تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

سردار تنگسیری: نفت ما را بدزدند، مقابله به مثل می‌کنیم

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه می‌گوید که زمان غارت اموال مردم ایران گذشته و اگر نفت ما را بدزدند و نفتکش ما را در هر جای این دنیا توقیف کنند، مقابله به مثل می‌کنیم،

کد خبر: ۱۶۲۸۹۱
۱۱:۲۳ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سردار تنگسیری: نفت ما را بدزدند، مقابله به مثل می‌کنیم

دیدارنیوز: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: اگر نفت ما را بدزدند و نفتکش ما را در هر جای این دنیا توقیف کنند، مقابله به مثل می‌کنیم، دیگر گذشت زمانی که برای غارت اموال مردم نجیب ایران اسلامی بیگانه‌ای گردن‌کشی کند.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی به مناسبت ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت ایران اظهار کرد: جوانان ما باید تاریخ معاصر را بخوانند تا به ارزش داشته‌هایمان پی ببرند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به ظلم و جنایت‌های انگلیس به مردم ایران، تأکید کرد: انگلیسی‌ها سال‌های سال نفت و منابع غنی سرزمین ما را به غارت بردند. در جریان جنگ جهانی بیش از ۹ میلیون نفر از مردم ما کشته شدند در صورتی که ما بی طرف بودیم.

سردار تنگسیری با اشاره به ماجرای ملی شدن نفت ایران گفت: زمانی که نفت ملی شد انگلیسی‌ها ایران را ترک کردند و خودشان به عراق و کارگر‌های هندی را به هندوستان فرستادند، دولت وقت متوسل به ایتالیا شد و پالایشگاه را به ایتالیا واگذار کرد.

وی ادامه داد: جوانان ما باید بدانند تا آن زمان در صنعت نفت ما ایرانی‌ها کارگر‌های ساده و پایین‌ترین طبقه شغلی بودند و حق نداشتند در کوچک‌ترین مسائل فنی و مدیریتی وارد شوند. به همین خاطر وقتی انگلیسی‌ها رفتتد هیچ کس حتی ایتالیایی‌ها قادر به راه اندازی پالایشگاه نبودند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد: دولت ایران برای اینکه نفت را بفروشد مجبور می‌شود ۳ نفتکش ایتالیایی را بارگیری کند. بعد از بارگیری نفتکش‌ها زمانی که وارد اقیانوس هند شدند انگلیسی‌ها هر سه را توقیف می‌کنند، خبر به شاه ایران می‌رسد. شاه از روی وادادگی می‌گوید بگویید انگلیس یک نفتکش را بر دارند و دوتای دیگر را آزاد کند و انگلستان قبول نمی‌کند و شاه ایران می‌گوید پس بگویید دوتا نفتکش را به انگلیسی‌ها بدهند.

سردار تنگسیری گفت: اما امروز جوانان همین سرزمین به برکت انقلاب اسلامی و جرات و روحیه خود باوری که حضرت امام خمینی (ره) در دل ما نهادینه کرد با سربلندی در مقابل استکبار ایستاده اند. الان با رهبری فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) با همان ادبیات با استکبار وارد صحبت می‌شویم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان کرد: اگر نفت ما را بدزدند و نفتکش ما را در هر جای این دنیا توقیف کنند مقابله به مثل می‌کنیم. دیگر گذشت زمانی که برای غارت اموال مردم نجیب ایران اسلامی بیگانه‌ای گردن‌کشی کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی