تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
در خاورمیانه چه خبر است

تلاش‌ برای آتش‌بس در غزه

در صد و شصت و دومین روز از «طوفان الاقصی» و جنگ میان اسرائیل و حماس، ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار مردم بی‌دفاع در غزه در ابتدای ماه مبارک رمضان است.

کد خبر: ۱۶۲۶۹۲
۱۰:۲۶ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ نتانیاهو فرمان حمله را امضا کرد

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و شصت و دومین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید:

ساعت: ۲۰:۰۲/ تلاش برای آتش‌بس در غزه

تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه به نظر می‌رسد پس از پیشنهاد جدید حماس جان تازه‌ای گرفته است. این گروه همچنین خواستار ارسال کمک‌های بیشتری برای ساکنان غزه شده است. این در حالی است که اولین محموله مواد غذایی از طریق دریا به ساحل این باریکه رسیده است.

به نقل از یورونیوز، در همین زمینه اسرائیل ادعا کرد که هیاتی را برای دور دیگری از مذاکرات درباره توافق احتمالی به قطر می‌فرستد. اسرائیل همچنین طرح‌هایی را برای عملیات نظامی در رفح، جایی که اکثر مردم غزه در چندین ماه گذشته در آنجا پناه گرفته‌اند، پیش برده است.

یک موسسه خیریه فعال در زمینه پخش موادغذایی مستقر در آمریکا گفت که تیم آن‌ها تخلیه تقریبا ۲۰۰ تن مواد غذایی را به پایان رسانده است. این موسسه گفت: «تمام محموله‌ها تخلیه شده و برای توزیع در غزه آماده شده است.»

خوزه آندرس، بنیانگذار این موسسه گفت که اولین کمک از طریق دریا برای رسیدن به غزه معادل ۱۲ کامیون است، اما «ما می‌توانیم هزاران تن در هفته به این منطقه بیاوریم.»

سازمان ملل گفته است که قبل از جنگ، روزانه به طور متوسط حدود ۵۰۰ کامیون وارد غزه می‌شد، اما تعداد فعلی خیلی کم است.

سازمان ملل گزاش داده است که دسترسی به شمال نوار غزه برای تحویل غذا و سایر کمک‌ها با مشکل مواجه شده است. ساکنان این منطقه گفته‌اند که مجبور به خوردن گیاهان وحشی و علوفه حیوانات شده‌اند.

دومینیک آلن، از صندوق جمعیت سازمان ملل، پس از بازدید از شمال غزه گفت: «پزشکان گزارش داده‌اند که دیگر نوزادی با اندازه طبیعی مشاهده نمی‌شود.»

با این وضعیت رو به وخیم‌تر شدن، امدادگران مجبور شدند به آسمان و دریا متوسل شوند. نیروی هوای آلمان روز شنبه اعلام کرد که اولین محموله را از آسمان شمال غزه با موفقیت به زمین پرتاب کرده است.

کریدور دریایی جدید قرار است با یک اسکله موقت تکمیل شود و سربازان آمریکایی در حال ساختن آن هستند. با این حال به گفته مقامات سازمان ملل و گروه‌های امدادی، ماموریت‌های هوایی و دریایی جایگزین مناسب و کاملی برای ارسال کمک‌های زمینی نیستند.

وزارت بهداشت نوار غزه وابسته به گروه حماس اعلام کرد که در بازه‌ای ۲۴ ساعته حداقل ۶۳ نفر کشته شده‌اند.

اشرف القدره، سخنگوی این وزارتخانه اوایل روز شنبه از کشته شدن ۳۶ نفر در پی حمله‌ای به خانه‌ای که آورگان به آنجا پناه برده بودند، خبر داد.

ساعت: ۱۷:۵۲/ درخواست مصر از اسرائیل

وزارت خارجه مصر اعلام کرد: از اسرائیل می‌خواهیم محدودیت‌هایی که بر سر راه زمینی ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اعمال کرده است را برچیند.

ساعت: ۱۷:۳۱/ حملات وحشیانه اسرائیل به غزه

به نقل از العربیه، منابع فلسطینی روز شنبه ۲۶ اسفند از کشته شدن بیش از ۸۰ نفر در نتیجه بمباران مجدد تعدادی از منازل و ساختمان‌های چند طبقه در نوار غزه توسط اسرائیل خبر دادند.

خبرگزاری رسمی فلسطین به نقل از منابع محلی اعلام کرد که اغلب جانباختگان بمباران‌های امروز اسرائیل کودکان و زنان بودند.

به گفته منابع محلی، نیرو‌های اسرائیلی یک ساختمان مسکونی هفت طبقه را در نزدیکی بیمارستان «الشفا» در شهر غزه بمباران کردند که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فلسطین تعداد زیادی از ساکنان این ساختمان چند طبقه هنوز زیر آوار هستند.

ساعت: ۱۱:۱۲/ نتانیاهو فرمان حمله را امضا کرد

هم‌زمان با عدم پیشرفت در مذاکرات جاری میان اسرائیل و حماس برای آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسرا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل طرح حمله به شهر رفح در جنوب نوار مورد را امضا کرد.

با این حال، نتانیاهو مدعی شد «پس از آنکه حماس حاضر به امتیازدهی در مذاکرات آتش‌بس شده، یک هیئت اسرائیلی به زودی راهی قطر می‌شود.»

به نقل از العربیه، برخی از میانجی گران در این مذاکرات بر این باورند که امتیازدهی حماس در مورد مبادله اسرا و عقب‌نشینی از خواست «توقف دائمی جنگ» قبل از دستیابی به توافق، مواضع دو طرف به هم را در مقایسه با هفته‌های گذشته نزدیکتر کرده است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» در این باره به نقل از مقامات مصری و یک مقام حماس گزارش داد که با افزایش فشار قطر بر حماس و تهدید به اخراج تعدادی از مسئولانش از دوحه، مواضع این گروه نرم شده است.

بر اساس این گزارش، حماس از خواسته قبلی خود مبنی بر آزادی ۳ هزار فلسطینی از زندان‌ها در ازای ۴۰ گروگان اسرائیلی که منجر به شکست مذاکرات در هفته گذشته پیش از ماه رمضان شد، عقب‌نشینی کرده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ کشتار ادامه دارد

ساعت: ۱۰:۰۲/ کشتار ادامه دارد

اسرائیل در صد و شصت و دومین روز از جنگ نسل کشی به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد و ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت.

به نقل از ایسنا، دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه بامداد روز شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته بیش از ۱۲ خانه امن را هدف قرار داد و یک کشتار کامل علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان را ثبت کرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه، ارتش اشغالگر با بمباران خانه خانواده طباطیبی در غرب اردوگاه جدید در النصیرات در وسط نوار غزه دست به کشتار زد و ۳۶ شهید برجای گذاشت که اکثر آن‌ها را کودکان و زنان باردار تشکیل می‌دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی