تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
مرحله یک‌ هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

کار راحت پپ؛ رئال هم صعود کرد

در مرحله یک هشتم نهایی قهرمانان اروپا، منچسترسیتی به راحتی از سد دانمارکی‌ها عبور کرد اما رئال کار سختی داشت و باوجود توقف در مادرید حریف آلمانی خود را ناکام گذاشت.

کد خبر: ۱۶۲۳۵۱
۰۹:۱۸ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

کار راحت پپ؛ رئال هم صعود کرد

دیدارنیوز: مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا همچنان بدون شگفتی پیش می‌رود.

منچسترسیتی و رئال مادرید در پایان دومین شب از دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، صعود خود به جمع ۸ تیم برتر را قطعی کردند.

شاگردان گواردیولا با درخشش آکانجی، آلوارس و هالند نتیجه ۳ بر یک بازی رفت مقابل کپنهاگن را تکرار کردند و تساوی یک بر یک در برنابئو باعث شد رئال مادرید با تکیه بر برتری میلی‌متری در بازی رفت مقابل لایپزیش به مرحله بعدی برسد.

کار راحت پپ؛ رئال هم صعود کرد

سیتیزن‌ها با رکورد اعجاب‌آور ۱۷ پیروزی و ۲ تساوی در ۱۹ دیدار اخیر مهیای میزبانی از حریف دانمارکی شده بودند و کورسوی امید یاران کپنهاگن برای جبران شکست ۳ بر یک بازی رفت، خیلی زود از دست رفت.

نخستین حمله میزبان به اعلام کرنر ختم شد و ارسال آلوارس با والی بغل‌پای مانوئل آکانجی همراه شد تا توپ به سقف دروازه کپنهاگن بچسبد. در لحظه به ثمر رسیدن گل تنها ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه از ابتدای کار گذشته بود.

کار راحت پپ؛ رئال هم صعود کرد

اختلاف فقط ۵ دقیقه بعد به عدد ۲ رسید. ضربه سر رودری با برخورد به تیر دروازه و دفع ناقص مدافعان به سمت چپ محوطه جریمه رفت و به آلوارس رسید. شلیک قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ از روی خط محوطه، کاملاً مهارشدنی به نظر می‌رسید، اما کنترل ناقص و عجیب گرابارا باعث شد توپ به پشت خط دروازه کمانه کند.

کار راحت پپ؛ رئال هم صعود کرد

۸۰ دقیقه مانده به پایان مسابقه، نتیجه مجموع ۵ بر یک شد و تیم دانمارکی همان شانس اندک خود برای شگفتی‌سازی در برابر قهرمان اروپا را هم از دست داد. با این حال شاگردان نیستروپ روحیه خود را نباختند و در دقیقه ۲۹ اختلاف را کاهش دادند. ضد حمله تند و تیز یاران میهمان به یک کار تیمی عالی و منظم انجامید. پاس در عمق حساب‌شده الیونسی به اوری اسکارسون رسید و مهاجم ۱۹ ساله ایسلندی با یک پاس پشت پای دیدنی و سرضرب توپ را به الیونسی برگرداند تا گوشه دورتر دروازه ادرسون را هدف قرار دهد.

در حالی که ۳ دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نیمه اول گذشته بود، نبوغ ارلینگ هالند منجر به گل سوم منچسترسیتی و تکرار نتیجه بازی رفت شد. او پاس قطری بلند رودری را به خوبی در لبه محوطه جریمه کنترل کرد، توپ را روی پای چپ آورد، سنگربان حریف را به آن‌سوی دروازه فرستاد، پیش از آنکه با ضربه‌ای بدون زاویه، داخل تیر اول را هدف قرار دهد و منچسترسیتی را با اقتدار و با نتیجه مجموع ۶ بر ۲ به مرحله بعد بفرستد.

کار راحت پپ؛ رئال هم صعود کرد

در دیگر دیدار شب گذشته (چهارشنبه) رئال مادرید با وجود بازی جنگ‌جویانه و جذاب لایپزیش موفق به کسب نتیجه مساوی و صعود به مرحله یک چهارم نهایی شد.

تک گل براهیم دیاس در مسابقه رفت اندوخته مناسبی به شمار نمی‌رفت، اما رئال مادرید در نهایت با تکیه بر پیروزی در همان مسابقه امکان صعود را به دست آورد. کهکشانی‌ها در نیمه اول به منفعل‌ترین شکل ممکن به دفاع از دروازه پرداختند و حاصل حملات این تیم چیزی بیش از ۳ شوت خارج از چارچوب و کم‌ثمر نبود.

کار راحت پپ؛ رئال هم صعود کرد

نتیجه بدون گل تا دقیقه ۶۵ پا بر جا ماند؛ وقتی وینیسیوس جونیور روی یک ضد حمله دروازه میزبان را باز کرد. حمله لایپزیش با لو رفتن توپ نابود شد و بلینگام طول زمین را همراه توپ پیمود تا به دروازه حریف نزدیک شود. پاس در عمق زیبای او در داخل محوطه جریمه به وینیسیوس رسید تا با یک ضربه سریع و دقیق دروازه حریف را باز کند.

کار راحت پپ؛ رئال هم صعود کرد

برتری رئال مادرید دوامی نداشت و تیم میهمان خیلی زود کار را به تساوی کشید. ارسال رام از سمت چپ محوطه جریمه با ضربه سر زیبای ویلی اوربان به تور دروازه رئال مادرید چسبید تا نتیجه به برابری برسد.

شاگردان مارکو رزه برای فرار از حذف به یک گل دیگر احتیاج داشتند و لایپزیش تا پایان مسابقه سراپا حمله شد. دروازه آندری لونین تا انتهای بازی مجموعاً ۱۹ بار مورد تهدید قرار گرفت؛ از جمله به خطرناک‌ترین شکل ممکن در دقیقه ۹۲؛ وقتی ۲ ضربه سر متوالی توپ را در موقعیتی آزاد به دنی اولمو رساند. ضربه زیرکانه او، اما از بالای سر دروازه‌بان، روی تیر افقی دروازه رئال مادرید نشست تا بازی با همان نتیجه یک بر یک (مجموعاً ۲ بر یک به نفع رئال مادرید) به پایان برسد.

کار راحت پپ؛ رئال هم صعود کرد

کار راحت پپ؛ رئال هم صعود کرد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی