تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
انتقاد یک وکیل از اظهارات امام جمعه موقت تهران

مجتهدزاده: حرف‌های «صدیقی» توهین به شعور مردم است/ معلوم است چرا مردم دین گریز شده‌اند

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری به انتقاد از اظهارات کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران درباره موضوع زمین خواری پرداخت و گفت: آقای صدیقی در دستگاه قضا هم مدت‌ها فعال بوده است و خب الان بیاید درباره حکم جعل یک چیز جدید بنویسد و حکم جعل را از اول بازنویسی کند. زیرا حرفش اصلا جای بحث حقوقی ندارد و یک شوخی و توهین به شعور مردم است. معلوم است که چرا وضعیت اعتقادی مردم این است و مردم دین گریز شده اند.

کد خبر: ۱۶۲۸۶۷
۱۹:۰۲ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

مجتهدزاده: حرف‌های «صدیقی» توهین به شعور مردم است/ مال دزدی را به دادستانی بدهید

دیدارنیوز: علی مجتهدزاده، وکیل و حقوقدان با تحلیل موضوع زمین خواری ۴ هزار متری کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و ادعای او مبنی بر اینکه امضایش را جعل کرده اند و این زمین را به نامش زده اند، به اصلاحات نیوز می‌گوید: از هر دانشجوی حقوقی که سوال کنید می‌داند که مهمترین عنصر جعل، تحقق رکن ضرری است. یعنی من بیایم بر علیه شما چیزی را جعل کنم و پولی را از شما بگیرم، اینکه امضای شما را جعل کنم و پولی را در جیبت بگذارم، از عجایب خلقت است. متاسفانه باعث تمسخر و خنده است.

او ادامه می‌دهد:حرف‌های آقای صدیقی شبیه به شوخی می‌ماند که کسی امضایی را جعل کرده باشد و چیزی را به شخصی دهد! والا ما اولین بار است که چنین چیزی می‌بینیم! آقای صدیقی در دستگاه قضا هم مدت‌ها فعال بوده است و خب الان بیاید درباره حکم جعل یک چیز جدید بنویسد و حکم جعل را از اول بازنویسی کند. زیرا حرفش اصلا جای بحث حقوقی ندارد و یک شوخی و توهین به شعور مردم است.

مجتهدزاده با اشاره به نامه اخیر کاظم صدیقی گفت: من واقعا این را یک شوخی سخیف می‌دانم. دیگر ته مانده اعتبار عمومی هم باقی نمانده است و این آقایان با این داستان‌ها و حرف‌ها اعتماد مردم را از بین برده اند. آنقدر این اتفاقات را بی شرمانه و وقیحانه انجام می‌دهند که حد و اندازه ندارد.

این حقوقدان ادامه می‌دهد: اگر آقایان ما را به نشر اکاذیب متهم نمی‌کنند، اگر به فکر خودشان هستند و هنوز عاقلی وجود دارد، یک دادگاه علنی برقرار کنند و اجازه دهند که حقوقدانان هم حضور داشته باشند و بتوانند درباره موضوع به صورت شفاف صحبت کنند. اما من بعید می‌دانم که به نفعشان باشد که چنین کاری را انجام دهند. اگر می‌گفتند مرغ پخته پرواز کرده است، من راحتتر باور می‌کردم تا اینکه بگویند فردی امضای من را جعل کرده تا پولی در جیب من بگذارند.

مجتهدزاده می‌گوید: معتقدم اصلا این بحث حقوقی نیست و کمدین‌ها باید درباره آن صحبت کنند. صحبت حقوقی در این باره یعنی شان علم حقوق را پایین می‌اوریم. طنزپردازانی مانند آقای مهران مدیری باید در این باره صحبت کنند.

این کارشناس حقوقی با بیان اینکه هرچند خنده دار است، اما به فرض صحت این موضوع و اگر بنا را بر این بگذاریم که او خبر نداشته، خب مال دزدی است و او هم اطلاع دارد که مال دزدی است، باید این مال را در اختیار دادستانی قرار دهد، گفت: به دادستانی اعلام کند، از خودش سلب مالکیت کند و سند را در اختیار امین الاموال دادستانی قرار دهد. یعنی هم سند هم به طور فیزیکی. نه اینکه سندش را بگذارند چندروز دیگر که سروصدا‌ها خوابید، این مال را دوباره بردارند.

او در ادامه می‌گوید: آقای صدیقی به صورت علنی دارد این سخنان را مطرح می‌کند و در خفا نگفته است! اگر او دروغ گفته باشد و چون به صورت علنی هم مطرح کرده است، نشر اکاذیب است. اما واقعا موضوع عجیبی است و معتقدم وهن روحانیت است. به نظرم بیشتر یک طنز است و طنزپردازانی همچون مدیری و ایرج طهماسب باید به آن بپردازند. نمی‌دانم کسانی که می‌روند پشت سر او نماز می‌خوانند انشالا که نمازشان قبول باشد. وقتی مبلغ اسلام چنین وضعیتی دارد، معلوم است که چرا وضعیت اعتقادی مردم این است و مردم دین گریز شده اند.

منبع: اصلاحات نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی