با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده که در چارچوب تور خاورمیانه‌ای خود به عربستان سفر کرده، دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از العربیه، پیش‌تر وزارت خارجه سعودی چهارشنبه اعلام کرد که فیصل بن فرحان وزیر خارجه این کشور در دیدار با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود تحولات اوضاع در نوار غزه و شهر فلسطینی رفح و همچنین اهمیت دستیابی به آتش‌بس فوری را مورد بررسی قرار داده است.

در بیانیه وزارت خارجه سعودی آمده است که بن فرحان و بلینکن بکارگیری همه تلاش‌ها برای تضمین وارد کردن کمک‌های بشردوستانه ضروری به غزه را بررسی کردند.

تحقق صلح پایدار

از سویی وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن در سفر به سعودی بر «اهمیت هماهنگی از نزدیک با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی درباره ایجاد راه‌حلی برای جنگ در غزه و آماده‌سازی برای مرحله مابعد جنگ در این باریکه» تاکید کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که وزیر خارجه این کشور همچنین بر «تعهد ایالات متحده به تحقق صلح پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی همراه با فراهم ساختن تضمین‌های امنیتی برای اسرائیل» تاکید کرده است.

در این بیانیه نیز آمده است که دو طرف همچنین اهمیت پایان دادن به جنگ در سودان و یمن را مورد بررسی قرار داده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی