تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

روز جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ماه، در واپسین روز‌های گلابگیری، وارد کاشان شدیم. یک روز آفتابی و دلچسب، همواره تصورم این بود که کاشان، همانند خیلی از شهر‌های ایران واجد تلفیق هر دو ویژگی سنت و...
مقامات روسی مدعی شدند نرخ مشارکت در روز اول از ۳۵ درصد فراتر رفته است

پرتاب کوکتل مولوتوف و حمله پهپادی در انتخابات روسیه

پس از اتفاقاتی چون پرتاب کوکتل مولوتوف و ریختن رنگ بر صندوق‌های رای توسط برخی معترضان در روز اول انتخابات ریاست جمهوری روسیه، در دومین روز انتخابات، مناطق مختلف روسیه شاهد حملات سایبری، موشکی و پهپادی از سوی اوکراین جنگ‌زده بود.

کد خبر: ۱۶۲۷۲۹
۱۸:۲۵ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

پرتاب کوکتل مولوتوف و حمله سایبری در انتخابات روسیه

دیدارنیوز: در حالی که اولین روز انتخابات ریاست جمهوری روسیه با پرتاب کوکتل مولوتوف و ریختن رنگ بر صندوق‌های رای توسط برخی معترضان همراه بود، بامداد شنبه در دومین روز انتخابات، مناطق مختلف روسیه شاهد حملات سایبری، موشکی و پهپادی از سوی اوکراین بود.

هم‌زمان، حزب «روسیه واحد» حاکم بر این کشور شنبه ۲۶ اسفند اعلام کرد که تمامی سرویس‌های الکترونیکی این حزب در معرض یک حمله سایبری گسترده قرار گرفته و افزود که برای دفع این حمله برخی خدمات غیرضروری خود را به حالت تعلیق درآورده است.

به نقل از العربیه، در همین حال، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۸ موشک از نوع «آر. ام ۷۰ وامپر» و ۲ پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه بلگورود سرنگون کردند.

دیمیتری آزاروف، فرماندار منطقه سامارای اعلام کرد که پهپاد‌های اوکراینی به دو پالایشگاه نفت متعلق به شرکت دولتی روسنفت در این منطقه حمله کردند که یکی از تاسیسات این شرکت آتش گرفت. او گفت که این حملات پهپادی هیچگونه خسارت جانی در پی نداشت.

مطلب مرتبط:

انتخابات روسیه؛ آتش‌زدن صندوق رای در محل زندگی ناوالنی +ویدیو

آزاروف همچنین در بیانیه‌ای که در حساب تلگرامی خود منتشر شد، گفت، آتش سوزی در پالایشگاه سیزران در منطقه رودخانه ولگا رخ داد، اما حمله به پالایشگاه نووکوپیشف خنثی شد.

حملات اوکراین در حالی انجام می‌گیرد که رای دهندگان روس در دومین روز از انتخاباتی که قرار است شش سال دیگر به حکومت ۲۵ سال بدون رقیب پوتین رسمیت ببخشد.

مسکو پیش از این نسبت به قرار گرفتن این کشور در معرض حملات سایبری و فشار‌های خارجی و همچنین حوادث امنیتی، حملات مرزی یا تلاش برای تهاجم گسترده هشدار داده بود.

پوتین که به عنوان یک نامزد مستقل با حمایت حزب «روسیه واحد» در انتخابات شرکت می‌کند، اوکراین را متهم کرد که به دنبال خرابکاری در روند اجرای انتخابات است.

پوتین در سخنانی که ر وز جمعه در جلسه شورای امنیت روسیه ایراد کرد، با عصبانیت گفت: «این حملات دشمن بدون مجازات نخواهد ماند».

اولین روز از سه روز رای‌گیری در روسیه شاهد ناآرامی‌هایی در مناطق مختلف روسیه بود که طی آن تعدادی از معترضان به صندوق‌های رای رنگ ریختند. در یک حادثه دیگر، به یک مرکز رای‌گیری در زادگاه پوتین با کوکتل مولوتوف حمله شد.

بر اساس آنچه مقامات روسی تایید کردند، نرخ مشارکت در روز اول از ۳۵ درصد فراتر رفته است.

طبق گفته مقامات بیش از ۱۱۴ میلیون شهروند روسی از جمله ساکنان مناطق اوکراینی اشغال شده که مسکو آن‌ها را سرزمین‌های جدید خود می‌داند حق رای دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی