تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله در داخل سوریه

اسرائیل که در چند ماه اخیر شهر غزه را به بهانه حمله به مواضع حماس ویران کرده، به مواضع حزب‌الله لبنان در داخل خاک سوریه حمله کرده است.

کد خبر: ۱۶۲۹۱۶
۱۹:۳۰ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله در داخل سوریه

دیدارنیوز: اسرائیل به مواضع حزب‌الله در داخل خاک سوریه حمله کرد.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که اسرائیل روز سه‌شنبه چند موشک به سمت چند هدف نظامی در خارج از دمشق، پایتخت سوریه شلیک کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است که پدافند هوایی سوریه «موشک‌های اسرائیلی را رهگیری و تعدادی از آن‌ها را ساقط کرده» و این موشک‌ها فقط خسارت مادی بر جای گذاشته‌اند.

با این وجود برخی منابع اطلاعاتی منطقه‌ای و سوری که نخواستند نامشان فاش شود، به خبرگزاری رویترز گفتند که در این حملات، استحکامات حزب‌الله لبنان از جمله یک انبار مهمات آن‌ها در شمال‌شرق پایتخت سوریه واقع در کوه‌های قلمون هدف گرفته شده‌اند.

این دومین حمله طی ۴۸ ساعت اخیر به این رشته کوه مرزی است؛ جایی که حزب‌الله چند مسیر اصلی تدارکاتی به سوریه دارد.

به گفته یک منبع اطلاعاتی غربی، حمله دیگری نیز حدود ۴۰ کیلومتری شرق دمشق روی داده که بار دیگر در محدوده استقرار نیرو‌های حزب‌الله بوده است.

به گفته این منابع «حملات اخیر به وضوح زیرساخت‌های حزب‌الله در سوریه، به ویژه استحکامات دقیق آن را در امتداد مرز لبنان و سوریه هدف قرار می‌دهد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی