تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
انتخابات روسیه

واکنش‌ غربی‌ها به پیروزی پوتین؛ «این انتخابات عادلانه نیست»

پس از پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، مقامات غربی از جمله آمریکا اعلام کردند که این انتخابات «آزاد و عادلانه» نبوده است.

کد خبر: ۱۶۲۸۱۷
۱۰:۴۵ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

واکنش‌ غربی‌ها به پیروزی «پوتین»

دیدارنیوز: پس از آنکه رسانه‌های روسی اعلام کردند در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که روز یکشنبه به پایان رسید، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با رای زیاد در مقام خود ابقا شد، مقامات غربی به این امر واکنش نشان دادند.

به گزارش «رویترز»، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده در این باره گفت: «با نظر به اینکه پوتین مخالفان سیاسی خود را زندانی کرده و مانع از شرکت آن‌ها در انتخابات شده است، این انتخابات آشکارا آزاد و عادلانه نیست.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: «این روز‌ها دیکتاتور روسی در حال شبیه‌سازی انتخاباتی دیگر است. برای تمام جهان معلوم است که این فرد، همانطور که قبلاً هم کرده است، به خاطر قدرت هر کاری می‌کند، تا برای همیشه حکومت کند.»

زلنسکی افزود: «این شبیه‌سازی انتخابات هیچ مشروعیتی ندارد و نمی‌تواند داشته باشد. این شخص باید در دادگاه لاهه محاکمه شود، و این همان چیزی است که ما دنبالش هستیم.»

وزارت امور خارجه آلمان در حساب رسانه اجتماعی «ایکس» خود نوشت: «شبه‌انتخاب روسیه نه آزاد و نه عادلانه است، و نتیجه آن نیز هیچ‌کس را غافلگیر نکرد. حکومت پوتین استبدادی است. او به سانسور، سرکوب، و خشونت متکی است. انتخابات در اراضی اشغال‌شده اوکراین باطل است، و نمونه دیگری از نقض قوانین بین‌المللی است.»

دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا در حساب ایکس خود نوشت: «مهلت رای‌گیری در روسیه تمام شده است. با برگزاری انتخابات غیرقانونی در قلمرو اوکراین، عدم وجود انتخاب برای رای‌دهندگان، و عدم نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا، انتخابات روسیه هیچ شباهتی به انتخابات آزاد و عادلانه ندارد.»

به نقل از العربیه، وزارت خارجه لهستان نیز در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «انتخابات ریاست جمهوری کذایی روسیه از ۱۵ تا ۱۷ مارس ۲۰۲۴ برگزار شد. این رای‌گیری تحت شرایط سرکوب شدید جامعه صورت گرفت که یک انتخابات آزاد و دموکراتیک را غیرممکن کرد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی