تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد

طالبان و بیش از ۵۰ فرمان علیه زنان!

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که از زمان بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، این گروه وحشی و مسلح بیش از ۵۰ فرمان برای سرکوب حقوق زنان در این کشور صادر کرده است.

کد خبر: ۱۶۲۶۰۱
۱۸:۰۸ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

طالبان و بیش از ۵۰ فرمان علیه زنان!

دیدارنیوز: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی گفت طالبان بیش از ۵۰ فرمان برای سرکوب حقوق زنان در افغانستان صادر کرده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد، دوشنبه ۲۱ حوت (اسفند)، در شصت‌وهشتمین اجلاس کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت، دنیای ما روز‌های پر تلاطمی را می‌گذراند و زنان ضربه‌های سخت را متحمل می‌شوند.

به نقل از العربیه، او با تاکید بر بهبود وضعیت زنان، به‌ویژه در کشور‌های در حال درگیری اضافه کرد، خودکامه‌ها و پوپولیست‌ها به آزادی زنان حمله می‌کنند و باید بودجه و سیاست برای بهبود وضعیت زنان دنبال شوند.

این در حالی است که طالبان پس از به‌دست گرفتن قدرت در کشور، بدون توجه به خواست‌های جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشری محدودیت‌های گسترده‌ای را علیه زنان وضع کرده است.

در همین راستا دفتر زنان سازمان ملل، در صفحه «ایکس» خود نوشته بود، محدودیت‌ها علیه زنان در افغانستان عادی‌سازی می‌شود.

پیش‌تر، «ائتلاف برای حقوق بشر در افغانستان» متشکل از ۹ سازمان ضمن درخواست رسیدگی جامعه جهانی به مشکلات و محدودیت‌ها علیه زنان کشورشان، برای تشکیل دادگاه‌های بین‌المللی برای محاکمه عاملان جنایات علیه زنان فراخوان داد.

این ائتلاف که شامل سازمان عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق بشر، سازمان منع شکنجه و فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر نیز می‌شود جمعه ۱۸ حوت (اسفند)، به مناسبت روز جهانی زن، در بیانیه‌ای گفت که حملات سرکوب‌گرایانه و فزاینده طالبان پس از تسلط این گروه بر افغانستان، منجر به بحران عمیق و وخامت وضعیت شده است.

نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل، بزرگ‌ترین گردهمایی جهانی در مورد وضعیت زنان است که هر سال در مجمع عمومی این سازمان در نیویورک برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی