تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
به رنجش مردم احترام می‌گذاریم، ولی باید مردم را قانع کنیم

مرعشی: «آرای باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره اینکه آرای باطله در انتخابات مجلس دوازدهم چه پیامی داشت؟ گفت: آرای باطله در این دوره از انتخابات بیشتر از همیشه بوده و هنوز عدد آن را مشخصا هنوز نگفته‌اند. پیش‌بینی می‌شود که حداقل ۱۰ درصد آرای این دوره از انتخابات باطله بوده، ولی هنوز رسما اعلام نشده است. بهرحال ریشه آرای باطله این است که مردم رنجیده و از سیاست فاصله گرفته‌اند.

کد خبر: ۱۶۲۷۴۲
۰۸:۴۶ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

مرعشی: «آرای باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند

دیدارنیوز: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود که حداقل ۱۰ درصد آرای این دوره از انتخابات باطله بوده، ولی هنوز رسماً اعلام نشده است.

«آرای باطله» در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس به مثابه انتخابات ۱۴۰۰ تبدیل به یک چالش شده است، گرچه آمار رسمی از میزان آراء باطله اعلام نشده است، اما فاصله زیاد بین آرای مأخوذه و رأی نمایندگان مشخصا در تهران حکایت از نقش زیاد آراء باطله در این انتخابات دارد.

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران گریزی به این موضوع زد و پیام آرای باطله را رنجش مردم از حاکمیت دانست.

ریشه آرای باطله این است که مردم رنجیده اند و از سیاست فاصله گرفته اند

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به اینکه آرای باطله در انتخابات مجلس دوازدهم چه پیامی داشت؟ گفت: آرای باطله در این دوره از انتخابات بیشتر از همیشه بوده و هنوز عدد آن را مشخصاً هنوز نگفته‌اند. پیش‌بینی می‌شود که حداقل ۱۰ درصد آرای این دوره از انتخابات باطله بوده، ولی هنوز رسماً اعلام نشده است. بهرحال ریشه آرای باطله این است که مردم رنجیده و از سیاست فاصله گرفته‌اند.

به رنجش مردم احترام بگذاریم، اما باید آن‌ها را قانع کنیم

وی افزود: البته میان کنشگران سیاسی اختلاف است که آیا سیاستمداران، احزاب و شخصیت‌های سیاسی باید تابع نظر اکثریت مردم که رنجیده‌اند، باشند یا اینکه باید مردم را با محدودیت‌ها و منحصر بودن راه انتخابات آشنا کنند و سعی کنند که مردم را به صحنه برگردانند.

مرعشی در پایان تصریح کرد: لذا این دو گرایش مذکور وجود دارد، اما گرایش ما به عنوان حزب کارگزاران این است که نهاد انتخابات اهمیت دارد، به رنجش مردم احترام می‌گذاریم، ولی باید مردم را قانع کنیم که به انتخابات اهمیت بدهند ولو اینکه مسیر کُند جلو برود و بهبودی بسیار کم باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی