تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
با اشاره به تورم ۶۰ درصدی مطرح شد

نماینده مجلس: افزایش حقوق کارگران باید نزدیک ۴۰ درصد باشد

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می‌گوید با توجه به تورم ۶۰ درصدی در ایران، افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید نزدیک ۴۰ درصد باشد.

کد خبر: ۱۶۲۳۰۴
۱۰:۰۰ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

نماینده مجلس: افزایش حقوق کارگران باید نزدیک ۴۰ درصد باشد

دیدارنیوز: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما معمولا هر سال به دوستان نظر مشورتی ارائه کرده‌ایم و همواره تاکید داریم که افزایش حقوق نزدیک به قانون باشد اگر تورم را دقیق درنظر بگیریم شاید حدود ۶۰ درصد باشد، اما انتظار این نیست، ما موافق این هستیم که یک عدد مناسب که قابلیت اجرا هم داشته باشد و بینابین باشد یعنی همان حدود ۴۰ درصد عدد مناسب‌تری است.

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با تشکیل جلسات شورای عالی کار برای تعیین میزان افزایش حقوق کارگران برای سال آینده، گفت: به نظر من دولت باید آمار مناسبی از سبد معیشتی کارگران و تورم کالا‌های اساسی داشته باشد و قانون هم در بحث افزایش حقوق کارگران صراحت دارد که براساس تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند باشد، در نتیجه هرچه در نرخ افزایش دستمزد به قانون نزدیک شویم، بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: با فضایی که طی دو سه روز اخیر به وجود آمده و تورمی که در بحث خوراک پروتئینی پیش آمده، امیدواریم که دوستان تصمیم‌گیرنده در این زمینه تصمیم عاقلانه‌ای بگیرند که منصفانه و کارشناسی شده باشد و ما هم، چون عضو شورای تصیم‌گیرنده نیستیم کمک مشورتی به دوستان ارائه خواهیم کرد که ان‌شاءالله مفید باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی در پاسخ به این سوال که نظر شما برای امسال شامل چه درصدی خواهد بود؟، تصریح کرد: ما معمولا هر سال به دوستان نظر مشورتی ارائه کرده‌ایم و همواره تاکید داریم که نزدیک به قانون باشد، اما بخواهم نظر درصدی اعلام کنم فکر می‌کنم عدد افزایش هرچه به ۴۰ درصد نزدیک‌تر باشد با توجه به تورمی که داریم، مناسب‌تر است تا بتوانیم حداقل‌ها را برای کارگران تامین کنیم، ضمن اینکه ۴۰ درصد هم نسبت به تورم موجود خیلی خوب نیست، فقط می‌تواند سر پا نگه دارد.

اسماعیلی در واکنش به این مساله که «دولتی‌ها از سال گذشته موضوع پایین‌تر آمدن تورم سال آینده را در اسفندماه مطرح می‌کنند و با این روش تعیین حقوق را تحت تاثیر قرار می‌دهند، ضمن اینکه امسال انتظار تورمی هم نسبت به گذشته کاهش نداشته و صرفاً کارگران از این مساله متضرر شدند»، عنوان کرد: اگر به سوابق هم نگاه کنید اینطور نبوده است، در دولت قبل هم مواردی بوده که این اتفاق رخ نداده است که تورم یک سال از سال قبل کمتر باشد، به نظر من قانون صراحت دارد که نسبت به تورم باشد، لذا نیاز است که به محدوده قانونی نزدیک شویم.

وی ادامه: البته اگر تورم را دقیق درنظر بگیریم شاید حدود ۶۰ درصد باشد، اما انتظار این نیست، ما موافق این هستیم که یک عدد مناسب که قابلیت اجرا هم داشته باشد و بینابین باشد یعنی همان حدود ۴۰ درصد عدد مناسب‌تری است.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که در زمان تصمیم برای افزایش حقوق کارگران، دوستان با خوش بینی به تورم سال آینده نگاه نکنند و نگاه واقعی به شرایط اقتصادی و معیشتی کارگران داشته باشند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی