تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
محرومیت ۱۰ جلسه‌ای، بازیکن اینتر را تهدید می‎‌کند

جنجال نژادپرستی در ایتالیا؛ یک بازیکن حذف شد

جنجال توهین نژادپرستانه در فوتبال اروپا بار دیگر خبرساز شد و فرانچسکو آچربی بازیکن تیم اینتر ایتالیا که در متن این ماجرا بود، با وجود عدم اثبات اتهامش از تیم ملی ایتالیا خط خورد.

کد خبر: ۱۶۲۸۸۹
۱۰:۵۳ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

جنجال نژادپرستی در ایتالیا؛ یک بازیکن حذف شد

دیدارنیوز: مصاف نه‌چندان حساس اینتر و ناپولی در سری آ که رکورد ۱۰ پیروزی متوالی نراتزوری را پایان داد، بدون حواشی نبود و بحران نژادپرستی در این کشور، بیش از یک قربانی گرفت.

فرانچسکو آچربی در جریان دیدار مقابل ناپولی به ژوان ژسوس، بازیکن رقیب با یک لفظ نژادپرستانه توهین کرد و سرمربی تیم ملی بدون فوت وقت، نام آچربی را از لیست تیم ملی برای حضور در اردوی آتزوری در واپسین فیفادی پیش از جام ملت‌های اروپا خط زده است.

آچربی این اتهام را نپذیرفته و از طرف مقابل ژسوس ادعای عذرخواهی ستاره باتجربه ایتالیایی را دارد، اما ماجرا به همین نقطه ختم نشده و لوچانو اسپالتی، سرمربی تیم ملی ایتالیا در راه نخستین تورنمنت معتبرش روی نیمکت تیم ملی در این باره گفته است: «آچربی این اتهام را قبول ندارد و بازیکن تاثیرگذاری برای ماست، اما وظیفه تیم ملی و فدراسیون بود که نسبت به این شایعه واکنش نشان دهند!»

آچربی اتهام را قبول ندارد

در جریان دیدار ناپولی و اینتر در یک صحنه ژوان ژسوس در حال اعتراض به داور است و از لب‌خوانی‌ها می‌توان فهمید به قاضی میدان می‌گوید: «آچربی من را ... صدا زد!» سپس آچربی به آن‌ها پیوسته و مکالمه کوتاهی شکل می‌گیرد. پس از بازی، ژسوس گفته بود آچربی عذرخواهی کرده و از ستاره ایتالیایی شکایتی ندارد، اما ماجرا بار دیگر همزمان با خارج شدن نام آچربی از لیست تیم ملی داغ شد و واکنش‌های بسیاری در پی داشت.

جنجال نژادپرستی در ایتالیا؛ یک بازیکن حذف شد

ژسوس در اینستاگرامش نوشت: «این ماجرای تلخ، پس از به صدا درآمدن سوت پایان دیدار و عذرخواهی آچربی برای من تمام شد و علاقه‌ای ندارم ماجرا را بار دیگر برای خودم تازه کنم! امروز، اما بیانیه‌ای از آچربی خواندم که با اظهاراتش پس از بازی متفاوت بود و شما حتی از لب‌خوانی هم می‌توانید متوجه شوید از من عذرخواهی می‌کند. اینکه می‌گوید هیچ توهین نژادی رخ نداده را قبول ندارم! او گفته بود ... برایش معنای خاصی ندارد و قصد توهین نداشته، اما نژادپرستی در همین مقطع و پس از همین ماجرا باید پایان یابد! نه به نژادپرستی!»

تیم ملی ناچار به واکنش بود

از طرف مقابل، اسپالتی اذعان داشته برای متوجه شدن اصل ماجرا، با ژوان ژسوس تماس گرفته، اما تلفن همراه بازیکن برزیلی خاموش بوده است. اگر ادعای ژسوس تایید شود، آچربی به مدت حداقل ۱۰ بازی از همراهی اینتر در سری آ محروم خواهد شد و این به معنای پایان فصل برای بازیکن نراتزوری است.

اسپالتی تصمیم گرفته آچربی را فعلاً از لیست تیم ملی برای دیدار‌های دوستانه با اکوادور و ونزوئلا خط بزند و در این باره با وجود عدم اثبات اتهامش، سرمربی تیم ملی اذعان داشته: «بازیکنان تیم ملی باید با رفتار و گفتارشان نشان دهند شایسته پوشیدن این پیراهن هستند. ۲ ساعت گذراندن وقت در مستطیل سبز برای فوتبالیست‌ها مهم است، اما آنچه بیشتر اهمیت دارد، شیوه رفتارشان در ۲۲ ساعت باقی مانده روز است.»

اگر روبینیو سفیدپوست بود...

پس از این ماجرا، انواع و اقسام واکنش‌ها در حمایت یا علیه ژوان ژسوس شکل گرفت. در یکی از جالب‌توجه‌ترین‌ها، روبینیو، ستاره برزیلی سال‌های نه‌چندان دور میلان در این باره اظهارنظر کرد. روبینیو که همزمان با بر تن داشتن پیراهن میلان، همراه دوستش فالکو در کافه‌ای حاضر شده و سال‌ها بعد به جرم تعرض به زنی آلبانیایی در همان شب بازخواست شدند به ۹ ماه تحمل حبس در ایتالیا محکوم شده، اما چون برزیل قانون استرداد مجرمان ندارد، او برخلاف دنی آلوس راهی زندان نشده است.

کشور برزیل در تلاش است مدت زمان محکومیت روبینیو را باتوجه به قوانین کشور در این باره تغییر داده و ستاره سابق میلان را تبرئه کند، اما این بازیکن در مصاحبه‌ای با تلویزیون رکورد حاضر شد و گفت: «ایتالیا کشوری به شدت نژاد پرست است. من در این کشور به خاطر خطایی که مرتکب نشدم، محکوم بوده و می‌توانم با مدارک توطئه علیه خودم را اثبات کنم. این نژادپرستی که امروز می‌بینیم، یک دهه پیش در بطن این کشور جریان داشت. شک نکنید اگر فردی سفیدپوست بودم در این ماجرا و همزمان با رسیدگی به اتهام تعرض، طور دیگری با من رفتار می‌شد!»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی