تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

تاکید حماس بر انعطاف پذیری در مذاکرات

در صد و‌ چهل و پنجمین روز از «طوفان الاقصی» و جنگ میان اسرائیل و حماس، ماشین جنگی نتانیاهو به کشتار خود در غزه و مناطق دیگر ادامه می‌دهد و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از احتمال آتش بس در غزه تا دوشنبه آینده خبر داده است.

کد خبر: ۱۶۱۹۷۴
۰۸:۳۱ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آمریکا از اسرائیل ضمانت‌ خواست

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و‌ چهل و پنجمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید:

ساعت: ۱۸:۳۳/ تاکید حماس بر انعطاف پذیری در مذاکرات

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، چهارشنبه ۹ اسفند بر انعطاف پذیری این جنبش اسلامی در مذاکرات برای «حفاظت» از خون مردم فلسطین، تاکید کرد.

به نقل از العربیه، هنیه، در عین حال بر آمادگی حماس برای ادامه مقاومت مقابل اسرائیل و دفاع از فلسطینی‌ها تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی که از تلویزیون پخش شد، از فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و «داخل اشغالی» خواست، از روز اول ماه مبارک رمضان به سوی الاقصی حرکت کنند.

ساعت: ۱۰:۳۳/ اول پایان جنگ، بعد توقف حمله به کشتی‌ها

محمد عبدالسلام، سخنگوی گروه حوثی‌ها در یمن، گفت که حملات موشکی و پهپادی این گروه به کشتی‌های باری در دریای سرخ متوقف نخواهد شد مگر اینکه اسرائیل به بمباران و محاصره نوار غزه پایان دهد.

عبدالسلام، سه شنبه ۸ اسفند در گفتگو با «رویترز» در پاسخ به سوالی درباره اینکه در صورت دستیابی به آتش بس در غزه، حملات به کشتی‌ها متوقف می‌شود یا خیر، گفت: «در صورت پایان محاصره غزه و ورود آزادانه کمک‌های بشردوستانه به این باریکه، وضعیت را مجددا ارزیابی می‌کنیم.»

حوثی‌ها از ۱۹ نوامبر ده‌ها حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و دریای عرب انجام داده اند که گمان می‌کنند با اسرائیل مرتبط هستند یا به بنادر آن می‌روند. آن‌ها ادعا می‌کنند که این حمله در حمایت از نوار غزه صورت می‌گیرد که از ۷ اکتبر شاهد جنگ بین حماس و اسرائیل بوده است.

به نقل از العربیه، واشینگتن در دسامبر یک ائتلاف دریایی بین المللی با هدف «حفاظت» از ناوبری دریایی در منطقه استراتژیک دریای سرخ که ۱۲ درصد تجارت جهانی از آن عبور می‌کند، ایجاد کرد.

ساعت: ۰۸:۲۸/ جدال در شورای امنیت میان حامیان فلسطین و اسرائیل

نشست شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر به صحنه جدال میان حامیان فلسطین و اسرائیل بر سر وضعیت انسانی نوار غزه تبدیل شد که با هشدار جدی سازمان ملل درباره قرار گرفتن یک چهارم مردم این منطقه در یک قدمی قحطی همراه بود.

«رامش راجاسینگهام» مدیر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل عصر سه شنبه ۲۷ فوریه (هشتم اسفند ۱۴۰۲) به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت مرددم غزه هشدار داد: حداقل ۵۷۶ هزار نفر در نوار غزه معادل یک چهارم جمعیت آن، در یک قدمی قحطی قرار دارند که در صورت عدم انجام اقداماتی برای مهار آن، قحطی «تقریبا اجتناب‌ناپذیر» خواهد بود.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آمریکا از اسرائیل ضمانت‌ خواست

ساعت: ۰۸:۲۱/ آمریکا از اسرائیل ضمانت‌نامه کتبی درباره جنگ غزه خواست

رسانه آمریکایی آکسیوس در گزارشی نوشته است که دولت بایدن به اسرائیل مهلت داده است تا نامه‌ای را امضا کند که تل‌آویو را ملزم به رعایت قوانین بین المللی در هنگام استفاده از سلاح‌های آمریکایی می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی