تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ایران

انتخابات ۱۱ اسفند؛ مهلت رای‌گیری پایان یافت +ویدیو

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، امروز (جمعه) ۱۱ اسفند از ساعت ۸ صبح در ایران برگزار شد و رهبر انقلاب اسلامی به همراه مسوولان دیگر در این انتخابات حاضر شدند.

کد خبر: ۱۶۲۰۴۱
۰۷:۵۲ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

زنده از انتخابات؛ حضور رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور +عکس و ویدیو

دیدارنیوز _ سرویس سیاسی: امروز ۱۱ اسفند در ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

این انتخابات از ساعت ۸ صبح امروز جمعه، در سراسر کشور برگزار شد و رای‌گیری با سه بار تمدید، تا ساعت ۲۴ ادامه داشت.

در ادامه خبرها، تصاویر و ویدیوهای این انتخابات را مشاهده می‌کنید:

ساعت: ۰۰:۳۳ بامداد شنبه ۱۲ اسفند/ تشکر سردار رادان از مردم 

فرمانده کل انتظامی کشور در پیامی که پس از مهلت اخذ آرا در انتخابات جمعه، ۱۱ اسفندماه منتشر کرد، ضمن قدردانی از مردم از برگزاری این انتخابات در نشاط و امنیت خبر داد.

در بخشی از پیام سردار رادان آمده است: خداوند منان را شاکریم که بار دیگر تلاش‌های شبانه‌روزی و بی وقفه فرزندان شما در مجموعه بزرگ فراجا به بار نشست و شاهد برگزاری انتخاباتی با نشاط در عین آرامش و امنیت بودیم. با تقسیم وظایف صورت گرفته در سازمانِ انتظام بخشِ فراجا با الطاف الهی و اِشراف اطلاعاتی، کیانِ ایرانِ اسلامی امن بود. بی‌تردید مشارکت بسیار خوب مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، دوستان واقعی ایران و اسلام را شاد و دشمنان را مأیوس و ناراحت کرد.

ساعت: ۰۰:۱۶ بامداد شنبه ۱۲ اسفند/ منع قانونی برای اخذ رای نداریم

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: مهلت رای‌گیری پایان یافته، اما منع قانونی برای اخذ رای نداریم. روند انتخابات با مشکل خاصی مواجه نبود و زمان اخذ رای تمدید نمی‌شود. بعد از اتمام فرایند رای گیری بحث شمارش ارای انجام خواهد شد.

ساعت: ۲۳:۵۸/ مدارس سراسر کشور فردا (شنبه) تعطیل است

ایرنا اعلام کرد، با توجه به برگزاری انتخابات و تمدید زمان رای‌گیری، مدارس سراسر کشور فردا شنبه ۱۲ اسفند تعطیل است یا کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

ساعت: ۲۳:۰۹/ شروع کار ادارات دولتی با ۲ ساعت تاخیر

به نقل از رسانه دولت، رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ادارات دولتی فردا شنبه با دو ساعت تاخیر (۱۰ صبح) شروع به کار می‌کنند.

تصویری از انتخابات در خوزستان

زنده از انتخابات؛ «خاتمی» رای داد یا نداد؟/ فعالیت ادارات تهران با ۲ ساعت تاخیر

ساعت: ۲۲:۵۷/ خاتمی رای داد یا نداد؟

در حالی که خبرگزاری برنا دقایقی پیش از حضور محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران در انتخابات خبر داده بود، لحظاتی پیش خبر خود را حذف و اعلام کرد خاتمی تا این لحظه در انتخابات شرکت نکرده و از مخاطبان خود عذرخواهی کرد.

ساعت: ۲۲:۴۸/ مدارس استان اصفهان تعطیل شد

محمدرضا جان‌نثاری، رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان اعلام کرد که فردا، شنبه ۱۲ اسفندماه مدارس استان در تمامی مقاطع تعطیل است.

ساعت: ۲۲:۲۱/ میزان مشارکت چه زمانی اعلام می‌شود؟ 

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان درباره آمار اولیه از میزان مشارکت در انتخابات گفت: چون در حال رای گیری از مردم هستیم طبیعتا آمار رسمی و مشارکت را باید در انتهای رای گیری بررسی کنیم؛ ان شاءالله بعد از پایان فرآیند اخذ رای میزان مشارکت هم اعلام می‌شود.

ساعت: ۲۲:۱۷/ احمدی‌نژاد رای داد

به نقل از ایرنا، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق ایران دقایقی قبل با حضور در مدرسه میعاد تهران در محله نارمک رای خود را به صندوق انداخت.

ساعت: ۲۲:۱۱/ مدارس استان تهران تعطیل شد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرد، مدارس استان تهران فردا (شنبه) تعطیل است.

«سید عباس جوهری» با اشاره به افزایش مشارکت مردم در ساعات پایانی انتخابات و حضور افزایشی رای‌دهندگان در حوزه‌های انتخابیه در مدارس اظهارداشت: با توجه به زمان‌بر بودن شمارش آرا، همه مدارس استان تهران فردا (شنبه) تعطیل است.

تصویری از انتخابات در زنجان

زنده از انتخابات؛ تمدید رای‌گیری و تعطیلی مدارس تهران/ احمدی‌نژاد رای داد

ساعت: ۲۱:۳۰/ رای‌گیری تا ساعت ۲۴ تمدید شد

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۳۳ ضمن اشاره به ازدحام مردم درشعب اخذ رای، زمان رای گیری را در سراسر کشور تا ساعت ۲۴:۰۰ امشب تمدید کرد.

ساعت: ۲۰:۵۵/ مدارس البرز، خوزستان و چند استان غیرحضوری شد

مرتضی، ولی پوری، شامگاه جمعه در گفت و گوی ویژه خبری با صداوسیمای مرکز البرز، گفت: مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی استان البرز غیرحضوری شد.

وی ادامه داد: باتوجه به استقبال باشکوه مردم از شعبه‌های اخذ رای و تمدید مهلت رای گیری با نظر مساعد استاندار البرز، فعالیت همه مدارس استان در روز پس از انتخابات از طریق شبکه شاد پیگیری می‌شود. این تصمیم باتوجه به اینکه شمار زیادی از فرهنگیان از عوامل برگزاری انتخابات هستند و بخش زیادی از مدارس نیز شعب اخذ رای هستند گرفته شد.

رییس ستاد انتخابات استان البرز اضافه کرد: احتمالا کار شمارش آرا تا اوایل صبح فردا شنبه دوازدهم اسفند به طول خواهد انجامید و به این دلیل امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها در مدارس میسر نیست.

به گزارش دیدارنیوز، مدارس چند استان دیگر از جمله خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، زنجان، کردستان، اردبیل، البرز، ایلام، آذربایجان شرقی، اردبیل، فارس، خراسان جنوبی، هرمزگان، قم، همدان و کرمان غیرحضوری شد.

ساعت: ۲۰:۱۸/ تعطیلی مدارس شعب اخذ رای در تهران

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: مدارسی در استان تهران که شعبه اخذ رای هستند، فردا تعطیل خواهند بود.

سید عباس جوهری در ستاد انتخابات استان تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ساعات اخذ رای تمدید شده و شمارش آرا زمان‌بر خواهد بود بنابراین بنا به صلاحدید استاندار تهران، مدارسی که محل اخذ رأی در استان هستند، فردا تعطیل خواهند بود.

ساعت: ۱۹:۵۱/ رای‌گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شد

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۳۲ ضمن اشاره به ازدحام مردم درشعب اخذ رای، زمان اخذ آرا را در سراسر کشور تا ساعت ۲۲:۰۰ امشب تمدید کرد.

ساعت: ۱۹:۱۷/ مدارس استان فارس شنبه غیرحضوری شد

به نقل از تسنیم، فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: باتوجه به استقبال باشکوه مردم از شعب اخذ رای و تمدید مهلت رای‌گیری با نظر مساعد استاندار فارس، فعالیت تمامی مدارس سراسر استان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ساعت: ۱۹:۱۲/ حضور اهل سنت پای صندوق‌های رای 

 

ساعت: ۱۸:۵۸/ رسانه‌ها از حضور بهزاد نبوی و محسن باستانی پای صندوق رای خبر می‌دهند

زنده از انتخابات؛ رای‌گیری ۲ ساعت تمدید شد/ انتخابات روی سکوی نفتی +ویدیو

ساعت: ۱۸:۳۳/ آماده‌باش پلیس تهران تا پایان انتخابات

همه‌خانی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس پایتخت اعلام کرد که ماموران پلیس تا پایان رای گیری نسبت به مدیریت ترافیک و تامین امنیت شعب اخذ رای اقدام خواهند کرد.

ساعت ۱۸:۲۶/ انتخابات روی سکوی نفتی پارس جنوبی در بوشهر

ساعت: ۱۷:۴۸/ رای‌گیری ۲ ساعت تمدید شد

ستاد انتخابات کشور لحظاتی قبل با انتشار اطلاعیه شماره ۳۱ از تمدید اخذ رای به مدت دو ساعت و تا ساعت ۲۰ جمعه شب در سراسر کشور خبر داد.

ساعت: ۱۷:۱۶/ وزیر خارجه رای خود را به صندوق انداخت

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در شعبه مسجد دانشگاه صنعتی شریف در تهران در انتخاب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و آرای خود را به صندوق انداخت.

زنده از انتخابات؛ عروس و داماد زنجانی پای صندوق +ویدیو

ساعت: ۱۷:۱۲/ مشارکت بالا ضامن استقلال کشور است

کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان مشارکت بالا در انتخابات را تضمین‌کننده بیشتر استقلال و ارتقاء جایگاه کشورمان توصیف کرد.

ساعت: ۱۶:۵۰/ یک عروس و داماد در زنجان پای صندوق رای رفتند

ساعت: ۱۶:۴۶/ طحان‌نظیف: مشارکت این دوره بیشتر است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طبق شواهد درصد مشارکت خوب و حتی نسبت به انتخابات مجلس یازدهم بهتر شده است، اما آمار نهایی و تکمیلی را پس از اتمام فرایند اعلام می‌کنیم. از مردم درخواست داریم حضور پای صندوق‌های رأی را به ساعات پایانی موکول نکنند. میزان تعرفه برای هر شعب پیش‌بینی شده است و اگر نیاز باشد بازهم تامین می‌شود تا الان مشکل خاصی برای تعرفه نداشتیم.

ساعت: ۱۶:۰۱/ برگزاری انتخابات الکترونیک رضایت‌بخش است

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک، فرآیند رای‌گیری در چهار حوزه انتخابیه ملایر، آبادان، قم و رشت به صورت روان و تسهیل شده در حال انجام است.

ساعت: ۱۵:۲۸/ سردار کمالی: مردم پشت نظام را خالی نخواهند کرد

به نقل از ایسنا، کمالی، مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح هر برگ رای را به تیری تشبیه کرد که به سوی دشمنان و معاندان شلیک می‌شود.

او گفت: امروز مردم با حضور خود درپای صندوق‌های رای به جهانیان نشان خواهند داد که هر چقدر هم که اعتراض و انتقاد داشته باشند، آن را در داخل کشور و به روش‌های دموکراتیک حل خواهند کرد و پشت نظام خود را خالی نخواهند کرد. مردم ما با حضور در این انتخابات بار دیگر نشان دادند که با دشمن کنار نخواهند آمد.

کمالی افزود: امروز گزارش‌هایی که از مراکز آموزشی و پادگان‌ها داشتیم، حاکی از حضور و مشارکت گسترده سربازان عزیز در انتخابات است. از سربازان می‌خواهم که علاوه بر اینکه خودشان در انتخابات شرکت کرده‌اند، خانواده و نزدیکانشان را هم برای حضور و مشارکت در انتخابات تشویق کنند و ان‌شاءالله نتایج این انتخابات به نفع کشور و اسلام خواهد بود.

ساعت: ۱۵:۰۹/ مشارکت نسبت به دوره‌های قبل پرشورتر است

شاه‌چراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: برابر آمار‌هایی که از سراسر کشور داریم به‌نسبت دوره‌های قبل حضور مردم پرشورتر و موثرتر بوده است.

ساعت: ۱۴:۱۷/ حضور عروس و داماد در مسجد جامع سنندج

عروس و داماد کردستانی اولین روز زندگی خود را با حضور در رأی‌گیری مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع سنندج جشن گرفتند.

به نقل از تسنیم، این زوج کردستانی با بیان اینکه حضور در انتخابات را یک وظیفه است، تصریح کرد: مسئولان نیز وظیفه خود را انجام و دَین خود را ادا کنند. از نمایندگان انتظار می‌رود که زمینه شغل برای جوانان و بهبود معیشت مردم را فراهم کنند تا جوانان بتوانند ازدواج کنند، متأسفانه با توجه به وضعیت کنونی از ۱۰۰ نفر، ۲ دو نفر می‌توانند ازدواج کنند.

زنده از انتخابات؛ حضور عروس و داماد در مسجد سنندج

ساعت: ۱۴:۱۵/ تصویر برداری رای دهندگان

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۰ خطاب به مجریان و اعضای شعب اخذ رای در مورد تصویر برداری رای دهندگان نکته‌ای را متذکر شد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع مجریان و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند، تصویربرداری رای دهندگان بصورت شخصی یا خانوادگی با رعایت ماده ۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، بلامانع است.

ساعت: ۱۴:۱۳/ مسوولین شعب مجاز به نوشتن رای نیستند

متن اطلاعیه شماره ۲۹ ستاد انتخابات کشور: به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند می‌رساند، برای شرکت در انتخابات و دادن رای می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

ضمناً مسوولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیات نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزد‌ها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن رای کنند.

ساعت: ۱۴:۰۰/ گزارشی از تخلف انتخاباتی در استان تهران نداشتیم

علیرضا فخاری، استاندار تهران گفت: تاکنون گزارشی از بروز تخلف در هیچ یک از شعب اخذ رای سطح این استان مخابره نشده و رای گیری در شرایط مطلوب از مردم در همه شعب در حال انجام است

ساعت: ۱۳:۵۱/ اطلاعیه انتخابات کشور در مورد حضور گسترده مردم در شعب اخذ رای

اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات کشور: با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می‌گردد، تعرفه‌ها و برگ‌های رأی مصرف نشده شعبه را شمارش کنند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.

ساعت: ۱۳:۴۴/ برای جلوگیری از بدترشدن اوضاع باید حضور داشته باشیم

عبدالناصر همتی، رئیس کل سابق بانک مرکزی با حضور در جمع خبرنگاران در حسینیه جماران گفت: برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع و برای اینکه خالص سازی زیاد نشود حتما باید در انتخابات حضور داشته باشیم.

ساعت: ۱۳:۳۸/ حق نامزدهای انتخابات تضییع نشود

متن اطلاعیه شماره ۲۷ ستاد انتخابات کشور: به اطلاع کلیه رای دهندگان عزیز می‌رساند؛ با عنایت به تبصره ۳ ماده ۲۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزد‌های انتخابات، خواهشمند است در هنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزد‌های مورد نظر خود را که شامل؛ نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان است، به صورت کامل و خوانا قید کنند تا حقی از نامزد‌ها در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.

ساعت: ۱۳:۳۶/ ملاک تشخیص واجدان شرایط رای

متن اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور: به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می‌رساند؛ ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای رای دهندگان؛

اصالت شماره ملی متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ما قبل آن استعلام شماره ملی رأی دهنده از دستگاه احراز هویت است. همچنین مجدداً یادآور می‌شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

ساعت: ۱۳:۲۴/ عبدالناصر همتی، رئیس کل سابق بانک مرکزی با حضور در حسینیه جماران رای خود در انتخابات مجلس و مجلس خبرگان را به صندوق انداخت

زنده از انتخابات؛ رادان: تا این لحظه مشکل امنیتی نداریم/ همتی رای داد

 

ساعت: ۱۳:۱۷/ فرمانده فراجا: انتخابات تا این لحظه در امنیت کامل برگزار شده است

سردار رادان گفت: تا به این لحظه هیچگونه مشکل امنیتی در هیچ یک از شعب اخذ رای در سراسر کشور وجود نداشته و امنیت کامل برقرار است. همکاران من در بحث امنیت صندوق‌ها قطعا تا پایان زمان رأی‌گیری در شعب هستند و بعد از آن هم وظیفه انتقال صندوق‌ها و سپس هم ماموریت امنیت مخازن را برعهده دارند.

ساعت: ۱۲:۵۴/ روحانی رای خود را به صندوق انداخت

حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین ایران با حضور در یکی از مدارس منطقه ۱، آرای خود در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به صندوق اخذ رأی انداخت.

زنده از انتخابات؛ داماد روحانی در حسینیه رای داد، وزیر بهداشت در بیمارستان

زنده از انتخابات؛ داماد روحانی در حسینیه رای داد، وزیر بهداشت در بیمارستان

زنده از انتخابات؛ داماد روحانی در حسینیه رای داد، وزیر بهداشت در بیمارستان

زنده از انتخابات؛ داماد روحانی در حسینیه رای داد، وزیر بهداشت در بیمارستان

ساعت: ۱۲:۵۲/ وزیر بهداشت در بیمارستان امام خمینی رای خود را به صندوق انداخت

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با حضور در شعبه اخذ رای بیمارستان امام خمینی و در کنار کادر درمان در انتخابات شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

زنده از انتخابات؛ داماد حسن روحانی در حسینیه ارشاد رای داد

ساعت: ۱۲:۴۵/ داماد حسن روحانی در حسینیه ارشاد رای داد

به نقل از ایلنا، کامبیز مهدی زاده داماد حجت‌الاسلام حسن روحانی با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات شرکت کرد.

زنده از انتخابات؛ سن رای‌دادن ۱۸ سال است/ صندوق رای در ارتفاعات گرگان +ویدیو

ساعت: ۱۲:۳۰/ صندوق رای در ارتفاعات برفی شاهکوی گرگان

ساعت: ۱۲:۲۶/ سن رای دادن ۱۸ سال تمام است

متن اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور: به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می‌رساند؛ بر اساس بند ۲ ماده ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بند ۲ ماده ۱۵ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای ۱۸ سال تمام است. یعنی کلیه متولدین روز ۱۱ اسفند ماه سال ۱۳۸۴ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رای، اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رای بدهند.

ساعت: ۱۲:۲۱/ سخنگوی شورای نگهبان: شاهد حضور خوب مردم پای صندوق‌های رای هستیم

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به فضل خدا از لحظه آغاز فرایند رای گیری شاهد حضور خوب مردم پای صندوق بودیم و در برخی از شعب اخذ رای نیز شاهد ازدحام جمعیت هستیم.

وی تاکید کرد: حسب اطلاعی که از ۴ حوزه انتخابات که به صورت الکترونیکی در حال برگزاری است داریم، فرآیند به طور روان در حال انجام است و با رضایت بالایی کار در حال انجام است.

ساعت: ۱۲:۱۸/ حضور محمود واعظی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و همسرش پروین داداندیش در حسینیه ارشاد

 
زنده از انتخابات؛ خلق شگفتی ویژگی بارز مردم ایران است
 

ساعت: ۱۲:۰۲/ شمخانی: خلق شگفتی ویژگی بارز مردم ایران است

علی شمخانی مشاور سیاسی مقام معظم رهبری صبح امروز با حضور در مسجد حضرت، ولی عصر (خوزستانی‌ها مقیم تهران) آرای خود را به صندوق انداخت.

شمخانی پس از انداختن آرای خود به صندوق در پاسخ به سوالی در خصوص پیش بینی او از میزان مشارکت مردم در انتخابات صرفا به بیان یک جمله اکتفا کرد و گفت: خلق شگفتی ویژگی بارز مردم ایران است.

زنده از انتخابات؛ حسن خمینی رای داد/ جشن تولد پای صندوق +ویدیو

ساعت: ۱۱:۵۵/ محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در مسجد جامع لویزان، رای خود را به صندوق انداخت

زنده از انتخابات؛ حسن خمینی رای داد/ جشن تولد پای صندوق +ویدیو

ساعت: ۱۱:۴۶/ ستاد انتخابات: عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست! 

اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات: عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست و دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رأی دهند.

ساعت: ۱۱:۴۴/ سید حسن خمینی رای خود را به صندوق مستقر در حسینیه جماران انداخت

ساعت: ۱۱:۴۰/ جشن تولد یک رأی اولی ایلامی پای صندوق رای

ساعت: ۱۱:۳۷/ لاریجانی رای خود را به صندوق انداخت

علی لاریجانی در ساعات اولیه رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در آستان حضرت صالح بن موسی الکاظم (ع)، آراء خود را به صندوق انداخت.

زنده از انتخابات؛ لاریجانی رای داد/ حدادعادل: داوطلبان به سوگند خود پایبند بمانند

ساعت: ۱۱:۳۴/ حدادعادل: داوطلبان نمایندگی به سوگندی که خورده‌اند پایبند بمانند

غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جمله چند روز قبلش که حاشیه‌های زیادی به وجود آورد، گفت: عده‌ای سودشان را در برپا کردن جنجال در این زمینه می‌دانند. کاملا مشخص بود که منظور بنده فهرست‌های قانونی نبود بلکه فهرست‌های خلق الساعه جعلی بود که در وزارت کشور به ثبت نرسیده و افرادی که در این لیست‌ها هستند، اصلاً رضایت ندارند.

ساعت: ۱۱:۳۲/ زارع‌پور: امکان اخذ رای در دورافتاده‌ترین نقاط هم وجود دارد

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات گفت: اتصال ۹۹.۹۹ درصدی در شعب برقرار و روند رای‌گیری پایدار است. در چند شعبه‌ای که مشکلاتی به دلیل وقوع سیل وجود داشت، مشکلات در حال برطرف شدن است.

او افزود: آمار مشارکت بسیار خوب است. در دورافتاده‌ترین نقاط کشور هم امکان اخذ رأی فراهم شده است. مردم می‌توانند از طریق پیام‌رسان‌های ایرانی ویراستی، ایتا و گپ محل شعب اخذ رأی را در نزدیکی خود ببینند.

ساعت: ۱۱:۲۱/ مردم انتظار پیشرفت کشور را دارند

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه پس از انداختن آرای خود در صندوق گفت: اشخاص منتخب مردم بدانند که مردم انتظار پیشرفت هر چه بیشتر کشور در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را دارند.

ساعت: ۱۱:۱۶/ پیش‌بینی پورمحمدی از میزان مشارکت در انتخابات

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: امیدواریم بهتر شود، اما حدس‌های عمومی در همان فضای انتخابات دوره گذشته است.

ساعت: ۱۱:۱۱/ حضور علی مطهری، سرلیست صدای ملت در حسینیه ارشاد برای شرکت در انتخابات

زنده از انتخابات؛ حضور رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور +عکس و ویدیو

ساعت: ۱۰:۵۷/ مراجعه به شعب اخذ رای را به ساعات پایانی موکول نکنید

اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور: از هم‌میهنان عزیز تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری کنند.

ساعت: ۱۰:۵۱/ حضور مردم بندرعباس در پای صندوق‌های رای در ساعات اولیه

ساعت: ۱۰:۵۰/ رای مردم تاثیر بین‌المللی دارد

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز با حضور در مدرسه پسرانه دوره دوم متوسطه شهید مطهری منطقه ۶ شهر تهران برای شرکت در انتخابات، در جمع خبرنگاران گفت: در سال میلادی جاری قریب به ۵۰ انتخابات در جهان برگزار می‌شود، انتخابات ایران اگر مهمترین آن‌ها نباشد از مهمترین آنهاست. چشم جهان به نتیجه این انتخابات است و اثر رای‌مان تنها در داخل نخواهند ماند و در دنیا تاثیر خواهند گذاشت.

ساعت: ۱۰:۴۵/ محمدباقر قالیباف رای خود را به صندوق انداخت

قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در شعبه اخذ رای تکیه مرتضی علی (ع) واقع در محله هرندی تهران رای خود را به صندوق انداخت.

زنده از انتخابات؛ حضور رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور/ جنتی رای داد +ویدیو

ساعت: ۱۰:۳۶/ رادیو و تلویزیون محل اخذ رای را روشن بگذارید

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۱، به اعضای شعب اخذ رای سراسر کشور اعلام کرد که در مدت زمان اخذ رای مبادرت به روشن کردن دستگاه رادیو و تلویزیون در شعبه اخذ رای کنند تا دستور العمل‌های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد را در دستور کار قرار دهند.

ساعت: ۱۰:۳۴/ جنتی در انتخابات شرکت کرد

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان رای خود را به صندوق مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات انداخت.

زنده از انتخابات؛ رئیسی در ستاد انتخابات رای داد +ویدیو

ساعت: ۱۰:۳۳/ حضور مردم ملایر در دقایق ابتدایی انتخابات امروز

ساعت: ۱۰:۳۱/ کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان رای خودش را به صندوق انداخت

ساعت: ۱۰:۲۲/ با مدارک هویتی ۵ گانه رای دهید

اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات؛ در انتخابات این دوره علاوه بر شناسنامه با سایر مدارک هویتی نیز می‌توان رای داد.

ساعت: ۱۰:۱۳/ رئیسی در ستاد انتخابات کشور رای داد

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه‌ی خراسان جنوبی، صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، آرای خود را به صندوق انداخت.

زنده از انتخابات؛ عقد زوج جوان نیشابوری +عکس

به نقل از تسنیم، در این‌دوره از انتخابات، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق و رأی دادن هستند؛ از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند. متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل امکان رأی‌دادن را دارا هستند و در مجموع، ۳.۵ میلیون رأی اولی در کشور داریم.

ساعت: ۰۹:۵۷/ عقد زوج جوان نیشابوری در روز انتخابات

به نقل از ایرنا، زوج جوان نیشابوری همزمان با آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، مراسم عقد خود را در شعبه اخذ رای برگزار کردند.

زنده از انتخابات؛ عارف: فراخوانی برای تحریم ندیدم +ویدیو

ساعت: ۰۹:۵۵/ عارف: فراخوانی برای تحریم ندیدم

محمدرضا عارف، فعال سیاسی اصلاح طلب اعلام کرد که فراخوانی برای تحریم انتخابات ندیده است.

ساعت: ۰۹:۳۵/ آماده باش صد در صدی یگان‌های ویژه و تکاوری پلیس

سخنگوی فراجا گفت: یگان‌های ویژه و تکاوری پلیس در آماده باش صد در صد جهت ادامه تأمین نظم و امنیت در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

سردار منتظرالمهدی بیان داشت: ۱۹۰ هزار نیروی پلیس با کمک دیگر دستگاه‌های امنیت ساز در کنار مردم و در خدمت مردم هستند تا إن شاءالله انتخاباتی آرام، پرشور و پر نشاط را بار دیگر در کشورمان رقم بزنیم. به امید ایرانی بهتر و سرفراز و آسایش مردمان خوب کشورمان، با دلی شاد و آرامش خاطر.

ساعت: ۰۹:۲۶/ محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه رای خود را به صندوق انداخت

ساعت: ۰۹:۲۲/ رای گیری در ۵۹ هزار شعبه اخذ رای

احمد وحیدی گفت: فرایند رای گیری انتخابات در ۵۹ هزار شعبه اخذ رای انجام خواهد شد.

وزیر کشور صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند، اظهار داشت: امروز راس ساعت ۸ صبح در ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور فرآیند رای گیری آغاز شد.

ساعت: ۰۹:۱۰/ حضور محمدرضا عارف و همسرش پای صندوق رای

محمدرضا عارف، فعال سیاسی اصلاح طلب و همسرش در انتخابات امروز حاضر شدند.

ساعت: ۰۹:۰۲/ حضور مردم در انتخابات، امنیت‌زاست

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با حضور در مسجد ابوذر تهران در انتخابات شرکت کرد و طی سخنانی اظهار داشت: داشتن نیروی مسلح قوی و تجهیزات پیشرفته و امکانات شرط لازم است، ولی کافی نیست.

وی افزود: شرط کافی برای اینکه امنیت را حفظ کرده و قدرتمندانه در مقابل دشمن بایستیم، حضور مردم و وحدت و یکپارچگی است؛ یکی از عوامل مهم، همین حضور مردم پای صندوق‌های رأی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: کسانی که هنوز تردید دارند و هنوز نگرفته‌اند که بیایند، غفلت نکنند. ما یک روز باید با سلاح مقابل دشمنان می‌ایستادیم و در دفاع مقدس، داعش و تهدیدات مختلف این‌گونه عمل شد؛ امروز با آمدن پای صندوق رأی همان کار را می‌کنیم و حضور مردم پر کردن خشاب و مشت نیرو‌های مسلح است و این کار، امنیت‌زاست.

سردار حاجی‌زاده گفت: مردم به هرکس و هر گروهی که دوست دارند، رأی بدهند، ولی آمدن‌شان زنده بودن و پشتوانه‌ای کشور است و تولید قدرت و امنیت می‌کند.

ساعت: ۰۸:۵۵/ آثار تبلیغاتی نباید در محل شعبه و اطراف آن وجود داشته باشد

ستاد انتخابات وزارت کشور صبح امروز با انتشار اطلاعیه شماره ۱۹ تاکید کرد، هیچ‌گونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعبه و اطراف آن وجود داشته باشد.

ساعت: ۰۸:۴۱/ حضور مردم در اقصی نقاط ایران پای صندوق رای

ساعت: ۰۸:۲۰/ وزیر کشور رای خود را به صندوق انداخت

احمد وحیدی، وزیر کشور در اولین دقایق فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.

ساعت: ۰۸:۰۶/ حضور رهبر انقلاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری

آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز جمعه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در حسینیه امام خمینی (ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.

زنده از انتخابات؛ رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداختند +ویدیو

این مراسم که با حضور بیش از یک صدتن از خبرنگاران رسانه‌های داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود، از رسانه رهبر انقلاب، صدا و سیما و دیگر رسانه‌های خارجی به‌صورت زنده در حال پخش است.

 

ساعت: ۰۸:۰۰/ آغاز رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۲

فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد.

تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.

براساس قانون زمان رای‌گیری به مدت ۱۰ ساعت از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر است.

به نقل از تسنیم، نامزد‌های این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ساعت: ۰۷:۵۹/ حضور مردم همدان در مکان‌های انتخاباتی قبل از آغاز رسمی انتخابات

ساعت ۰۷:۵۷/ آمادگی شعب اخذ رای برای آغاز انتخابات

ویدیویی از شعبه اخذ رای در مسجد جامع سعادت آباد تهران، دقایقی مانده به آغاز فرآیند رای گیری را مشاهده می‌کنید.

ساعت ۰۷:۴۵/ رهبر انقلاب اسلامی تا دقایقی دیگر رای خود را به صندوق خواهند انداخت

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (جمعه) در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری «انتخابات مجلس شورای اسلامی» و «مجلس خبرگان رهبری» رأی خود را به صندوق خواهند انداخت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی