تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
آخرین مناظره انتخاباتی در برنامه زاویه دیدارنیوز، + گزارش عکس

مشارکت در انتخابات؛ آری، نه!، با حضور مریم اشرفی گودرزی و حسین نقاشی

مناظره آخر؛ در برنامه زاویه دیدارنیوز دو فعال سیاسی از دو جریان شناخته شده کشور درباره جمهوریت، اسلامیت، استقلال، آزادی و انتخابات و همچنین دلایل خود در مورد مشارکت یا عدم مشارکت بحث و گفت‌وگو کردند.

کد خبر: ۱۶۲۰۳۷
۱۴:۵۶ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲

مشارکت در انتخابات؛ آری، نه!، با حضور مریم اشرفی گودرزی و حسین نقاشی

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب و یک روز مانده به انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان ششم، من اسفندیار عبداللهی در برنامه زاویه دیدارنیوز، میزبان مریم اشرفی گودرزی عضو جبهه ایران اسلامی و حسین نقاشی عضو حزب اتحاد ملت بودم تا دلایل هر یک از مهمانان را درباره جایگاه جمهوریت، اسلامیت، استقلال، آزادی، شورای نگهبان، کیفیت و کمیت مشارکت و انتخابات را بشنویم.

ویدیوی کامل این مناظره را در اینجا، یوتیوب و آپارات دیدارنیوز، ببینید و بشنوید

 

 

در ادامه سلسله برنامه‌های دیدارنیوز ذیل عناوینی، چون «رکن سه»، «اصل ۲۷»، «زاویه»، «دیپلمات»، «ویژه برنامه»، «با فرهنگ» و برنامه‌های اقتصادی، بار دیگر در برنامه زاویه از نمایندگان فکری دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب دعوت کردیم تا با هم گفتگو کنند.
یک روز مانده به برگزاری انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم خبرگان رهبری، حسین نقاشی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت به عنوان مخالف مشارکت در انتخابات و مریم اشرفی گودرزی عضو شورای مرکزی جبهه ایران اسلامی به عنوان موافق و مشوق مشارکت در انتخابات، در برنامه زاویه حاضر شدند و به تبادل نظر پرداخته و هر یک به ما گفتند که چرا خود و جریان متبوعشان تصمیمات ذکر شده را اتخاذ کردند.

مشارکت در انتخابات؛ آری، نه!، با حضور مریم اشرفی گودرزی و حسین نقاشی
تصوریر کلی عرصه سیاسی کشور در روز‌های منتهی به رای گیری به این صورت بود که جبهه اصلاحات متشکل از ۳۰ حزب و ۱۵ شخص حقیقی اعلام کرد، به دلیل رد صلاحیت‌ها، اساسا نیروی و نامزدی در میدان ندارد که از او حمایت یا مردم را تشویق به مشارکت کند. در حاشیه، اما تعدادی از افراد و احزاب اصلاح‌طلب و میانه رو با امضای بیانیه‌ای ۱۱۰ امضایی تحت عنوان روزنه گشایی اعلام کردند با وجود انتقاد شدید به نحوه بررسی صلاحیت‌ها، برای گشوندن حتی یک روزنه برای اصلاح، در انتخابات شرکت می‌کنند و از معدود افراد تایید صلاحیت شده اصلاح‌طلب یا نزدیک به اصلاح طلبان حمایت خواهند کرد.
به طور مشخص احزاب اعتماد ملی، کارگزاران و ندای ایرانیان از یک سو و حزب اعتدال و توسعه نزدیک به حسن روحانی از سوی دیگر با هم هم‌قسم شدند که از ظرفیت موجود استفاده کنند، آن‌ها معتقدند نباید هیچ فرصتی را برای تغییر از دست داد و بر این باورند که یک اقلیت کوچک در مجلس بهتر از هیچ است.
در نهایت به سر لیستی علی مطهری نماینده پیشین مجلس، برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس فهرستی تهیه کردند و به انتظار نتایج انتخابات در جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ نشسته‌اند.

مشارکت در انتخابات؛ آری، نه!، با حضور مریم اشرفی گودرزی و حسین نقاشی
جناح اصول‌گرا فعالیت انتخاباتی خود را در قالب دو تشکل اصلی خود یعنی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب (شانا) و شورای وحدت دنبال می‌کنند. همچنین سومین ائتلاف اصول‌گرایان به نام ائتلاف امنا، اعلام موجودیت کرد. جبهه جهادگران هم فهرست مستقل خود در انتخابات پیش رو را ارائه داده است و آنچه روشن و قابل رجوع است، لیست ۳۰ نفره نامزد‌های مورد حمایت جریان جهادگران به دبیرکلی وهاب عزیزی با سرلیستی الهه راستگو است.

گفته شد علی اکبر رائفی‌پور و سعید محمد هم خرج خود را از جریان‌های معروف اصولگرایی جدا کرده‌اند و فهرست مستقل خود را خواهند داشت. اما بر اساس شنیده‌ها، این دو هم موفق نشدند فهرستی کاملا مستقلی منتشر کنند و لیستی بیرون دادند که ترکیبی از چند فهرست موجود در جریان انقلابی است؛ لذا باید منتظر ماند و دید که در پایان روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ چه نتایجی از صندوق بیرون خواهد آمد.
به هر روی مناظره بین دو فعال سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب بحثی فراتر از فهرست‌ها است و نگاه کلی‌تری به مسائل و آینده ایران دارد. شما را دعوت می‌کنم این مناظره را تا پایان مشاهده کنید و نظرات خود را ذیل همین خبر برای ما بفرستید.

عکس: نسرین نیکنام

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۳
غیر قابل انتشار : ۰
محمد
|
United States of America
|
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
5
2
واقعا نمی دونستم این اصلاخ طلبان اینقدر احمقند آفرین بر خانم اشرفی.
آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
و تو اصولگرا اینقدر بی ادبی
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی