تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

«عباس» استعفای کابینه فلسطین را پذیرفت

محمود عباس، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که استعفای محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین را پذیرفته و اعضای دولت او را موظف کرده تا به فعالیت‌های خود تا تشکیل دولتی جدید ادامه دهد.

کد خبر: ۱۶۱۹۱۸
۰۸:۵۱ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲

«عباس» استعفای کابینه فلسطین را پذیرفت

دیدارنیوز: شبکه «العربیه»، گزارش داد که محمود عباس، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه ۷ اسفند اعلام کرد که استعفای محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین را پذیرفته و اعضای دولت او را موظف کرده تا به فعالیت‌های خود تا تشکیل دولتی جدید ادامه دهد.

محمود عباس، دوشنبه طی دیدار با محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین نامه درخواست استعفای کابینه او را که روی میز رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گذاشته شده بود، پذیرفت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی صدور حکمی استعفای اشتیه را پذیرفته و وزرای مستعفی وی را موظف کرد تا به طور موقت فعالیت‌های دولت کنونی را تا تشکیل دولتی جدید ادامه دهند.

شایان ذکر است که محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین دوشنبه طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت که استعفای دولت را در اختیار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار داده است.

به گفته منابع آگاه دولت جدید فلسطین تنها از میان «تکنوکرات‌ها» تشکیل خواهد شد.

به نقل از العربیه، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که احتمالا محمد مصطفی، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری فلسطین گزینه پیشنهادی برای ریاست دولت جدید خواهد بود.

گروه‌های فلسطینی «حماس» و «فتح» تشکیل دولت «تکنوکرات» را پذیرفتند و اسرائیل برقراری آتش‌بس در نوار غزه را به ماهیت اداره این باریکه در آینده مرتبط دانست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی