تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

جزییات پیشنهاد «پاریس» به حماس

پیشنهاد «پاریس» امکان بازگشت تدریجی غیرنظامیان آواره به شمال غزه به استثنای مردانی که در سن خدمت سربازی هستند، را فراهم می‌کند.

کد خبر: ۱۶۱۹۶۰
۱۸:۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲

جزییات پیشنهاد «پاریس» به حماس

دیدارنیوز: یک مقام ارشد نزدیک به تیم مذاکرات حماس با اسرائیل برای برقراری آتش‌بس موقت در غزه، سه‌شنبه ۸ اسفند گفت، جنبش حماس پیشنهادی از پاریس دریافت کرد که شامل وقفه ۴۰ روزه عملیات نظامی اسرائیل در غزه و تبادل اسرا است.

در صورت اجرایی شدن پیشنهاد پاریس، این توافق می‌تواند گام اولیه برای برقراری آتش‌بس کامل در آینده در غزه خواهد بود.

به نقل از العربیه، این مقام مسئول افزود: «پیشنهاد پاریس شامل تعهد اجازه ورود روزانه ۵۰۰ کامیون کمک‌رسانی به غزه، ارائه هزاران چادر و کاروان و همچنین امکان تعمیر نانوایی‌ها و بیمارستان‌ها در نوار غزه است».

این مقام مسئول با بیان اینکه در پیشنهاد پاریس مبادله اسرای فلسطینی و اسرای اسرائیلی به نسبت ۱۰ به یک پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: «در این پیشنهاد، تمامی اسرای اسرائیلی اعم از زنان، کودکان زیر ۱۹ سال و سالمندان، در ازای آزادی تعدادی از زندانیان فلسطینی، آزاد می‌شوند».

آتش‌بس در ماه رمضان

این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز گفت، اسرائیل موافقت کرده است که در ماه رمضان فعالیت‌های نظامی در نوار غزه انجام ندهد.

او در گفتگو با «ان بی سی» افزود، یک توافق اصولی بر سر آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها بین طرف‌های اسرائیلی و حماس وجود دارد.

او افزود: «ماه رمضان نزدیک است و اسرائیلی‌ها توافق کردند که در این ماه هیچ گونه فعالیت نظامی انجام ندهند تا به خود فرصت دهند که همه گروگان‌ها را آزاد کنند».

بایدن هشدار داد که با افزایش تعداد قربانیان فلسطینی، اسرائیل در خطر از دست دادن حمایت بقیه کشور‌های جهان است.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در اظهارات خود گفت که اسرائیل متعهد شده که قبل از تشدید عملیات خود برای نابودی حماس در شهر رفح، غیرنظامیان فلسطینی را از این شهر تخلیه کند.

جنگی که بیش از ۴ ماه پیش بین ارتش اسرائیل و حماس آغاز شد، تاکنون به آوارگی صد‌ها هزار فلسطینی و آوارگی حدود ۲.۲ میلیون نفر که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت غزه را تشکیل می‌دهند، منجر شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی