تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
باوجود مشارکت ۴۰ درصدی در انتخابات مطرح شد

نماینده مجلس: پروژه دعوت به تحریم شکست خورد

پس از انتخابات ۱۱ اسفندماه در ایران، گزارش‌ها و تحلیل‌های زیادی درباره میزان مشارکت مردم منتشر شد، اما حجت الله فیروزی، نماینده مردم فسا در مجلس می‌گوید که مشارکت ۴۰ درصدی در انتخابات پروژه رسانه‌های معاند در دعوت به تحریم انتخابات را با شکست مواجه کرد.

کد خبر: ۱۶۲۳۵۰
۰۹:۰۹ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

نماینده مجلس: پروژه دعوت به تحریم شکست خورد

دیدارنیوز: نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی مردم با مشارکت ۴۰ درصدی در انتخابات ۱۱ اسفند پروژه رسانه‌های معاند در دعوت به تحریم انتخابات را با شکست مواجه کردند.

حجت الله فیروزی با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند اظهار کرد: مدت‌ها بود که رسانه‌های معاند تلاش می‌کردند مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند را به صفر برسانند و به نوعی که هیچ مشارکتی انجام نشود، اما میانگین مشارکت ۴۰ درصدی در سطح کشور این پروژه را با شکست مواجه کرد.

وی در ادامه به مقایسه میزان مشارکت در انتخابات در کشور‌های دنیا پرداخت و گفت: به نظرم میزان مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند در مقایسه با میانگین جهانی مشارکت در انتخابات‌ها، عدد بدی نیست و تقریباً در همه کشور‌ها هم به همین صورت است؛ آنچه که درباره انتخابات‌ها وجود دارد این است که در مواردی که رقابت‌ها و احساسات زیاد می‌شود نظیر انتخابات‌های ریاست جمهوری، شاهد مشارکت بیشتری نسبت به برخی انتخابات‌ها نظیر انتخابات مجالس هستیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اگر کاهشی در میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند نسبت به قبل وجود دارد، نه به دلیل تلاش دشمنان بلکه به دلایل برخی عملکرد‌های داخلی بوده است، عنوان کرد: به نظر می‌آید که در این دوره میزان مشارکت مقداری پایین‌تر از دوره قبل بوده است، اما این کاهش مشارکت ناشی از توجه مردم به رسانه‌های غربی نبوده، بلکه ناشی از برخی از کارکرد‌های درون حاکمیتی خودمان است که با اصلاح این کارکرد‌ها می‌توانیم در دوره‌های بعدی مشارکت را افزایش دهیم.

فیروزی افزود: بر اساس آنچه که امروز در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم، عموم مردم نگاهی کارکردی نسبت به بخش‌های از مجموعه‌های نظام دارند و توقع‌شان این است که بخشی از کارکرد‌ها و روش‌ها در اداره امور اصلاح شود. همچنین در این دوره مهمترین مشکل مردم، مشکلات معیشتی، اقتصادی و اشتغال بود؛ در صورت مدیریت همین موضوع، ان‌شاءالله در انتخابات‌های بعدی شاهد افزایش مشارکت خواهیم بود. از سوی دیگر نیز چنانچه بتوانیم اقدامات خوبی نظیر آنچه را که در حوزه مسکن در حال انجام و حاصل مشارکت مجلس و دولت است، به مردم منعکس کنیم به نظر می‌آید بخشی از ابهامات برطرف شود چراکه ایراد اساسی در ارتباط بین حاکمیت و مردم است؛ اگر بتوانیم واقعیت‌های جامعه را بهتر منعکس کنیم، مردم همراه هستند و توقعاتی را که شاید در بخشی از جامعه و ناشی از کم اطلاعی آن‌ها است بتوان جبران کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی