تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
افاضات اضافه

مرسی که هستی! مراقب پوستت باش

عوام‌الملک اتفاقات بحث‌برانگیز هفته گذشته مانند ماجرای حجاب در قم و ترافیک تهران را با دقت زیر ذره‌بین برده که در این مطلب می‌خوانیم.

کد خبر: ۱۶۲۶۷۷
۱۴:۱۰ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۲

مرسی که هستی! مراقب پوستت باش

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲

مسعود، مدیر عامل مترو اعلام کرد که دلیل مشکلات مترو، تحریم و نبود منابع مالی است. منظورش را نفهمیدم. چون تحریم‌ها کاغذپاره‌هایی هستند که نعمت‌اند. این حرف‌های مسعود شبیه حرف‌های خواص دوران حسن بود. از خواص عصر ابراهیم توقع نداریم این حرف‌ها را بزنند. در عصر ابراهیم به جز بی‌حجابی عده قلیلی از نسوان مشکلی نداریم که آن هم ربطی به تحریم‌ها ندارد. اگر مترو دچار توقف یا آتش‌سوزی شده است چیز عجیبی نیست. در همه جا اتفاق می‌افتد. مهم این است که در ایستگاه‌های مترو کسانی باشند که حجاب عوام را ببانند. صحبت‌های امیرحسین، خواص‌المله اصفهان را در تلویزیون بودجه‌بگیر درباره جریمه کردن عوام بی‌حجاب شنیدم. اینطور که دلش می‌خواهد قرار است از بعد عید عوام بی‌حجاب را جریمه کنند و اگر خودشان جریمه را پرداخت نکردند مستقیما از حسابشان کسر کنند. کار بسیار خوب و درستی‌ست. اصلا بهتر است از سال آینده خواص، داشتن حساب بانکی برای عوام را ممنوع کنند و همه پول‌های همه مملکت را در یک حساب پیش خودشان نگه دارند و به هر کدام از عوام روزانه به اندازه خوب بودنشان یک مبلغی برای خرید یک تکه نان و کمی بیشتر بدهند. پرداخت را هم در حدی انجام دهند که خیلی از آن پول چیزی اضافه نیاید. اینطوری تورم هم از بین می‌رود.

شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

صبح خبر بازداشت دو نفر از نسوان که در تجریش ادای حاجی فیروز را درمی‌آوردند خواندم. اقدام مناسب و قاطعی بود. بعضی‌ها می‌خواهند با چنین کار‌هایی امنیت را بر هم بزنند، اما خوشبختانه حواس خواص به همه چیز هست. تصاویری هم از یک درمانگاه در قم دیدم. خیلی ناراحت شدم. یکی از نسوان بی‌حجاب به یکی از نوبزرگوارانی که بی‌حجاب بودن او را مستند کرده بود حمله کرد و مدام بر سرش فریاد می‌زد. این چیز‌ها را باید مسعود ببیند تا بفهمد الان مشکل مملکت این دسته از نسوان هستند نه متوقف شدن مقطعی مترو. خواص باید مثل فتنه میدان تجریش سریعا وارد عمل شوند و هم با آن ضعیفه و هم با کسانی که با انتشار فیلم درمانگاه باعث شدند آن نوبزرگوار آینده‌دار تحت فشار روحی و روانی قرار بگیرد برخورد قاطع و فوری و انقلابی کنند تا عوام احساس آرامش کنند.

یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

شنیدم که دکتر ابراهیم گفته است نباید بشنود که در ادارات فساد هست و مثلا ممکن است عوام برای جلو رفتن کارهایشان مجبور شوند رشوه بدهند. عوام باید فوری به این دستور رسیدگی کنند. نباید اجازه بدهند دکتر ابراهیم این چیز‌ها را بشنود. خوشبختانه دکتر ابراهیم زمانی هم که رییس خواص‌الرعایا بود این چیز‌ها را نمی‌شنید و رییس خواص‌الدوله شد تا مطمئن شود که این چیز‌ها را نمی‌شنود. به نظر می‌رسد تا موفقیت کامل چیزی باقی نمانده است. در اخبار خواندم که یک فروند طیاره بیست و نه سال کارکرده در حد نو از جریان اصیل طالبان خریده‌ایم. خبر خوبی‌ست. این دستاورد‌های بزرگ باید به گوش عوام برسد. در دوران حسن پول‌های مملکت را صرف خرید طیاره از غربی‌ها می‌کردند و همان پول‌ها تبدیل به موشک و اسلحه شد و اوکراینی‌ها برای تجاوز به خاک روسیه از آن استفاده کردند. الان خوشبختانه با پول کمتر طیاره‌ی در حد نو را از کسانی می‌خریم که از خودمان هستند. انگار پول را از این جیب درآورده‌ایم و در آن جیب فرو کرده‌ایم. اقتصاد درون‌زا یعنی همین. آخر شب شنیدم خواص‌الرعایای قم همانطور که دیروز پیشنهاد کرده بودم دستورات مقتضی برای برخورد با عوامل فقره قم را صادر کرده است. قاعدتا باید منتظر شنیدن خبر‌های خوب و امنیت‌آفرین ظرف یکی دو روز آینده باشیم.

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

خوشبختانه امروز باشگاه پرسپولیس کاملا خصوصی شد و هشتاد درصد از سهامش به صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان واگذار شد. دستاورد جدید بزرگ دیگری برای دکتر ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش است. قطعا همه عوام انگیزه‌های بیشتری برای کار کردن بیشتر با بالا رفتن سن بازنشستگی پیدا می‌کنند. کار می‌کنند تا فوتبالیست‌های پرسپولیس بتوانند قرارداد‌های گرانتری داشته باشند و خودرو‌های گرانتری وارد کنند. گزارشی درباره رتبه‌بندی گذرنامه کشور‌های مختلف خواندم. ادعا کرده در بین ۱۹۹ کشور، گذرنامه ما در رتبه ۱۹۰ قرار دارد. قطعا انتشار چنین گزارش‌هایی کار غربی‌ها و با هدف سیاه‌نمایی‌ست. حتی اگر راست هم باشد اصلا مهم نیست. فکر کرده‌اند ما عوام می‌خواهیم غیر از اینجا جایی برویم که نیاز به گذرنامه داشته باشیم. خود خواص برای پیگیری امور ما عوام لازم است سفر کنند و حتی بعضی وقت‌ها مدتی در کشوری مثل کانادا علیرغم همه سختی‌هایش بمانند که قاعدتا برای آن هم راهی پیدا می‌کنند و هر طور شده گذرنامه یک کشور دیگر را به دست می‌آورند. حالا غربی‌ها آنقدر از این گزارش‌ها درباره اعتبار گذرنامه ایرانی منتشر کنند تا گزارش‌دانشان پاره شود.

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

پیش‌بینی دو روز پیشم درست از آب درآمد و معاون خواص‌الرعایای قم اعلام کرد که چهار نفر از عوامل انتشار فیلم در فقره قم دستگیر شدند. طبیعتا همگی مزدور و نفوذی هستند و باید منتظر دیدن و شنیدن اعتراف‌های تلخشان به این موضوعات باشیم. غربی‌ها در این روز‌های پایانی سال سعی دارند با این کارهایشان امنیت را از بین ببرند، اما موفق نخواهند شد. اول که فتنه تجریش را درست کردند و بعد هم فقره قم. قطعا تیرهایشان مثل همیشه به سنگ خواهد خورد. مینو، رییس اندیشکده نسوان و خانواده و از خواص کمتر شناخته‌شده گفت ویل دورانت گفته بوده که اگر غرب قانون مترقی امر به معروف و نهی از منکر را داشت آنجا عریانی و بی‌حیایی شکل نمی‌گرفت و عفاف از دست نمی‌رفت. جالب بود. تا حالا فکر می‌کردم معمولا این نوع حرف‌ها را ژان ژاک روسو می‌زده است. آگهی فروش چند کاروانسرا در بیابان‌ها را دیدم. قیمت‌ها مناسب هستند. مخصوصا که این کاروانسرا‌ها جزو میراث جهانی هستند و قطعا می‌ارزد که خریداری شوند و تبدیل به قهوه‌خانه و سفره‌خانه شوند. الان رستوران‌های دربند و درکه که جزو میراث جهانی هم نیستند بیشتر از این کاروانسرا‌ها قیمت دارند. عصر اخباری از ترافیک و قفل شدن خیابان‌های تهران و چند برابر شدن کرایه‌ها شنیده می‌شد. تقصیر ما عوام است. وقتی هنوز عده‌ای از ما دست از سنت‌ها و رسوم طاغوتی مثل به اصطلاح چهارشنبه‌سوری برنمی‌داریم باید به شکل مناسب، هزینه‌اش را بدهیم.

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

مصاحبه علیرضا رییس بلدیه درباره شکستن کمر ترافیک تهران را دیدم. اول مصاحبه اعلام کرد که اگر کسی احساس می‌کند در ترافیک تهران دچار کمردرد شده است مشکل از کمر خودش است. حتما راست می‌گوید. چون بالاخره علیرضا با اینکه رییس بلدیه است طبیب هم هست و لابد هنوز یک چیز‌هایی از طبابت می‌داند. فهمیدم که برای حل مشکل ترافیک قرار است تا سال آینده تعداد اتوبوس‌ها و ون‌ها و تاکسی‌های برقی در تهران را چند برابر کند. خیلی طرح خوبی‌ست. قطعا ترافیک با چند برابر شدن این وسایل در خیابان‌ها از بین می‌رود. چون همه عوام منتظر بودند اتوبوس‌ها و ون‌ها و تاکسی‌های برقی چندبرابر شوند تا از خودرو‌های خودشان استفاده نکنند. فیلمی از یک دعوای خانوادگی در محدوده خیابان پاستور دیدم. عده‌ای از نظمیه‌ها با عده‌ای از آشنایان که برای اعتراض به تنها مشکل کشور که بی‌حجابی نسوان است جمع شده بودند درگیر شدند. البته بلافاصله متوجه شدند که تجمع‌کنندگان، خودی هستند و موضوع فیصله پیدا کرد. گویا از ایشان دلجویی هم شده. خوب شد. نظمیه‌ها باید حواسشان باشد. غربی‌ها دنبال ایجاد درگیری‌های خانوادگی هستند. نباید در این دام افتاد.

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

تصویر امیدبخشی از یک بنر در یکی از خیابان‌های تهران دیدم. به نسوان گفته بودند اگر حجابشان را رعایت کنند قول می‌دهند ظرف یک سال فساد و اختلاس و همه چیز‌های مشابه را از بین ببرند. خیلی خوب است. معلوم است در این چهل و چند سال نسوان آنطور که باید حجابشان را رعایت نکرده بودند وگرنه تا حالا همه این چیز‌های دیگر از بین رفته بود. عیبی هم ندارد. ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه هست. حتی اگر آب گل‌آلود شده باشد. البته اول باید مطمئن شد اصلا آب برای ماهیگیری مانده باشد. عباس، خواص‌الدوله امور صنعت و تجارت گفت که با شنیدن عبارت واردات خودروی کارکرده کهیر می‌زند، چون شان عوام بالاتر از این حرفهاست. چقدر خوب است که خواص عصر ابراهیم نگران شان عوام هستند. اطرافیان عباس باید مراقب باشند در این چند روز جلوی عباس درباره واردات خودروی کارکرده چیزی بگویند. چون تعطیلات نزدیک است و اگر کهیر بزند ممکن است دسترسی مناسبی به طبیب برای درمان نداشته باشد. واقعا هم وقتی می‌توان از همین خودرو‌های عالی داخلی یا چینی با قیمت‌های مناسب و اقتصادی استفاده کرد چرا باید شان عوام را با خودرو‌های کارکرده غربی و ژاپنی و کره‌ای پایین آورد. پیامک کوتاهی برای عباس آماده کرده‌ام که اگر شماره‌اش را پیدا کنم برایش می‌فرستم. "عباس! مرسی که هستی. مراقب پوستت باش."

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی