تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
تنش در دریای سرخ

ادعای بایدن درباره حمله آمریکا به حوثی‌ها

جو بایدن، رئیس‌جمهورى آمریکا مدعی شد که حملات اخیر این کشور به حوثی‌های یمن به دلیل دفاع از نیرو‌های ایالات متحده در منطقه صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۶۲۳۷۳
۱۰:۴۷ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۲

ادعای بایدن درباره حمله آمریکا به حوثی‌ها

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهورى آمریکا گفت که برای تضعیف توانایی‌های حوثی‌ها و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در منطقه دستور حمله به این گروه در یمن را صادر کرده است.

بایدن، جمعه ۱۸ اسفند، در سخنرانی سالانه خود درباره وضعیت اتحاد در دو مجلس کنگره افزود: «به همین دلیل است که ائتلافی متشکل از ده‌ها کشور برای دفاع از کشتیرانی بین المللی و آزادی کشتیرانی در دریای سرخ ایجاد کردم.»

او ادعا کرد: «دستیابی به ثبات در خاورمیانه به معنای مهار تهدید ناشی از ایران است» و گفت: «به عنوان فرمانده کل ارتش از انجام اقدامات بیشتر برای حفاظت از مردم و نیرو‌های ارتش خود دریغ نخواهم کرد.»

به نقل از العربیه، این شبکه عربی مدعی شد: اخیرا ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه دو مالک کشتی و دو نفتکش که در حمل و نقل کالا در حمایت از شبکه مالی حوثی‌ها در ایران نقش داشتند، اعمال کرد. به گفته واشینگتن این حمل و نقل‌ها حوثی‌ها را برای ادامه حملات خود به تجارت دریایی بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج عدن قادر می‌ساخت.

کنگره آمریکا، پس از دوازدهم مارس مجوز دولت بایدن برای استفاده از نیروی نظامی برای ادامه حملات هوایی به گروه حوثی را تمدید خواهد کرد.

کریستوفر مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی گفت که کنگره می‌تواند به دولت بایدن برای یک مدت محدود مأموریت بدهد و او این پرونده را در روز‌های آینده مطرح خواهد کرد.

کنگره در حال حرکت برای تمدید مجوز دولت بایدن برای استفاده از نیروی نظامی برای ادامه حملات هوایی علیه گروه حوثی پس از دوازدهم مارس است. کریستوفر مورفی سناتور دموکرات گفت که کنگره می‌تواند به دولت بایدن برای یک دوره محدود مأموریت بدهد و او این پرونده را در روز‌های آینده مطرح خواهد کرد.

به گفته اعضای کنگره تاریخ انقضای مجوز فعلی استفاده از نیروی نظامی آمریکا برای ادامه حملات به گروه حوثی در دوازدهم مارس است و پس از آن دولت بایدن دو گزینه پیش رو خواهد داشت: «یا از کنگره مجوز جدید بگیرد، یا رئیس جمهوری از اختیارات خود برای تمدید مجوز فعلی برای ۳۰ روز دیگر استفاده کند.»

ایالات متحده آمریکا روز گذشته متعهد شد در واکنش به حمله موشکی حوثی‌ها به کشتی باری «ترو کانفیدنس» که به کشته‌شدن سه نفر منجر شده است، این گروه شبه‌نظامی را «پاسخگو» کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی