تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

ایلان ماسک و بزرگ‌ترین انقلاب فناوری

ایلان ماسک، مدیرعامل پرسروصدای تسلا مدعی شد: فکر می‌کنم واقعا در آستانه‌ بزرگ‌ترین انقلاب فناوری هستیم که تاکنون وجود داشته است.

کد خبر: ۱۶۲۲۸۳
۱۸:۰۳ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

ایلان ماسک و بزرگ‌ترین انقلاب فناوری

دیدارنیوز: ایلان ماسک می‌گوید هم‌اکنون در آستانه‌ی بزرگ‌ترین انقلاب فناوری با هوش مصنوعی هستیم.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با حضور کوتاه و مجازی در کنفرانس Bosch Connected World، درباره‌ی مباحث بسیاری مانند هوش مصنوعی مولد، هوش جامع مصنوعی (AGI)، خودرو‌های خودران و ربات‌ها صحبت کرد.

مالک ایکس‌کورپ درباره‌ی هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرد و گفت در‌صورت نبود مقررات و اقدامات محافظ برای جلوگیری از خارج‌شدن فناوری از کنترل، عواقب متعددی را متحمل خواهیم شد.

ماسک عنوان کرد که رشد هوش مصنوعی مولد در محاسبات در قالب چت‌بات‌ها سریع بوده است و این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک لحظه محتوا و تصاویر تولید کنند. او افزود پذیرش و رشد سریع این فناوری در محاسبات، هر ۶ ماه یک بار ۱۰ برابر افزایش می‌یابد: «هرگز فناوری‌ای ندیده‌ام که به این سرعت پیشرفت کند.»

ماسک موفقیت چشمگیر و رشد درآمد انویدیا را به افزایش تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی نسبت داد که درنهایت تیم سبز را به سودآورترین برند نیمه‌هادی در سراسر جهان تبدیل کرده است.

همچنین، ایلان ماسک به رشد صنعت رباتیک در جهان اشاره کرد که ناشی از ظهور هوش مصنوعی مولد و پیشرفت‌های آن است. برخلاف ربات‌های صنعتی که برای عملکرد مشخص برنامه‌ریزی شده‌اند، سیستم به‌کاررفته در ربات‌های انسان‌نما بسیار پیچیده‌تر است.

ماسک گفت: «فکر می‌کنم واقعاً در آستانه‌ بزرگ‌ترین انقلاب فناوری هستیم که تاکنون وجود داشته است.» ماسک اعلام کرد در ابتدا کمبود پردازنده‌های گرافیکی را پیش‌بینی کرده بود که به‌طور موقت پیشرفت در هوش مصنوعی را متوقف کرد. او افزود که انتظار رشد بدون مواجهه با برخی مشکلات غیرممکن است.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی