تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
انتخاباتی بدون چالش برای پوتین

میزان مشارکت در سومین روز انتخابات روسیه اعلام شد

بر اساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، میزان مشارکت در این انتخابات این کشور، به ۵۸.۷۴ درصد رسیده است.

کد خبر: ۱۶۲۷۶۰
۱۱:۱۶ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

میزان مشارکت در سومین روز انتخابات روسیه اعلام شد

دیدارنیوز: روسیه یکشنبه ۲۷ اسفند، سومین و آخرین روز رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری را شاهد است.

داده‌های الکترونیکی ارائه شده توسط کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه نشان می‌دهد که بر اساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات، میزان مشارکت در این انتخابات، به ۵۸.۷۴ درصد رسیده است.

بر اساس همین گزارش، میزان مشارکت در پنج منطقه - تووا، جمهوری خلق دونتسک، کوزباس، اوستیای شمالی و یامال بیش از ۸۰ ٪ و در چچن ۹۰ ٪ است.

شمار رای دهندگان در روسیه بیش از ۱۱۲ میلیون نفر و در خارج از کشور به حدود دو میلیون نفر می‌رسد.

چهار نامزد در این انتخابات با هم رقابت می‌کنند: ولادیمیر پوتین، نامزد مستقل، لئونید اسلوتسکی، نامزد حزب لیبرال دموکرات روسیه، نیکولای خاریتونوف، نامزد حزب کمونیست روسیه و ولادیسلاو داوانکوف، نامزد حزب نوین خلق.

این انتخابات، هشتمین انتخابات ریاست جمهوری روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است.

به نقل از العربیه، پوتین در سخنرانی ویژه خود برای مردم، از همه شهروندان خواست در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و تاکید کرد که سرنوشت روسیه تنها از سوی شهروندان آن تعیین می‌شود.

تخریب انتخابات

از سویی روسیه روز گذشته اعلام کرد که اوکراین با هدف ایجاد اخلال در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در حال انجام «فعالیت‌های تروریستی» است.

دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری پیشین روسیه، معترضانی را که تلاش کردند مناطق ویژه رای‌دهی را به آتش کشیده و رنگ در صندوق‌های رای بریزند را «خائنانی» توصیف کرد که به دشمنان کشور کمک می‌کنند.

در دومین روز از انتخابات سه روزه روسیه، وزارت خارجه این کشوراعلام کرد که کی‌یف «فعالیت‌های تروریستی خود علیه انتخابات را تشدید کرده است» تا از این طریق با «نشان‌دادن فعالیت خود به حامیان غربی‌اش، کمک‌های مالی بیشتر و تسلیحات مرگبار را تقاضا کند.»

در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است که در یکی از این حوادث، حمله پهپادی اوکراین به یک مرکز رای‌گیری در منطقه تحت کنترل روسیه در زاپوریژیا اوکراین بود.

هنوز هیچ اظهار نظری در این رابطه از سوی اوکراین صادر نشده که انتخابات برگزار شده در بخش‌های اشغالی خود را غیرقانونی و بی‌اعتبار می‌داند.

تظاهرات هواداران ناوالنی

ایلا پامفیلووا، رئیس کمیسیون انتخابات شنبه اعلام کرد که تا این لحظه، ۲۰ اقدام برای از بین‌بردن برگه‌های رای با ریختن مایعات مختلف در صندوق‌های رای و همچنین ۸ اقدام به آتش‌زدن و تلاش برای منفجرکردن بمب دودزا صورت گرفته است.

در این رابطه مدودف تاکید کرد که معترضان چه‌بسا به حبس‌هایی تا ۲۰ سال به اتهام خیانت مواجه شوند.

او در پستی در «تلگرام» با اشاره به حملات اوکراین افزود: «این اقدامات، کمک مستقیم به فاسدانی است که امروز شهر‌های ما را بمباران می‌کنند.»

از سویی حامیان الکسی ناوالنی، مخالف جان‌باخته، از رای دهندگان خواستند تا ظهر یکشنبه، آخرین روز انتخابات، در اعتراضات ضد پوتین در هر یازده منطقه زمانی روسیه، حضور یابند.

سیطره پوتین

هیچ یک از سه نامزد دیگر در برگه رای، چالش واقعی برابر پوتین (۷۱ ساله) که از آخرین روز در سال ۱۹۹۹ به عنوان رئیس جمهوری یا نخست‌وزیر در راس هرم قدرت روسیه حضور دارد، ایجاد نمی‌کند.

این در حالی است که خبرگزاری روسیه به نقل از یک مسئول ارشد در بخش ارتباطات این کشور آورد که میزان حملات سایبری ضد روسیه، به سطحی «بی‌سابقه» رسیده است.

این مقام مسئول، اوکراین و کشور‌های غربی را در این رابطه مسئول دانست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی