تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
ما ناراحت و گلایه‌مند هستیم

قلعه‌نویی: سیل و دغدغه‌های معیشتی مردم را ببینید

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به سیل سیستان و بلوچستان گفت: شما مسئله سیل و دغدغه‌های معیشتی مردم را ببینید؛ همه این‌ها مشکل است. فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست و باید نگاه‌ها در مملکت‌داری و نسبت به مردم را تغییر بدهیم؛ به‌ویژه در بخش اقتصادی.

کد خبر: ۱۶۲۲۷۹
۱۷:۱۰ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

قلعه‌نویی: سیل و دغدغه‌های معیشتی مردم را ببینید

دیدارنیوز: سرمربی تیم ملی با بیان اینکه شکست برابر قطر هنوز برایم قابل هضم نیست گفت: اتفاقات فوتبالی باعث شد به فینال نرسیم و نتوانیم مردم ایران را شاد کنیم.

امیر قلعه‌نویی در حاشیه دیدار امروز (سه‌شنبه) که به منظور کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان میان تیم‌های ستارگان هنر ایران و پیشکسوتان راه‌آهن برگزار شد، درباره بازگشت به ورزشگاه قدیمی راه‌آهن گفت: ما ناراحت و گلایه‌مند هستیم. چهار یا پنج سال است که اتفاق مشابهی در کشور رخ داد و مسئولان باید فکری می‌کردند تا این اتفاق تکرار نشود. این حادثه مجدداً برای مردم سیستان و بلوچستان افتاده و امیدوارم این مشکلات دیگر برای مردم دنیا و هموطنان ما ایجاد نشود.

وی در مورد حضورش در این دیدار خیرخواهانه خاطرنشان کرد: وظیفه اخلاقی خودمان دانستیم که این بازی را با کمک تیم‌های هنرمندان و پیشکسوتان راه‌آهن برگزار کنیم و کمک‌هایی هم انجام دادیم.

سرمربی تیم ملی درباره لزوم جوانگرایی در این تیم گفت: بار دیگر از مردم ایران عذرخواهی می‌کنیم؛ فقط به این خاطر که نتوانستیم آن‌ها را همانند دیدار با ژاپن خوشحال کنیم. فوتبال جهان و ایران، نتیجه‌گراست و بازیکن‌سازی بر عهده تیم ملی بزرگسالان نیست. باشگاه‌ها و تیم‌های ملی پایه باید بازیکن‌سازی کرده و تیم ملی از این بازیکنان استفاده کند. مشکل بعدی، خلأ بازی‌های بین‌المللی برای بازیکنان جوان است.

قلعه‌نویی با اشاره به تفاوت تجربه بازیکنان جوان ایران و ژاپن تصریح کرد: آماری برای بازی‌های بین‌المللی بازیکنان ۲۵ یا ۲۶ ساله فوتبال ایران و ژاپن به فدراسیون فوتبال ارائه کردیم که ژاپنی‌ها بیشتر از ۱۰۰ بازی ملی دارند و این آمار برای فوتبال ایران ۲۸ مسابقه است.

وی با بیان اینکه باید بر اساس شرایط کشور برنامه‌ریزی کرد، گفت: من آدمی نیستم که نداری‌ها را بگویم. مسئولیتی پذیرفته‌ام و باید کار را با همه مشکلات پیش ببرم. مقابل قطر بدشانس بودیم و کم‌شانس. اتفاقات فوتبالی باعث شد به فینال نرسیم و نتوانیم مردم ایران را شاد کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران درباره اینکه علی دایی، مقامات فدراسیون فوتبال را مقصر ناکامی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا دانسته، عنوان کرد: دایی شناسنامه بین‌المللی فوتبال ماست و باید کاری می‌کردیم که او رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌شد. دایی جایگاه بالایی دارد، اما همه می‌دانیم ساختار مشکل دارد. اینگونه نیست که این مشکلات فقط در ورزش باشد که بگوییم فلان مسئول مقصر است.

قلعه‌نویی با اشاره به سیل سیستان و بلوچستان که دلیل برگزاری دیدار خیرخواهانه امروز بود، اظهار داشت: شما مسئله سیل و دغدغه‌های معیشتی مردم را ببینید؛ همه این‌ها مشکل است. فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست و باید نگاه‌ها در مملکت‌داری و نسبت به مردم را تغییر بدهیم؛ به‌ویژه در بخش اقتصادی.

وی در واکنش به خبرنگاری که موقعیت‌های از دست رفته تیم ملی ایران مقابل قطر را یادآور شد، گفت: من اخیراً ضربه علیرضا جهانبخش را دیدم. توپ را در فاصله سه یا شش قدم وارد دروازه قطر نکردیم. کنعانی‌زادگان، طارمی و اسدی موقعیت داشتند و داور در دقیقه ۴۵ می‌توانست علاوه بر اعلام پنالتی، بازیکن قطر را اخراج کند.

سرمربی تیم ملی با تمجید از بازیکنان این تیم عنوان کرد: این باخت هنوز قابل هضم نیست و (کنار آمدن با آن) سخت است، اما کارمان را انجام دادیم. با تمام وجود از بازیکنان تیم ملی تشکر می‌کنم. آن‌ها ۴۳ روز در اردوی تیم ملی بودند و کمترین حاشیه‌ای نداشتند. کاش مدت این اردو به ۵۰ روز می‌رسید.

قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش که آیا افشین قطبی به کادر فنی تیم ملی اضافه خواهد شد یا خیر، گفت: تیم ملی متعلق به همه است. الان من میهمان تیم ملی هستم و این نیمکت روزی در اختیار دایی، قطبی و کی‌روش بود. باید ایران و مردم کشورمان را دوست داشته باشیم و هر کسی که می‌تواند، کمک کند.

وی با انتقاد از وضعیت قراردادی مربیان تیم ملی با فدراسیون فوتبال یادآور شد: بحثی که داریم، این است که قرارداد اعضای کادر فنی به پایان رسیده است. شاید این مسئله نزد من امانت باشد و نباید بگویم، اما دریافتی همکاران محترم من زیر ۵۰ درصد بوده است. این نشان می‌دهد مربیان تیم ملی چقدر عاشق مردم ایران هستند و بدون چشمداشت مالی زحمت کشیده‌اند.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: دستمزد مربیان تیم ملی خیلی خیلی پایین است و یک مربی (دستیار) در لیگ، دریافتی بیشتری نسبت به همکاران من دارد. قطبی هم در میان بزرگان فوتبال ایران است و کسی بوده که از لحاظ فنی، آمار خیلی خوبی بر جای گذاشته است. باید شرایط فدراسیون فوتبال و قطبی را در نظر بگیریم و مسائل اولیه حل شود. این عزیزان خوب، فنی، بامعرفت، باصداقت و عاشق ایران بودند و دیدید چقدر مخلصانه کار کردند.

قلعه‌نویی درباره برگزاری مینی‌کمپ‌های تیم ملی ایران اظهار داشت: شما ببینید این نفرات چقدر در لیگ تأثیرگذار هستند و همین نفرات چقدر در لیگ خواهان پیدا کردند. ابتدا از ما ایراد گرفتند، اما، چون برخی مشکلات بین‌المللی داریم، باید از این مینی‌کمپ‌ها استفاده کنیم و باشگاه‌ها حتماً هم به‌خاطر منافع ملی به ما کمک می‌کنند.

سرمربی تیم ملی در مورد درخشش احمد نوراللهی در لیگ برتر امارات و اینکه آیا با او صحبتی داشته است یا خیر، گفت: نوراللهی از نظر فنی هیچ مشکلی نداشت. او در همه اردو‌های ما حضور داشت و بازی هم کرد، اما رفتاری داشت که فعلاً (جمله را ادامه نداد)!

قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش که آیا نوراللهی به اردوی پیش روی تیم ملی کشورمان دعوت خواهد شد یا خیر، گفت: توکل بر خدا!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی