تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مردم دنبال مجلسی نیستند که وکیل‌الدوله باشد

کنعانی‌مقدم: مردم رای بدهند تا لیست «حدادعادل» رای نیاورد/ او انحصارطلب است

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اظهارات اخیر حداد عادل می‌گوید که مردم باید در انتخابات شرکت کنند تا مانع از رای آوردن لیست مورد نظر حداد عادل شوند.

کد خبر: ۱۶۲۰۵۶
۱۳:۰۷ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

کنعانی‌مقدم: مردم رای بدهند تا لیست «حدادعادل» رای نیاورد

دیدارنیوز: حدادعادل گفته شرط قرار دادن نام افراد در لیست شورای ائتلاف، مخالف نبودن آن‌ها با دولت بوده است. حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا به اظهارات رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی واکنش نشان داده. او معتقد است با این وضع، مردم باید رای بدهند تا لیست شورا رای نیاورد.

غلامعلی حداد عادل در نشست خبری شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی درمورد اینکه چرا لیست‌های متعدد اصولگرایان صادر شد پاسخ داد؛ همیشه در کنار یک چنار بلند چند پاجوش متعدد نیز زده می‌شود. رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی (شانا) گفته «خط قرمز ما برای انتخاب کاندیداها، مخالف دولت نبودن است، چون دولت آقای رئیسی را از خودمان می‌دانیم و حمایت از دولت را وظیفه خود می‌دانیم.»

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید شرط حداد عادل برای قرار دادن افراد در لیست ائتلاف، مجلس را به گورستان تبدیل خواهد کرد. او معتقد است بعد از این حرف مردم باید در انتخابات شرکت کنند تا مانع از رای آوردن لیست مورد نظر حداد عادل شوند.

بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

با شرط مخالف نبودن کاندیدا‌ها با دولت، مجلس به گورستان تبدیل خواهد شد

اینکه آقای حداد عادل شرط حمایت از کاندیدا‌ها را «مخالف دولت نبودن» اعلام کرده‌، حتما به ضرر دولت است. در واقع هم نظام و هم مردم دنبال مجلسی نیستند که وکیل‌الدوله باشد. مجلس باید مجلسی کارآمد و قدرتمند باشد که بتواند مشکلات را رفع کند. اگر مجلس ناظر نباشد، به گورستانی تبدیل خواهد شد که مرده‌ها سکوت کرده و روضه خوانان روضه می‌خوانند و باقی مردم هم که در آنجا هستند، گریه می‌کنند.

بر مردم واجب است که رای بدهند تا لیست حداد رای نیاورد

آقای حداد عادل در حالی این اظهارنظر عجیب را مطرح کرده است که به عنوان لیدر یک جریان سیاسی شناخته می‌شود که یک سرش پایداری و سر دیگرش قالیباف است. ایشان را می‌توان «میان‌دار گودِ اصولگرایان» خواند. به همین دلیل نباید چنین موضوع غلطی را بیان می‌کردند. وقتی چنین حرفی زده می‌شود، بر مردم واجب است که رای بدهند تا افرادی که توسط آقای حداد معرفی شده، رای نیاورند.

*این شرط حداد که «هر کسی در لیست ما قرار دارد، حق حضور در لیست‌های دیگر را ندارد» نشان دهنده انحصارطلبی‌ حداد عادل است.

*بنده معتقدم، هیچ کدام از لیست‌ها نمی‌توانند به طور کامل رای بیاورند. به این معنی که ۳۰ نماینده تهران از لیست‌های مختلف به مجلس دوازدهم راه پیدا خواهند کرد. اما اگر قرار باشد، لیستی که آقای حداد پشت آن است، رای بیاورد، شرایط دشوار و نگران کننده خواهد بود.

رای باطله و سفید هم باید تاثیرگذار باشد

پیشنهاد من این است که صندوق‌هایی که در آن رای باطله یا سفید بیشتر از رای‌های صحیح است، به کل باطل شود. اگر این طرح یک روزی قانون شود، رای مخالف هم خوانده خواهد شد. پس خیلی‌ها می‌توانند برای اینکه فلان شخص رای نیاورد، رای سفید بدهند تا بتوانند فرد موردنظرشان را از نمایندگی باز بدارند. در این شرایط رای مخالفان هم می‌تواند تاثیرگذاری مستقیمی در نتیجه انتخابات داشته باشد.

*کشور چند سالی است که سنگین‌ترین هزینه‌ها را از جانب تندرو‌ها متحمل شده است. تندروی‌ها به جایی رسیده که برخی به خود اجازه عبور از جمهوریت را هم داده اند. انتخابات مجلس دوازدهم می‌توانست نقطه شروعی برای اصلاح باشد. البته متاسفانه مسائلی بروز کرده که ترمیم را دشوار می‌کند. اما در همین شرایط هم همچنان به مشارکت پایبند باشیم تا با انتخاب صحیح، از ورود ناکارآمد‌ها و هزینه ساز‌ها به مجلس جلوگیری کنیم.

*باید نهاد‌های انتخابی به قدری تاثیرگذاری داشته باشند که مردم به این نتیجه برسند که رای‌شان می‌تواند در حل مسائل و رفع مشکلات موثر باشد.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی