تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
ناآرامی و تنش در دریای سرخ

حمله موشکی حوثی‌ها به ناوشکن «لابون»

فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام»، ادعا کرد که حوثی‌ها یک موشک بالستیک از منطقه تحت کنترل خود در یمن را به سمت ناوشکن «لابون» در دریای سرخ پرتاب کردند.

کد خبر: ۱۶۲۶۳۰
۱۱:۳۲ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

حمله موشکی حوثی‌ها به ناوشکن «لابون»

دیدارنیوز: فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام»، مدعی شد که حوثی‌ها سه‌شنبه ۲۲ اسفند، یک موشک بالستیک از منطقه تحت کنترل خود در یمن را به سمت ناوشکن «لابون» در دریای سرخ پرتاب کردند که به آن اصابت نکرد و خسارت مادی و جانی برجای نگذاشت.

«سنتکام»، بامداد چهارشنبه ۲۳ اسفند، در اطلاعیه‌ای افزود: «فرماندهی مرکزی ایالات متحده و یک کشتی ائتلاف موفق شدند دو پهپاد پرتاب شده از منطقه تحت کنترل حوثی‌ها در یمن را شناسایی و منهدم کنند.»

ماموریت «اسپیدس»

از سویی طبق گفته وزارت دفاع ایتالیا، یک کشتی نظامی ایتالیایی سه‌شنبه، دو پهپاد را در دریای سرخ به عنوان بخشی از عملیات اروپایی ماموریت «اسپیدس» با هدف مقابله با حملات حوثی‌ها، سرنگون کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ایتالیا آمده است: «در چارچوب عملیات اتحادیه اروپا، کشتی «کایو دولیو» بر اساس اصل دفاع از خود، دو پهپاد را سرنگون کرد که هدف از این عملیات، دفاع از آزادی ناوبری و دریانوردی مسیر‌های تجاری از طریق دریای سرخ است.»

این اولین باری است که رم از زمان موافقت پارلمان ایتالیا در یک هفته پیش با مشارکت در ماموریت «اسپیدس» به فرماندهی ایتالیا، سرنگونی پهپاد‌ها را در دریای سرخ، اعلام می‌کند.

به نقل از العربیه، حوثی‌ها با ادعای حمایت از فلسطینی‌ها در جنگ غزه، کشتی‌های خارجی متعددی را که از آبراه دریای سرخ و خلیج عدن عبور می‌کردند، هدف حملات موشکی و پهپادی خود قرار داده‌اند.

ایالات متحده با تشکیل ائتلاف بین‌المللی «نگهبان سعادت» در دریای سرخ تلاش کرده تا آزادی کشتی‌رانی را در منطقه تضمین کند. اتحادیه اروپا نیز ماموریت مشابهی با نام «اسپیدس» را در فوریه گذشته راه‌اندازی کرد که طبق برنامه به مدت یک سال قابل تمدید، ادامه خواهد داشت.

اقدام وزارت دفاع بریتانیا

وزارت دفاع بریتانیا سه‌شنبه اعلام کرد که یکی از پیشرفته‌ترین کشتی‌های جنگی این کشور به دریای سرخ بازخواهد گشت تا از حمل و نقل جهانی در برابر حملات حوثی‌ها محافظت کند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که کشتی «اچ‌ام‌اس ریچموند» به جای کشتی «اچ‌ام‌اس دیاموند» که در فوریه گذشته به عملیات «نگهبان سعادت» یا ائتلاف بین المللی برای محافظت از کشتی‌های تجاری در برابر حملات حوثی‌ها پیوست، مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت.

گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد که حفاظت از کشتیرانی در سراسر جهان، یکی از ماموریت‌های کلیدی نیروی دریایی است و استقرار این نیرو نشان می‌دهد که چگونه ملوانان ماهر و ناو‌های جنگی پیشرفته به حفظ امنیت خطوط دریایی کمک می‌کنند.

به گفته شاپس، بریتانیا همچنان در خط مقدم واکنش بین‌المللی به حملات خطرناک حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری که به کشته‌شدن ملوانان بین‌المللی انجامیده، باقی مانده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی