تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای بلینکن درباره گسترش غنی‌سازی توسط ایران

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که پیام آمریکا و متحدان این کشور به ایران این است که گسترش غنی‌سازی و فعال کردن سانتریفیوژ‌های بیشتر را باید متوقف کند.

کد خبر: ۱۶۲۷۱۴
۱۳:۲۵ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

ادعای بلینکن؛ ایران باید گسترش غنی‌سازی را متوقف کند

دیدارنیوز: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که پیام آمریکا و متحدان اروپایی‌اش به ایران این است که گسترش غنی‌سازی در نیروگاه‌های هسته‌ای و فعال کردن سانتریفیوژ‌های بیشتر را باید متوقف کند.

به نقل از العربیه، بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، اظهارات بلینکن جمعه ۲۵ اسفند در جریان دیدارش با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در وین، پایتخت اتریش ایراد شده که دو طرف بر سر مسائل ایمنی حل و فصل مسائل راستی‌آزمایی در برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا در اوکراین گفتگو کرده‌اند.

طبق این بیانیه که در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، بلینکن از مأموریت آژانس برای رسیدگی به مسائل مرتبط با راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران اعلام حمایت کرد.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نیز در این دیدار حمایت واشینگتن از فعالیت‌های آژانس را ضروری دانست.

گروسی، پیشتر دوشنبه ۱۴ اسفند، در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از ایران خواسته بود که به طور کامل و بدون ابهام با آژانس همکاری کند. او با اشاره مسائل پادمانی متعلق به تعهدات ایران و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور گفته بود: «هیچ پیشرفتی درباره تحقیقات در مورد تاسیسات هسته‌ای مخفی ایران حاصل نشده است».

آمریکا روز پنج‌شنبه، ۱۷ اسفند، درباره عدم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و احتمال صدور قطعنامه‌های بیشتر علیه تهران هشدار داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی