تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
اخبار استان فارس

با هدف تکریم از مهمان‌نوازی فارسی‌ها: جشنواره «بنی‌آدم» ۵ فروردین‌ماه در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری جشنواره «بنی‌آدم» با هدف تکریم از مهمان‌نوازی مردم این استان خبر داد.

کد خبر: ۱۶۲۸۳۶
۱۲:۲۹ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

با هدف تکریم از مهمان‌نوازی فارسی‌ها: جشنواره «بنی‌آدم» ۵ فروردین‌ماه در شیراز برگزار می‌شود

 

دیدارنیوز ـ استان فارس: محمد ثابت اقلیدی امروز، ۲۸ اسفند در حاشیه بازدید از تاسیسات گردشگری فارس در شیراز با بیان اینکه جشنواره «بنی‌آدم» ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در شیراز برگزار می‌شود، گفت: روز ۵ فرودین‌ماه ۱۳۹۸ درحالی‌که ده‌ها هزار مسافر نوروزی مهمان شیرازی‌ها بودند سیلی همه را غافلگیر کرد و تعدادی از هم‌وطنان گرفتار سیل شدند در آن روز مردم شیراز حماسه‌ای از جنس مهربانی، محبت گذشت و مهمان‌نوازی خلق کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: مردم شیراز با مهمان‌نوازی خود صحنه‌ای را در آن روز به تصویر کشدید که ترجمه و تفسیر عملی مصرع «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» است.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه جشنواره بنی‌آدم در واقع فرصتی برای تکریم آیین سنتی و رسم مهمان‌نوازی مردم فارس به‌خصوص شیرازی‌هاست، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قصد داریم در این روز از صنوف و افراد خیری که در روز ۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ بدون هیچ چشم‌داشتی به کمک مردم سیل‌زده شتافتند تقدیر کنیم و این رسم مهمان‌نوازی را گرامی بداریم.

وی گفت: اجرای این مراسم دلگرمی برای مسافرانی است که امسال راهی شهر ادب و هنر می‌شوند تا با اطمینان خاطر جای جای آن را ببینند و به خاطر بسپارند، زیرا می‌دانند در این شهر هستند کسانی که اگر خانه‌ای محقر و دستی تنگ هم داشته باشند در‌های خانه خود را با آغوش بازمی‌گشایند تا مسافری در راه نماند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی