تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تلاش جو بایدن ادامه دارد

اصرار برای کمک به اوکراین؛ «بودجه تصویب شود»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از کنگره این کشور خواست که برای جلوگیری از سقوط اوکراین در جنگ با روسیه، بسته کمکی به کی‌یف را هرچه زودتر تصویب کنند.

کد خبر: ۱۶۱۹۸۹
۱۰:۳۷ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

اصرار برای تصویب فوری کمک به اوکراین

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در کاخ سفید با رهبران کنگره دیدار کرد تا به آن‌ها اصرار کند بسته کمکی برای اوکراین را هرچه زودتر تصویب کنند تا از سقوط اوکراین به دست روسیه جلوگیری شود. بایدن همچنین بر لزوم جلوگیری از تعطیلی موقت دولت تاکید کرد.

به گزارش «ان‌بی‌سی»، بایدن گفت: «تعطیلی به اقتصاد آسیب می‌رساند، و به نظرم همه با این گفته موافق هستیم، و به یک راه حل دوحزبی نیاز داریم؛ و فکر می‌کنم عواقب بی‌عملی در قبال اوکراین هر روز بدتر می‌شود.»

به نقل از العربیه، رهبران کنگره بعدا گفتند که جلسه کاخ سفید یکی از پُرشورترین جلسات بین رئیس‌جمهوری و قانونگذاران درباره مساله اوکراین بوده است. چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا، که اخیرا از سفر اوکراین بازگشته است، در این باره گفت: «همگی به رئیس مجلس اصرار کردیم تا بودجه را هرچه زودتر تصویب کند.»

شومر گفت که وی شخصاً به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، هشدار داده است که اگر رویه بی‌عملی در قبال اوکراین را ادامه دهد و این کشور به دست روسیه سقوط کند، تاریخ درباره وی قضاوت سختی خواهد کرد. شومر افزود همه رهبران به جانسون فشار آوردند.

به گفته رهبر اکثریت سنا: «شدت هیجان در آن جلسه به دلیل اشتیاق رئیس‌جمهوری، معاون رئیس‌جمهوری، [رهبر اقلیت سنا]مکانل، و خودم برایم شگفتی‌آور بود. ما جانسون را شیرفهم کردیم که تاخیر هیچ جایز نیست، و جنگ ممکن است مغلوبه شود.»

به گفته ان‌بی‌سی، میچ مکانل، سناتور کنتاکی و رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا، که با محافظه‌کاران افراطی هوادار دونالد ترامپ شدیدا زاویه دارد، از حامیان سرسخت کمک بی قید و شرط به اوکراین برای نبرد با روسیه بوده است.

جانسون بعد از جلسه کاخ سفید به رسانه‌ها گفت که مجلس نمایندگان به دنبال گزینه‌هایی درباره اوکراین و سایر کمک‌های خارجی است، و «سر فرصت» به آن‌ها خواهد پرداخت، اما تاکید کرد که تأمین امنیت مرز جنوبی آمریکا لازم است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی