تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.

ادعای گروه هفت درباره حمایت نظامی ایران از روسیه

گروه هفت مدعی شد که در صورت ارسال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه، با تحریم‌های شدید برضد تهران به آن پاسخ خواهد داد.

کد خبر: ۱۶۲۶۸۳
۰۸:۵۷ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

ادعای گروه هفت:

دیدارنیوز: هفت کشور صنعتی جهان موسوم به «گروه هفت» گزارش‌های ادعایی اخیر درباره قصد ایران برای ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه را «بسیار نگران‌کننده» توصیف کردند.

گروه «G۷» در بیانیه مشترکی تهدید کرد که اگر تهران به مسکو موشک بالستیک ارسال کند، با اعمال تحریم‌های شدید برضد ایران به آن پاسخ خواهد داد.

هفت کشور صنعتی جهان شامل ایالات متحده آمریکا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن ادعا کردند که «اگر ایران ارسال موشک‌های بالستیک یا فناوری‌های مرتبط با آن به روسیه را آغاز کند، [این کشورها]آمادگی دارند با اقدامات سریع و هماهنگ که شامل اعمال تحریم‌های شدید می‌شود، به آن پاسخ دهند».

در همین راستا یک مقام ارشد آمریکایی گفت که کشور‌های عضو گروه هفت آمادگی دارند که اگر ایران ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به روسیه را آغاز کند تحریم‌های جدید شدیدی را علیه تهران و از جمله آن بر پرواز‌های خطوط هواپیمایی ایرانی به اروپا اعمال کنند.
وی تاکید کرد که اگر تهران به روسیه موشک ارسال کند پرواز هواپیما‌های ایرانی بر فراز اروپا را ممنوع خواهیم کرد.

این مقام آمریکایی در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: «پیام امروز ما تاکید بر این است که اگر ایران به ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه اقدام کند، پاسخ جامعه بین‌المللی [برضد آن]فوری و سخت خواهد بود».

ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه

به نقل از العربیه، شایان ذکر است که ۶ منبع در گفتگو با خبرگزاری «رویترز» در فوریه گذشته تایید کردند که در چارچوب اقدام به تقویت همکاری‌های نظامی میان ایران و روسیه، دو کشور تحت تحریم‌های آمریکا، تهران تعداد زیادی موشک بالستیک قوی زمین به زمین به مسکو ارسال کرده است.

سه منبع ایرانی خاطرنشان کردند که تهران نزدیک به ۴۰۰ موشک شامل تعدادی از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد از نوع «فاتح - ۱۱۰» و نظیر موشک «ذوالفقار» را عرضه کرده است.

کارشناسان می‌گویند این نوع موشک جابجا شونده قادر است اهدافی را در مسافت‌هایی مابین ۳۰۰ الی ۷۰۰ کیلومتر هدف قرار دهد.

محدودیت‌های بین‌المللی

هر چند محدودیت‌های اعمال شده شورای امنیت سازمان ملل متحد بر صادرات ایران از برخی موشک‌ها و پهپاد‌ها و دیگر فناوری‌ها در ۱۸ اکتبر گذشته پایان یافته است، به‌رغم آن، اما ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های اعمال شده بر برنامه موشک‌های بالستیک ایران را در میانه نگرانی از صادرات تسلیحات تهران به گروه‌های نیابتی آن در منطقه خاورمیانه و همچنین روسیه ابقا کردند.

یک منبع چهارم آگاه از این موضوع نیز بدون ارائه جزئیات بیشتری تاکید کرد که روسیه اخیرا تعداد زیادی از موشک‌ها را از ایران دریافت کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی