تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
درگیری نظامی در دریای سرخ

آمریکا و بریتانیا «جزیره لبوان» را بمباران کردند

در ادامه تنش‌ها در دریای سرخ و درگیری نظامی دو کشور غربی با حوثی‌های یمن، آمریکا و بریتانیا طی دو حمله هوایی «جزیره لبوان» در غرب الحدیده را بمباران کردند.

کد خبر: ۱۶۱۹۷۶
۰۸:۴۷ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

آمریکا و بریتانیا «جزیره لبوان» را بمباران کردند

دیدارنیوز: بنا به اعلام شبکه تلویزیونی «المسیره» وابسته به حوثی‌ها شامگاه سه‌شنبه هشتم اسفند آمریکا و بریتانیا طی دو حمله هوایی «جزیره لبوان» در غرب الحدیده یمن را بمباران کردند.

همزمان با آن شرکت امنیت دریایی بریتانیا «آمبری» اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع حادثه‌ای در مقابل سواحل الحدیده یمن دریافت کرده است.

به نقل از العربیه، آمبری اعلام کرد که یک کشتی با مالکیت یونان و حامل پرچم جزایر مارشال شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که یک موشک در نزدیکی آن در آب‌های شمال غرب بندر الحدیده منفجر شده است.

ایالات متحده آمریکا و بریتانیا به‌طور مکرر و از زمانی که تهدید‌های شبه‌نظامیان حوثی علیه کشتیرانی در خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ به بهانه حمایت از غزه در برابر اسرائیل به‌دنبال حمله هفتم اکتبر حماس، آغاز و تشدید شده است، حملاتی را با هدف جلوگیری از تهدید‌های فزاینده این گروه علیه پایگاه‌های حوثی در استان‌های صنعا، صعده، الحدیده، حجه، ذمار و تعز یمن انجام دادند.

در این عملیات‌ها علاوه بر رهگیری و سرنگونی موشک‌ها و پهپاد‌های حوثی‌ها در آسمان، سطح و زیردریا، طی حملات هوایی و موشکی زاغه‌های مهمات و سلاح و مخازن موشکی و پهپادی و ایستگاه‌های راداری حوثی‌ها و موشک‌ها و پهپاد‌های آماده پرتاب آن‌ها بمباران و منهدم شده است.

به‌رغم ادامه این حملات غرب که با هدف ایجاد بازدارندگی انجام می‌شود، حوثی‌ها، اما بر ادامه و تشدید حملات خود علیه کشتیرانی در آبراه بین‌المللی دریای سرخ اصرار می‌ورزند.

در واکنش به این تهدیدات حوثی‌ها، معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن سه‌شنبه حملات این گروه به کشتی‌های حامل نفت و مواد شیمیایی در دریای سرخ، خلیج عدن و تنگه باب المندب را «تروریسم سازمان‌یافته‌ای» توصیف کرد که به گفته او با جنگ اسرائیل علیه غزه هیچ‌گونه ارتباطی ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی