تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
چرا انتخابات ۱۱ اسفند ۴۱ درصدی شد؟

دلیل کاهش مشارکت از نگاه «غضنفرآبادی»/ خاتمی مخالفت با نظام را سرلوحه کارش قرار داد

موسی غضنفرآبادی، نماینده مجلس می‌گوید که دلیل کاهش مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند تبلیغات دشمن بوده، نه عملکرد مسئولان و معتقد است که خاتمی و اصلاح‌طلبان مخالفت با نظام را سرلوحه خود قرار دادند.

کد خبر: ۱۶۲۳۶۴
۰۹:۱۷ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۲

دلیل کاهش مشارکت از نگاه «غضنفرآبادی»

دیدارنیوز: غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره علت کاهش مشارکت در انتخابات گفت: با همه تبلیغات مسموم و مشکلاتی که وجود داشت به نظرم این رقم، میزان خوبی بود. برای چه در مناطق محروم مردم در انتخابات بیشتر شرکت می‌کنند و در مناطق غیرمحروم میزان مشارکت کمتر است؟ قطعا به دلیل تبلیغات است نه قصور مسئولان.

انتخابات مجلس دوازدهم با ۴۱ درصد مشارکت، رکورد کمترین میزان مشارکت در انتخابات را شکست. موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به اینکه آیا این میزان مشارکت مطلوب بوده است، گفت: «تقریبا به آنچه پیش‌بینی می‌کردم نزدیک بود. با همه تبلیغات مسموم و مشکلاتی که وجود داشت به نظرم این رقم، میزان خوبی بود.»

وی درباره علت کاهش مشارکت عنوان کرد: «تبلیغات مسموم متاسفانه زیاد است. علیرغم تلاش‌هایی که دولت در موضوعات اقتصادی داشته و ریل‌گذاری‌های خوبی که صورت گرفته است، برخی مناطق و شهرستان‌های کم برخوردار مشارکتشان زیاد بوده، ولی متاسفانه مناطق برخوردار مشارکتشان کمتر بوده است.»

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا علت کاهش مشارکت تنها به تبلیغات برمی‌گردد یا قصوری هم متوجه عملکرد مسئولان است، گفت: «برای چه در مناطق محروم مردم در انتخابات بیشتر شرکت می‌کنند و در مناطق غیرمحروم میزان مشارکت کمتر است؟ قطعا به دلیل تبلیغات است.»

غضنفرآبادی درباره پیام رای ندادن خاتمی و عدم شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات بیان کرد: «خیلی وقت است که آن‌ها مخالفت با انقلاب و نظام را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند. در اینجا هم به نظرم نفهمیده‌اند که باید به انقلاب و کشور کمک کرد ولو اینکه نقدی هم داشته باشیم.»

مطلب مرتبط:

محمد خاتمی: آگاهانه و صادقانه رای ندادم

منبع: سایت دیده‌بان ایران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی