تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در خاورمیانه چه خبر است

کاخ سفید در انتظار پاسخ حماس

در صد و‌ پنجاه و دومین روز از «طوفان الاقصی» و جنگ میان اسرائیل و حماس، ماشین جنگی نتانیاهو به کشتار خود در غزه و مناطق دیگر ادامه می‌دهد و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده است.

کد خبر: ۱۶۲۳۰۰
۰۹:۲۸ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ شکایت از وزیرخارجه کانادا به دلیل حمایت از اسرائیل

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و پنجاه و دومین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید:

ساعت: ۲۰:۳۸/ کاخ سفید در انتظار پاسخ حماس

مشاور بخش ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد «اسرائیل با حسن نیت در مذاکرات شرکت کرد و اکنون منتظر پاسخ حماس هستیم.»

به نقل از ایسنا، «جان کربی» امروز چهارشنبه در سخنانی ادعا کرد: «ما از هیچ فرآیندی که باعث کاهش مساحت نوار غزه، جابجایی اجباری یا اشغال مجدد نوار غزه شود، حمایت نمی‌کنیم.»

جان کربی که با شبکه الجزیره گفتگو می‌کرد، مدعی شد: «اسرائیل با حسن نیت در مذاکرات شرکت کرد و اکنون منتظر پاسخ حماس هستیم.»

وی افزود: «توافقی که اکنون مورد بحث قرار می‌گیرد به مدت شش هفته تمدید می‌شود و به ما امکان می‌دهد گروگان‌های بیشتری را خارج کنیم و کمک‌های بیشتری را وارد کنیم.»

مشاور بخش ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد آنچه در شمال غزه اتفاق می‌افتد یک تراژدی واقعی است و کمک‌های هوایی به غزه ادامه خواهد داشت.

ساعت: ۱۸:۴۹/ ۹۴ روزنامه‌نگار قربانی جنگ خونین

کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) روز چهارشنبه گزارش داد که از زمان آغاز درگیری بین اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر، حداقل ۹۴ روزنامه نگار در غزه، اسرائیل و لبنان کشته شده‌اند.

تا ۶ مارس، تحقیقات اولیه CPJ نشان داد که ۸۹ فلسطینی، ۲ اسرائیلی و ۳ روزنامه نگار لبنانی در میان لیستی بودند که در جریان این جنگ جان باختند.

به گزارش دفتر رسانه‌ای فلسطین، آخرین خبرنگاری که در این درگیری جان خود را از دست داد، محمد سلامه، خبرنگار شبکه ماهواره‌ای الاقصی بود که در حمله هوایی شبانه در دیرالبلاح کشته شد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درخواست از بایدن برای جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح

ساعت: ۱۷:۵۸/ ۳۰ نماینده دموکرات از بایدن خواستند جلوی حمله اسرائیل به رفح را بگیرد

وبسایت آکسیوس آمریکا نوشت که نمایندگان دموکرات به بایدن اطلاع دادند که حمله اسرائیل به شهر «رفح» در جنوب نوار غزه درخواست او برای استفاده از کمک‌های نظامی آمریکا بر اساس قوانین بین المللی را نقض می‌کند.

بیش از ۳۰ نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان در نامه‌ای به بایدن نگرانی خود را نسبت به وقوع فاجعه انسانی در صورت حمله به شهر رفح که بیش از یک میلیون آواره را در خود جای داده است ابراز کردند.

به نقل از جماران، این نمایندگان همچنین از دولت آمریکا خواستند همه ابزار‌های در اختیار خود را برای این تضمین به کار گیرد که همه استفاده کنندگان از کمک‌های آمریکایی باید به قوانین بین المللی تن دهند.

ساعت: ۱۱:۵۶/ شکایت از وزیرخارجه کانادا به دلیل حمایت از اسرائیل

شهروندان فلسطینی کانادا و وکلای حقوق بشر به دلیل ارسال تجهیزات نظامی از کانادا به اسرائیل، از «ملانی جولی» وزیر خارجه این کشور شکایت کردند.

به نقل از ایسنا، این شکایت که روز پنجشنبه ثبت شده، از یک دادگاه فدرال می‌خواهد به دولت کانادا دستور دهد تا صدور مجوز صادرات کالا‌های نظامی و فناوری به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

این کنشگران همچنین خواستار آن هستند که دادگاه فدرال کانادا در مورد صدور چنین مجوز‌هایی برای صادرات، اعلام‌جرم کند.

ساعت: ۰۹:۲۶/ به مذاکره ادامه می‌دهیم

به نقل از شبکه العربیه، گروه «حماس» با اشاره به اینکه نرمش لازم برای دستیابی به توافق با اسرائیل و برقراری آتش‌بس در غزه را داشته است، گفت که «به مذاکره از طریق میانجی‌ها برای دستیابی به توافقی که خواسته‌های فلسطینی‌ها را برآورده کند، ادامه خواهیم داد.»

ساعت: ۰۹:۲۲/ گزارشگر سازمان ملل: اسرائیل باید تحریم شود

گزارشگر ویژه سازمان ملل با اشاره به اینکه اسرائیل به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره خودداری از نسل کشی در نوار غزه عمل نکرده است، خواهان وضع تحریم علیه این رژیم شد.

«مایکل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا گفت: اسرائیل کاروان‌های حامل کمک‌های انسانی به نوار غزه را بمباران می‌کند؛ درحالی که می‌داند آن‌ها به سمت کدام منطقه در حرکت هستند.

ساعت: ۰۹:۰۲/ پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه

واشنگتن پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه به شورای امنیت ارائه کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: پیش‌نویس قطعنامه آمریکایی، آزادی همه گروگان‌ها را پس از موافقت همه طرف‌ها خواستار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی