تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
رهبر انقلاب مکررا می‌گویند تولید خشونت نکنیم

واکنش دستیار رئیسی به درگیری درمانگاه قم؛ چرا آن روحانی از مادر فیلم می‌گیرد؟

سکینه پاد، دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی درباره فیلم خبرساز و بحث برانگیز درگیری یک روحانی با مادر قمی در یک درمانگاه که بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشته، گفت: آن روحانی طلبه که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند چرا مثلا عکس و فیلم می‌گیرد و چه طور مواجهه‌ای داشته است که آن مرجعیت خودش را از دست داده است و پرخاشگری دارد این‌ها نیاز به آسیب شناسی دارد.

کد خبر: ۱۶۲۴۸۳
۱۷:۱۱ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

واکنش دستیار رئیسی به درگیری درمانگاه قم؛ بابت دوقطبی به وجودآمده خیلی متاسفم

دیدارنیوز: سکینه پاد، دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نسبت به درگیری بحث‌برانگیز یک روحانی با مادر قمی ابراز تاسف کرد.

سکینه پاد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ویدئوی منتشر شده از درمانگاهی در قم، گفت: اولا فیلم کامل نیامده بود و من هم قسمت ناقص را دیدم، ولی باید یک کلیتی را بگویم و متاسفم از این دو قطبی که ایجاد شده است و این بسیار بد است که ما مردم خشونت کلامی با یکدیگر داریم و این نوع مواجهات خیلی نازیبایی است که صورت می‌گیرد.

وی افزود: فیلم کامل نیست و صحبت‌های آقای روحانی نیامده است. من پیگیری نکردم، چون دیشب این فیلم را دیدم و حتما پیگیری می‌کنم. من با کلیت کار دارم که از این دست کلیپ‌ها دائم بیرون می‌آید.

دستیار رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفته است مجلس جریمه نقدی را جایگزین گشت ارشاد کرده است تا این تصاویر بیرون نیاید، عنوان کرد: هنوز قانون نشده است و روی همان قانون هم خیلی حرف وجود دارد. اما کلیت بسیار بد است که دو طرف با هم با خشونت حرف می‌زدند. بر منطق و مبنا می‌خواهیم با یکدیگر حرف بزنیم، بر مبنای عقلانی، شرعی، اخلاقی و حقوقی باید طرفین را ببینیم و نباید به یک طرف غش کنیم، طرفین با یکدیگر مواجه نازیبایی داشتند. حتما شرایط آن مادر را ما خانم‌ها بیشتر درک می‌کنیم و یک مقداری شاید مواجهه و پرخاشگری ایشان توجیه داشته باشد.

وی افزود: اما اینکه چه شده است، آن روحانی طلبه که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند چرا مثلا عکس و فیلم می‌گیرد و چه طور مواجهه‌ای داشته است که آن مرجعیت خودش را از دست داده است و پرخاشگری دارد این‌ها نیاز به آسیب شناسی دارد. قطعا من به مواجهه دو طرف نقد دارم و تلاش دارم گفتگو‌ها را به سمت آرامش و منطق ببرم. باید بنشینیم و با یکدیگر حرف بزنیم بالاخره مردمی هستیم که نه یک روزه باحجاب شدیم و نه یک روزه بی‌حجاب شدیم و این را باید بپذیریم و مردمی هستیم که حرف مشترک داریم. موضع من رد این مواجهات است و خود مقام معظم رهبری دارند مکررا می‌گویند و به نمایندگان تاکید کردند تولید خشونت نکنیم. امر به معروف و نهی از منکر ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد. به نظر می‌رسد برای شیوه مواجهه باید بیشتر فکر کنیم.

پاد در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این‌که وزیر کشور گفته است حجاب‌بان‌ها استخدام جایی نیستند و امر به معروف و نهی از منکر یک امر داوطلبانه است، اما مدیرعامل مترو می‌گوید حجاب‌بان‌ها استخدام شده‌اند، گفت: از خود وزیر کشور بپرسید من می‌دانم در استخدام دولت نیستند و دولت به حجاب‌بان پول نمی‌دهد، ما باید ببینیم چه مرجعی است. من می‌گویم مراقبت‌های اجتماعی باید به صورت امر به معروف و نهی از منکر باید صورت گیرد.

وی درباره این‌که آیا می‌تواند در این مورد به شهرداری تذکر دهد، بیان کرد: بله، این را می‌گویم، اگر چه شاید بگویند به شما ارتباطی ندارد. اما در نحوه مواجه حتما باید دقت بیشتری شود، اگر خود جامع‌تر موضوع را ببینیم و در مورد حقوق طرفین پرسیده شود این گارد باز می‌شود و در فروکش کردن خشونت کمک می‌کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی