تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

اظهارات متناقض «بایدن» پس از موضع‌گیری علیه اسرائیل

در حالی که جنایات ارتش اسرائیل در غزه به بهانه نابود کردن گروه حماس ادامه دارد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ابتدا تهدید اسرائیل برای حمله به رفح را یک خط قرمز عنوان کرد و در ادامه با عقب‌نشینی نسبت به این اظهارات، تاکید کرد که خط قرمزی وجود ندارد و «من هرگز اسرائیل را رها نخواهم کرد.»

کد خبر: ۱۶۲۴۷۶
۱۳:۳۰ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

اظهارات متناقض «بایدن» پس از موضع‌گیری علیه اسرائیل

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، شنبه ۱۹ اسفند، در مصاحبه با «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت که تهدید اسرائیل برای حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه، خط قرمزی برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر خواهد بود.

بایدن بلافاصله در ادامه با عقب‌نشینی از این موضع خود تاکید کرد که خط قرمزی وجود ندارد و «من هرگز اسرائیل را رها نخواهم کرد.»

به نقل از العربیه، او در اظهارات تا حدی متناقض خود در طول این مصاحبه گفت: «آن‌ها نمی‌توانند ۳۰۰۰۰ فلسطینی دیگر را با تعقیب و گریز» عوامل حماس بکشند.

بایدن و معاونانش با بیان جملاتی قاطع از نتانیاهو خواسته‌اند تا قبل از تدوین طرحی برای کوچ غیرنظامیان از آخرین منطقه غزه که هنوز هدف تهاجم نیرو‌های زمینی اسرائیل قرار نگرفته، به رفح حمله نکند.

این در حالی است که بیش از نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه در منطقه رفح پناه گرفته‌اند.

بایدن با اشاره به حمله غافلگیرکننده حماس در ۷ اکتبر در جنوب اسرائیل که به‌گفته تل‌آویو ۱۲۰۰ کشته برجای گذاشت گفت: «راه‌های دیگری برای مقابله با شوک ناشی از حماس وجود دارد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا حمله اسرائیل به رفح به‌منزله خط قرمز او با نتانیاهو خواهد بود، گفت: «این یک خط قرمز است، اما من هرگز اسرائیل را رها نمی‌کنم. دفاع از اسرائیل همچنان بسیار حیاتی است. بنابراین، خط قرمزی وجود ندارد که بخواهم ارسال همه تسلیحات را قطع کنم، تا گنبد آهنین برای حمایت از آن‌ها وجود نداشته باشد.»

با این‌حال بایدن تصریح کرد که نتانیاهو «باید توجه بیشتری به خسارات بی‌گناهان در نتیجه عملیات انجام شده، داشته باشد.»

بایدن بار دیگر و به‌رغم به‌مشکل خوردن مذاکرات میانجی‌گرانه، خواهان آتش‌بس ۶ هفته‌ای برای آزادی گروگان‌ها و رساندن کمک‌ها شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به این که آیا دستیابی به آتش‌بس قبل از آغاز ماه رمضان امکان‌پذیر است، گفت: «به‌نظرم این کار همواره امکان‌پذیر است و من هیچگاه از این هدف دست نخواهم کشید.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی