تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

اولین محموله کمک‌های آمریکا به غزه رسید

آمریکا که در جنگ خونین اسرائیل با حماس به شدت از تل‌آویو و ارتش جنایت‌کار نتانیاهو حمایت می‌کند، اولین عملیات بارریزی هوایی کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را انجام داد.

کد خبر: ۱۶۲۱۰۶
۲۱:۰۲ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

اولین محموله کمک‌های آمریکا به غزه رسید

دیدارنیوز: دو مقام آمریکایی روز شنبه ۱۲ اسفند در گفتگو با «رویترز» از انجام اولین عملیات بارریزی هوایی کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خبر دادند.

به گفته این دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، اولین مرحله از عملیات بارریزی هوایی کمک‌های آمریکا بر نوار غزه شامل ۶۶ بسته و به وسیله ۳ هواپیمای باری «C-۱۳۰» انجام شد.

به نقل از العربیه، یکی از این مقام‌های آمریکایی خاطرنشان کرد که بیش از ۳۵۰۰۰ وعده غذایی طی این عملیات از آسمان نوار غزه برای آوارگان بارریزی شده است.

ایجاد کریدور دریایی

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا جمعه تایید کرده بود که ایالات متحده در روز‌های آینده به عملیات بارریزی هوایی کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه خواهد پیوست.

در بیانیه کاخ سفید به نقل از بایدن آمده است که واشینگتن در گفتگو با اسرائیل در تلاش و به دنبال باز کردن مسیر‌های جدید در غزه از جمله امکان ایجاد یک کریدور دریایی برای ارسال مقادیر زیادی کمک‌های بشردوستانه خواهد بود.

کشور‌های مصر و اردن پیش از این اعلام کرده بودند که با همکاری امارات متحده عربی، عمان، بحرین و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، ارسال و بارریزی هوایی کمک‌های بشردوستانه بر نوار غزه را انجام می‌دهند، به‌رغم این، اما کمک‌رسانی برای آوارگان فلسطینی در نوار غزه که با فاجعه انسانی و خطر قحطی مواجه هستند، ناکافی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی