تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
وزارت خارجه ایالات متحده مدعی شد

اسرائیل بدون اطلاع آمریکا هیچ عملیاتی انجام نمی‌دهد

در شرایطی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بر طبل جنگ و حمله به رفح می‌کوبد، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که تل‌آویو قبل از مشورت با آمریکا هیچ عملیاتی را در رفح انجام نخواهد داد.

کد خبر: ۱۶۲۸۷۹
۰۸:۴۸ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اسرائیل بدون اطلاع آمریکا هیچ عملیاتی انجام نمی‌دهد

دیدارنیوز: وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی به شبکه «العربیه» تصریح کرد که واشینگتن روابطی دیرینه با اسرائیل دارد، اما این مانع از بروز اختلافات نمی‌شود و تل‌آویو قبل از مشورت با آمریکا هیچ عملیاتی را در رفح انجام نخواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که واشینگتن مصمم به نابودی حماس است و هر عملیاتی در رفح باید این گروه فلسطینی را هدف قرار دهد و در عین حال حفاظت از غیرنظامیان را تضمین کند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که با اعمال فشار‌های بر اسرائیل برای تضمین محافظت از غیرنظامیان برای تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه تلاش می‌کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گام بعدی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را برای متقاعد کردن واشینگتن را در مورد ضرورت آغاز عملیات نظامی در مقیاس بزرگ در رفح، در جنوب نوار غزه، فاش کرد.

در همین راستا، خبرگزاری «رویترز»، به نقل از سالیوان گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، دوشنبه ۲۸ اسفند در گفت‌وگوی تلفنی به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به وی اطلاع داده است که یک تیم مشترک بین سازمانی را برای رایزنی در مورد عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح در جنوب غزه به واشینگتن اعزام خواهد کرد.

سالیوان افزود که اسرائیل طرحی برای چگونگی بیرون راندن ایمن غیرنظامیان از رفح ارائه نکرده است و خاطرنشان کرد که عملیات زمینی بزرگ در رفح اشتباه خواهد بود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در ادامه تاکید کرد که ساکنان غزه جایی برای رفتن ندارند، او گفت که عملیات رفح هرج و مرج در غزه را عمیق‌تر خواهد کرد.

سالیوان همچنین خاطرنشان کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده طی گفت‌وگوی تلفنی به نتانیاهو تاکید کرده است که چرا او عمیقاً نگران هرگونه عملیات نظامی بزرگ در غزه است.

به نقل از العربیه، سالیوان در پایان با بیان اینکه بایدن به نتانیاهو لزوم اتخاذ یک استراتژی منسجم و پایدار برای خلاص شدن از تهدید حماس را گوشزد کرده است، خاطرنشان کرد که تعداد غیرنظامیان بی‌گناهی که در این درگیری کشته شده‌اند بیش از مجموع جنگ‌های قبلی صورت گرفته در نوار غزه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی