تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

طلسم‌شکنی بارسا و حسرت طارمی در لندن!

بارسلونا با کنار زدن ناپولی پس از ۴ سال طلسم نرفتن به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را شکست و یاران طارمی در ضربات پنالتی در لندن مغلوب توپچی‌ها شدند.

کد خبر: ۱۶۲۶۰۸
۰۸:۲۰ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

طلسم‌شکتی بارسا و حسرت طارمی در لندن!

دیدارنیوز: آرسنال و بارسلونا به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند.

دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۲ مسابقه ادامه پیدا کرد که طی آن بارسلونا و آرسنال صعود به جمع ۸ تیم برتر اروپا را جشن گرفتند.

بارسلونا با ارائه نمایشی تهاجمی و منسجم به برتری ۳ بر یک مقابل ناپولی رسید و آرسنال بعد از جبران شکست میلی‌متری مسابقه رفت مقابل پورتو، در ضربات پنالتی برابر این تیم به پیروزی رسید.

طلسم‌شکتی بارسا و حسرت طارمی در لندن!

پیروزی قاطع بارسا

نبرد مدافعان عنوان قهرمانی لیگ اسپانیا و ایتالیا در شرایطی آغاز شد که مسابقه رفت در ورزشگاه مارادونا با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود.

بارسا طبق انتظار بازی را تهاجمی آغاز کرد و حملات شاگردان ژاوی ارناندس در دقایق ابتدایی در دقیقه ۱۴ به نتیجه رسید. رافینیا از سمت چپ در عمق پیش رفت و با یک پاس رو به عقب بلند، توپ را پشت نقطه پنالتی به فرمین لوپس سپرد تا با یک ضربه بغل پای مناسب دروازه ناپولی را باز کند.

بارسلونا خیلی زود پیش افتاد و تنها ۲ دقیقه و یک ثانیه بعد، فاصله به ۲ گل رسید. مهاجمان این تیم روی یک ضد حمله تند و تیز با دفاع کم‌نفرات میهمان تنها شدند؛ شلیک محکم رافینیا به تیر عمودی دروازه برخورد کرد، اما بال راست برزیلی فرصتی برای افسوس خوردن نداشت، چون ژائو کانسلو توپ برگشتی را به تور دروازه الکس مرت کوبید.

طلسم‌شکتی بارسا و حسرت طارمی در لندن!

ویکتور اوسیمن برای چهارمین بار در عرض ۲۰ دقیقه در تله آفساید میزبان گیر افتاد و بازی آرام و توأم با پاس‌کاری یاران بارسا به گونه‌ای بود که بخت پارتنوپی برای بازگشت را اندک نشان می‌داد. دروازه بلوگرانا بعد از مسابقه رفت و گل اوسیمن، در ۳ مسابقه متوالی لیگ بسته مانده بود، اما ۱۳ دقیقه بعد از گل دوم، اختلاف به حداقل رسید. امیر رحمانی، مدافع وسط اهل کوزوو در میانه‌های زمین حمله را آغاز کرد و بدون توپ تا آستانه محوطه جریمه حرکت کرد تا در نهایت پاس رو به عقب متئو پولیتانو را به گل تبدیل کند.

طلسم‌شکتی بارسا و حسرت طارمی در لندن!

شاگردان فرانچسکو کالزونا با به ثمر رسیدن گل نخست روحیه خود را بازیافتند و حملات این تیم به شکل خطرناک‌تری ادامه پیدا کرد. اوسیمن همچنان در آفساید بود و مهار‌های عالی ترشتگن نتیجه مسابقه را حفظ کرد. نیمه دوم با حملات ناپولی آغاز شد، اما میزبان بار دیگر به خود آمد و کنترل کار را به عهده گرفت. شلیک لامینه یامال از آستانه دروازه به دلیل آفساید مردود اعلام شد و در طرف دیگر زمین، ضربه سر خطرناک لیندستروم از داخل محوطه ۶ قدم با فاصله‌ای بسیار اندک از کنار تیر عمودی دروازه ترشتگن به بیرون رفت تا یار یارگیری‌نشده مهمان در به تساوی کشیدن کار ناکام باشد.

در فاصله ۸ دقیقه مانده به پایان وقت قانونی بالاخره گل سوم بارسا به ثمر رسید. سرخی روبرتو آغازگر کار بود و بعد از یک حرکت عرضی توپ را به گندوغان سپرد و در داخل محوطه جریمه پس گرفت تا با یک پاس عالی لواندوفسکی را در مقابل دروازه خالی صاحب توپ کرد تا اختلاف به ۲ برسد.

این نتیجه تا پایان پابرجا ماند تا بارسلونا به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. این نخستین شکست ناپولی در دوره حضور کالزونا بود و روند شکست‌ناپذیری بارسا در تمام رقابت‌ها به ۹ مسابقه متوالی رسید.

صعود دراماتیک آرسنال با حذف یاران طارمی

بازی حساس توپچی‌ها در شرایطی آغاز شد که مسابقه رفت در ورزشگاه دراگائو با گل دیرهنگام وندرسون گالنو با برتری پورتو به پایان رسیده بود و توپچی‌ها برای بازگشت به تورنومنت نیاز به گلزنی داشتند. بازی با حملات میزبان آغاز شد و فشار شاگردان میکل آرتتا لحظه به لحظه بیشتر می‌شد هرچند نتیجه خاصی به دنبال نداشت.

طلسم‌شکتی بارسا و حسرت طارمی در لندن!

در طرف دیگر زمین اوانیلسون شانس خود را برای شلیک از راه دور امتحان کرد، اما طلسم دروازه‌ها تا فاصله ۵ دقیقه مانده به پایان نیمه اول پابرجا ماند. جایی که پاس محشر و استثنایی مارتین اودگارد با عبور از بین ۴ مدافع حریف در عمق دفاع به تروسار رسید و شلیک بازیکن بلژیکی سابق برایتون از گوشه محوطه ۶ قدم به آن سوی خط دروازه مرت رسید.

نیمه نخست با به تساوی کشیدن کار در مجموع ۲ مسابقه رفت و برگشت به پایان رسید و ۴۵ دقیقه دوم با تداوم حملات توپچی‌ها ادامه پیدا کرد. ضربه اودگارد از پشت محوطه در دقیقه ۶۶ دروازه پورتو را باز کرد، اما این گل به دلیل خطای کای هاورتز روی پپه مردود اعلام شد.

طلسم‌شکتی بارسا و حسرت طارمی در لندن!

شلیک‌های خطرناک گابریل ژسوس و بوکایو ساکا راهی به دروازه پورتو نداشت و مهدی طارمی در دقیقه ۸۷ جانشین اوانیلسون شد.

بازی در ۹۰ دقیقه قانونی با برتری میلی‌متری آرسنال با پایان رسید تا با توجه به پیروزی یک بر صفر شاگردان کونسیسائو در مسابقه رفت کار به وقت‌های اضافی بکشد. رویکرد احتیاط‌آمیز ۲ تیم باعث شد سنگربانان در ۲ طرف زمین دقایق آرامی را سپری کنند. حملات نصفه و نیمه آرسنال و پورتو تا آخرین دقیقه از نیمه دوم وقت‌های اضافه بی‌نتیجه ماند تا تکلیف کار در ضربات پنالتی مشخص شود.

پنالتی‌های اودگارد، هاورتز، ساکا و رایس در خلاف جهت حرکت دیگو کاستا به گل تبدیل شد، اما داوید رایا با مهار ۲ ضربه از بازیکنان حریف زمینه‌ساز صعود دراماتیک آرسنال به مرحله یک چهارم نهایی شد.

طلسم‌شکتی بارسا و حسرت طارمی در لندن!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی