تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جنگ اوکراین ادامه دارد

پسکوف: هواپیما و تانک‌های آمریکایی را نابود می‌کنیم

دو سال پس از آغاز تهاجم نظامی گسترده روسیه به خاک اوکراین، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اظهاراتی مدعی شد که روسیه هواپیما‌ها و تانک‌های آمریکایی را در اوکراین نابود خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۲۳۵۴
۰۹:۵۶ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

پسکوف: هواپیما و تانک‌های آمریکایی را نابود می‌کنیم

دیدارنیوز: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اظهاراتی گفت آنچه مشهود است «آمریکا در حال جنگ با روسیه است».

به نقل از العربیه، پسکوف، چهارشنبه ۱۶ اسفند گفت: «روسیه هواپیما‌ها و تانک‌های آمریکایی را در اوکراین نابود خواهد کرد.»

سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت نخواهد کرد.

اعزام نیرو به اوکراین

این اظهارات یک هفته پس از تاکید کاخ سفید مبنی بر عدم اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین صورت گرفت.

از سوی دیگر امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفته بود که اعزام نیرو‌های غربی به کی‌یف را رد نمی‌کند.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی، هفته گذشته در اظهاراتی گفت: «جو بایدن، رئیس جمهوری به صراحت گفته است که ایالات متحده نیرو‌هایی را برای جنگ در اوکراین اعزام نخواهد کرد».

او همچنین تأیید کرد که بایدن معتقد است که برای قرار گرفتن در «مسیر پیروزی» باید کنگره کمک‌های نظامی معلق را تایید کند تا نیرو‌های اوکراینی سلاح و مهمات مورد نیاز برای دفاع از خود در برابر حمله روسیه را دریافت کنند.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و متحد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق و رئیس اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس، از رای‌گیری مجدد درباره پیش‌نویس قطعنامه درخواستی بایدن برای اختصاص حدود ۶۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین خودداری کرد.

با گذشت بیش از دو سال از آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین، رئیس‌جمهوری اوکراین همچنان خواستار کمک‌های نظامی بیشتر از جمله ارائه مهمات، سیستم‌های دفاع هوایی و هواپیما‌های جنگی به کی‌یف توسط متحدان غربی خود است.

کمک نظامی غرب به اوکراین با موانع متعددی مواجه است. شکاف بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در کنگره آمریکا بر سر بسته کمکی که توسط دولت بایدن پیشنهاد شده و توانایی‌های محدود اروپا برای تهیه مقادیر لازم مهمات در دراز مدت از جمله این موانع است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی