تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در پیام نوروزی رئیس جمهور آمریکا مطرح شد

ادعای جو بایدن: در کنار زنان شجاع ایرانی هستیم

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در پیام نوروزی خود به ایرانیان مانند سال گذشته ادعای حمایت از زنان ایرانی را مطرح کرد.

کد خبر: ۱۶۲۹۲۵
۱۰:۱۲ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۳

ادعای جو بایدن در پیام نوروزی:

دیدارنیوز: بایدن در این پیام که به همراه همسرش منتشر شده گفته است: «امروز، من و جیل بهترین آرزو‌های خود را برای میلیون‌ها نفری در سراسر جهان که نوروز را جشن می‌گیرند، ابراز می‌کنیم. نوروز، زمانِ تامل، تجدید و تولد دوباره است.»

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به برگزاری جشن نوروز در ایالات متحده گفت: «نسل‌های متوالی آمریکایی‌ها، امید این عید را به سراسر کشور ما گسترش داده‌اند. این امید را در شیرینی‌ها و هدایایی که بین اعضای خانواده و دوستان رد و بدل می‌شود، می‌بینیم. صدای کوبیدن قابلمه توسط کودکان و خنده‌های خانواده‌هایی که دور سفره هفت‌سین جمع شده‌اند، آن را می‌شنویم؛ و آن را زمانی حس می‌کنیم که جوامع مختلف برای تبدیل کردن این جشن به بخش شادی‌آور فرهنگ آمریکایی گرد هم می‌آیند – جشنی که روح ملی ما را منعکس می‌کند و به ما یادآوری می‌کند که امید در پیش است.»

وی با اشاره به نوروز امسال افزود: «نوروز امسال، در زمان سختی برای بسیاری از مردم فرا می‌رسد – زمانی که به این امید بیش از هر زمان دیگری نیاز است.»

بایدن ادعا کرد که «ایالات متحده همچنان در کنار زنان شجاع ایرانی خواهد ایستاد» و گفت: «زنانی که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند؛ و ما به همراه شرکایمان، مقامات ایرانی را در قبال نادیده گرفتن حقوق بشر بنیادی، پاسخگو خواهیم کرد.»

وی در این پیام به جنگ غزه نیز اشاره داشت و افزود: «جنگ در غزه نیز رنج وحشتناکی را بر مردم فلسطین تحمیل کرده است، و ما همچنان به پیگیری تلاش‌های بین‌المللی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه بیشتر به آن‌ها – از جمله غذا، آب، دارو و سرپناه ضروری – ادامه خواهیم داد.»

بایدن افزود: «ما سفره هفت‌سین خود را در کاخ سفید تزئین کرده‌ایم تا امیدهایمان، و ظرفیت و نوید سال جدید را منعکس کند. همچنین، در حالی که آغاز بهار را جشن می‌گیریم، به جوامع متنوع مهاجران در سراسر کشورمان ادای احترام می‌کنیم، جوامعی که سنت‌های قدیمی را به شکلی نو تطبیق داده‌اند تا داستان جاری آمریکا را روایت کنند.»

وی در پایان این پیام گفت: «برای همه کسانی که جشن می‌گیرند: عید شما مبارک – آرزوی سال نوئی آرام و پر از شادی را برایتان داریم.»

پیام نوروزی کامالا هریس

کامالا هریس، معاون جو بایدن نیز در پیامی ویدئویی با تبریک نوروز گفت: «در این دوران چالش برانگیز، نوید نو شدن نوروز به ما امید می‌دهد که در کنار هم ایستاده‌ایم و برای رفاه، سلامتی و صلح در سراسر جهان دعا می‌کنیم.

ادعای جو بایدن در پیام نوروزی:

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با انتشار عکسی در کنار سفره هفت سین با تبریک فرا رسیدن بهار گفت: «باشد که پیوند‌های خانوادگی و وعده فردای روشن‌تر را گرامی بداریم.»

ادعای جو بایدن در پیام نوروزی:

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی