تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
دیدار روسای جمهور ایران و تونس

رئیسی: وضعیت غزه نتیجه ساختار ناعادلانه امروز جهان است

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس سران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز در الجزایر، در دیدار با همتای تونسی خود گفت: وضعیت امروز غزه نتیجه ساختار ناعادلانه امروز جهان است.

کد خبر: ۱۶۲۱۰۳
۱۹:۳۲ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

رئیسی

دیدارنیوز: رئیس جمهور توسعه روابط با کشور‌های اسلامی را از اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران عنوان و بر آمادگی کشورمان برای اشتراک‌گذاری تجربیات متخصصان و دانشمندان ایرانی در حوزه علم و فناوری با تونس تاکید کرد.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در حاشیه اجلاس سران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز در الجزایر، در دیدار «قیس سعید» رئیس جمهور تونس، توسعه روابط با کشور‌های اسلامی را از اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران عنوان و بر آمادگی کشورمان برای اشتراک‌گذاری تجربیات متخصصان و دانشمندان ایرانی در حوزه علم و فناوری با تونس تاکید کرد.

رئیسی با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و تونس به میزان عمق پیوند‌های قلبی و روابط سیاسی فیمابین توسعه پیدا نکرده است، تصریح کرد: اراده جدی جمهوری اسلامی ایران تعمیق روابط اقتصادی با کشور‌های اسلامی به ویژه در شمال آفریقاست.

رئیسی همچنین نگاه مشترک میان دو کشور در قبال مسئله فلسطین را زمینه‌ای مناسب برای برداشتن گام‌های موثر در راستای احقاق حقوق مردم فلسطین دانست و اظهار داشت: وضعیت امروز غزه نتیجه ساختار ناعادلانه امروز جهان است و بنا به فرموده رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران کشور‌های اسلامی برای توقف جنایتگری صهیونیست‌ها باید روابط اقتصادی‌شان را با این رژیم قطع کنند.

«قیس سعید» رئیس جمهور تونس نیز در این دیدار با بیان اینکه تونس خواستار توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: دولت تونس در قبال مسئله فلسطین نیز هیچ اختلاف موضعی با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی