تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
تشکر احمد وحیدی از تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران در انتخابات ۱۱ اسفند

وزیر کشور: ۵ درصد آرا سفید بود

احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: در این دوره ۲۵ میلیون نفر با نسبتی ۴۱ درصدی در انتخابات شرکت کردند. در مجموع حدود ۵ درصد آرای سفید به صندوق‌ها ریخته شد و در عین حال، کل آرای ناخوانا و رای به دیگران، کمی بیش از ۸ درصد آرا بوده است.

کد خبر: ۱۶۲۲۱۳
۱۷:۳۱ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

وزیر کشور:

دیدارنیوز: احمد وحیدی، وزیر کشور عصر دوشنبه با حضور درجمع خبرنگاران داخلی و خارجی به ارائه گزارشی از فرآیند‌ها و اقدامات انجام شده برای برگزاری شکوهمند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پرداخت.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، سخنگوی ستاد انتخابات کشور بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران نتیجه نهایی ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برای انتخابات ۱۱ اسفند را به طور رسمی اعلام کرد.

وزیر کشور با تشکر از تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران برای انعکاس واقعه مهم و موثر تصریح کرد: در انتهای یک دور دیگر از انتخابات پرشکوه دوازدهمین دوره و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری هستیم. انتخابات در آستانه ماه مبارک رمضان عیدانه الهی به مردم شریف و مومن ایران اسلامی بود و موجب خوشحالی دل همه آزادی خواهان جهان و ناراحتی بدخواهان و سلطه جویان شد.

ملت ایران بار دیگر خوش درخشیدند و پیروزی بزرگ دیگری را از آن خود کردند.

احمد وحیدی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی بلندگو‌های وابسته به استکبار جهانی افزود: مردم ما با توجه به بوق‌های تبلیغاتی نظام سلطه که با هدف مایوس سازی ملت ما در انتخابات صورت گرفت، مردم عزیز ما حضور پرشکوهی در انتخابات اخیر رقم زدند.

وحیدی تصریح کرد: طبیعی است که دشمن از همه ابزار‌ها برای یاس آفرینی استفاده کرد، اما به رغم تبلیغات دشمنان و دشواری‌های اقتصادی، اما مردم ما یک حضور حماسی و گسترده را رقم زدند.

وزیر کشور تاکید کرد: ۴ موضوع اساسی که رهبر معظم انقلاب فرمودند در این انتخابات با دقت در دستور کار قرار گرفت. امنیت در انتخابات مثال زدنی بود و این رویداد در امنیت کامل برگزار شد. در حالی که بدخواهان ملت تلاش کردند موضوع امنیت را خدشه دار کنند؛ از گروه‌های تروریستی تا سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی، با اینحال اولین شکست دشمن در حوزه امنیت رخ داد.

وی ادامه داد: کافی است برای درک اهمیت این امنیت حاصل شده در انتخابات اخیر به امنیت در کشور‌های دور و نزدیک ما نگاهی شود.

به گفته وزیر کشور، «بالاترین استاندارد سلامت در انتخابات ۱۱ اسفند محقق شد و ما این را مدیون همکاری همگان هستیم که سلامت بسیار بالا را تامین کردند. اهمیت این موضوع را باز هم در مقایسه با کشور‌های دیگر باید دید. شمارش آرا با دقت کافی، اخذ آرا با دقت عالی، مراقبت از همه قوانین با رعایت کامل انجام شد.»

وحیدی ادامه داد: ما شاهد یک رقابت خوب و گسترده بین همه سلایق و افراد بودیم. تعداد افراد رقابت کننده بی نظیر بود و رقابت تنگاتنگ و فشرده و هیجان برانگیز را در برخی نقاط و در همه نقاط نیز به شکل رقابت گسترده کنش گران سیاسی داشتیم. همه گروه‌ها و علایق سیاسی و همه افراد در این رقابت حضور جدی داشتند.

وزیر کشور در خصوص مشارکت و حضور جمعیتی، تاکید کرد: در این دوره مشارکتی بیش از انتخابات گذشته را با وجود تبلیغات دشمن شاهد بودیم، بطوری که این مشارکت مردم با حضور جمعیت ۲۵ میلیونی در پای صندوق‌های رای محقق شد.

وحیدی گفت: در این دوره ۲۵ میلیون نفر با نسبتی ۴۱ درصدی در انتخابات شرکت کردند.

وی با اشاره به زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: موعد برگزاری مرحله دوم انتخابات، احتمالا در اردیبهشت ماه خواهد بود.

او توضیح داد با توجه به برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها در اردیبهشت ماه، در حال رایزنی با شورای نگهبان قانون اساسی برای تعیین زمان دقیق برگزاری مرحله دوم انتخابات هستیم.

وزیر کشور با اشاره به وجود چند نوع رای باطله شامل آرای ناخوانا، رای به دیگران (رای به غیر از نامزد) و آرای سفید گفت: در مجموع حدود ۵ درصد آرای سفید به صندوق‌ها ریخته شد و در عین حال، کل آرای ناخوانا و رای به دیگران، کمی بیش از ۸ درصد آرا بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی