تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

ادعای ارتش آمریکا درباره سرنگونی موشک حوثی‌ها

«سنتکام» ادعا کرد که بعد از ظهر جمعه، که یک موشک زمین به هوا وابسته به شبه‌نظامیان حوثی که آماده پرتاب از مناطق تحت کنترلشان در یمن به سوی یک کشتی در دریای سرخ بود را سرنگون کرده است.

کد خبر: ۱۶۲۰۷۰
۱۰:۱۲ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

ادعای ارتش آمریکا درباره سرنگونی موشک حوثی‌ها

دیدارنیوز: فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» بامداد شنبه دوازدهم اسفند، اعلام کرد که بعد از ظهر جمعه، که یک موشک زمین به هوا وابسته به شبه‌نظامیان حوثی که آماده پرتاب از مناطق تحت کنترلشان در یمن به سوی یک کشتی در دریای سرخ بود را سرنگون کرد.

بر اساس بیانیه سنتکام، نیرو‌های آمریکایی پس از تشخیص اینکه این موشک تهدیدی قریب الوقوع علیه هواپیما‌های آمریکایی در منطقه است برای انهدام آن اقدام کردند.

این بیانیه افزود شامگاه جمعه نیز، حوثی‌ها یک موشک بالستیک ضدکشتی (ASBM) از یمن به سوی دریای سرخ پرتاب کردند که هیچ ضربه یا آسیبی به شناور‌ها وارد نشد.

این حملات از زمان تشدید تنش در منطقه درپی جنگ غزه در اکتبر گذشته، به سناریویی روزانه تبدیل شده و برای چندین ماه به تهدیدی علیه خطوط کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ تبدیل شده است.

حوثی‌ها با حملات پهپادی و موشکی به کشتی‌های باری می‌گویند که در دفاع از مردم غزه کشتی‌های اسرائیلی یا به آن‌هایی که مقصدشان بنادر اسرائیل است را هدف قرار می‌دهند. با این حال حملاتی را علیه کشتی‌های نظامی آمریکایی نیز انجام می‌دهند.

نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی در پاسخ با این حملات، مواضع گروه حوثی در یمن را بمباران می‌کنند.

بر اساس برآورد‌های بریتانیا و آمریکا، از نوامبر گذشته، تعداد حملات حوثی‌ها به حدود ۶۰ حمله رسیده که امنیت ناوبری بین المللی را تهدید کرده و ترافیک کشتیرانی جهانی را مختل کرده است.

این حملات همچنین ترس از تورم جهانی را افزایش داد، به خصوص که چندین شرکت را مجبور کرد مسیر‌های خود را از طریق دریای سرخ متوقف کنند و مسیر‌های طولانی‌تر و گران‌تر را در اطراف آفریقا ترجیح دهند.

این حملات همچنین باعث تشدید نگرانی درباره عواقب جنگ میان اسرائیل و حماس و گسترش آن در خاورمیانه شده است.

به نقل از العربیه، در حالی که پنتاگون تایید کرد که حملات حوثی‌ها به هیچ کشتی نظامی آمریکایی آسیبی وارد نکرده، اما توضیح داد که حدود ۱۵ کشتی تجاری از جمله چهار کشتی آمریکایی آسیب دیده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی