تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رسانه‌های اسرائیل مدعی شدند

توافق مبادله اسرا با حماس قبل از ماه رمضان

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که میانجی‌های مصری و قطری توافق آتی در مورد مبادله اسرا میان حماس و اسرائیل، تأکید کردند که این توافق قبل از دهم مارس آینده، امضا خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۲۰۲۵
۱۹:۰۶ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

توافق مبادله اسرا با حماس قبل از ماه رمضان

دیدارنیوز: طبق گفته این سازمان، میانجی‌های مصری و قطری با دادن این اطلاعات به ایالات متحده، تأکید کردند که این توافق قبل از آغاز ماه رمضان امضا خواهد شد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تأکید کرد که اسرائیل، مصر، قطر و آمریکا به تفاهمی در مورد «چارچوب اساسی» مبادله اسرا به منظور اعلام آتش‌بس موقت، دست یافتند.

سالیوان، یکشنبه در اظهارات خود افزود که این توافق همچنان مورد مذاکره است و گفتگو‌های غیرمستقیم قطر و مصر با حماس، باید انجام شود.

لزوم حمایت از غیرنظامیان

سالیوان با این بیان که بایدن هنوز از طرح اسرائیل در مورد عملیات رفح مطلع نشده، افزود به‌باور واشینگتن، بدون وجود برنامه‌ای برای حفاظت از غیرنظامیان، عملیات رفح نباید اجرایی شود.

از سرگیری مذاکرات

این در حالی است که یک شبکه ماهواره‌ای مصری یکشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، دور دیگری از مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس موقت درغزه، در قاهره آغاز شد.

کانال «القاهره الاخباریه» به نقل از منابع مصری آورد مذاکراتی با حضور مقامات آمریکایی، اسرائیلی و حماس پس از این نشست برگزار خواهد شد.

این رسانه افزود: «مذاکرات وقفه در نوار غزه، از طریق جلساتی در سطح دست‌اندرکاران در دوحه وسپس در قاهره از سرگرفته شد».

«القاهره الاخباریه» به‌نقل از همین منابع آورد: «مذاکرات دوحه و قاهره با حضور دست‌اندرکارانی از مصر، قطر، آمریکا و اسرائیل و هیئتی از جنبش حماس، در جریان است».

اعزام هیئت اسرائیلی

از سویی شورای جنگ اسرائیل شنبه با اعزام هیئتی به قطر برای ادامه مذاکراتی موافقت کرد که در روز‌های اخیر در پاریس به منظور دستیابی به توافق آتش‌بس موقت در غزه، شامل آزادی اسرا صورت گرفت.

هیئت اسرائیلی به ریاست دیوید بارنیا، رئیس «موساد»، جمعه برای پیگیری پیش‌نویس آتش‌بس موقت که در پایان ژانویه در پاریس با همتایان آمریکایی و مصری بارنیا و نخست‌وزیر قطر مورد بحث قرار گرفت، راهی پایتخت فرانسه شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی