تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تحلیل یک فعال سیاسی از کاهش مشارکت

زیدآبادی: شاید روزی بتوان با ۲۰ رای اعضای خانواده به مجلس رفت

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسایل سیاسی پس از انتخابات ۱۱ اسفند در ایران می‌گوید که شاید روزی برسد که افرادی با ۲۰ رأیِ اعضای خانواده‌شان نیز بتوانند به عنوان نماینده مردم تهران وارد مجلس شوند.

کد خبر: ۱۶۲۳۷۱
۱۰:۲۳ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۲

زیدآبادی: شاید روزی با ۲۰ رای اعضای خانواده به مجلس بروند

دیدارنیوز: یک فعال و تحلیل‌گر مسایل سیاسی اعلام کرد که شاید روزی برسد که افرادی با ۲۰ رأیِ اعضای خانواده‌شان نیز بتوانند به عنوان "نمایندۀ مردم تهران" وارد مجلس شوند.

احمد زیدآبادی در مطلبی با عنوان «روندِ رو به نصف!» نوشت: «در جریان مناظره‌ام با علی خضریان در دانشگاه پلی تکنیک از او پرسیدم که در انتخابات سال ۱۳۹۸ چقدر رأی آورده است؟ با افتخار گفت: ۷۴۰ هزار رأی! گفتم؛ این عدد که یک - دهم واجدان شرایط رأی دادن در تهران که بیشتر نیست! بعد اضافه کردم: حالا ببینیم در انتخابات بعدی چقدر رأی می‌آوری؟

آقای خضریان در انتخابات ۱۱ اسفند نزدیک ۳۳۰ هزار رأی آورده و با همین میزان رأی در دور اول وارد مجلس شده است. در واقع رأی او در این دوره به نصف رأی او در چهار سال پیش هم نمی‌رسد و در عین حال، حدود ۴ درصد واجدان شرایط حضور در انتخابات را نمایندگی می‌کند!

با این روندِ "رو به نصف" چه بسا روزی فرا رسد که افرادی با ۲۰ رأیِ اعضای خانواده‌شان نیز بتوانند به عنوان "نمایندۀ مردم تهران" وارد مجلس شوند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی