تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
کپسول حامل فضانوردان در نزدیکی سواحل فلوریدا فرود آمد

بازگشت «یاسمین مقبلی» به زمین +ویدیو

تیم چهارنفره فضانوردان با فرماندهی یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی-آمریکایی، با پایان ماموریت شش‌ماهه خود از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشتند.

کد خبر: ۱۶۲۶۰۰
۱۷:۵۸ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

بازگشت یاسمین مقبلی به زمین +ویدیو

دیدارنیوز: یاسمین مقبلی با هدایت موفق کپسول اسپیس‌ایکس، سه فضانورد را به سلامت به زمین بازگرداند.

چهار فضانوردی که در چارچوب ماموریتی ۶ ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شده بودند، روز سه‌شنبه سوار بر کپسول طراحی شده توسط شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس به زمین بازگشتند.

بازگشت یاسمین مقبلی به زمین +ویدیو

کپسول حامل این فضانوردان که دارای چهار ملیت مختلف بودند، در خلیج مکزیک و در نزدیکی سواحل فلوریدا فرود آمد. هدایت این کپسول را یاسمین مقبلی از ناسا برعهده داشت. این فضانورد آمریکاییِ ایرانی‌تبار موفق شد آندریاس موگنسنِ دانمارکی، ساتوشی فوروکاوایِ ژاپنی و کنستانتین بوریسوفِ روس را به سلامت به زمین بازگرداند.

مقبلی، روز دوشنبه و کمی پس از ترک ایستگاه فضایی بین‌المللی در پیامی رادیویی خطاب به هموطنش لورال هارا که تا چند هفته دیگر در ایستگاه حضور خواهد داشت، گفت: «ما برای شما کره بادام زمینی و تورتیلا گذاشتیم.» لورال اوهارا نیز پاسخ داد: «هنوز نرفته دلم برای شما تنگ شده است. از هدیه ارزشمندتان سپاسگزارم.»

ویدیوی بازگشت یاسمین مقبلی به زمین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی