تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

دادستان: جرم انتخاباتی نداشتیم

محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور گفت: تاکنون جرم انتخاباتی نداشته‌ایم، تا کنون تنها تخلفاتی در فضای مجازی رخ داده که تذکرات لازم داده شد و مسائل برطرف شده است.

کد خبر: ۱۶۱۸۸۰
۱۱:۱۲ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲

دادستان: جرم انتخاباتی نداشتیم

دیدارنیوز: دادستان کل کشور گفت: تا کنون تنها تخلفاتی در فضای مجازی رخ داده که تذکرات لازم داده شد و مسائل برطرف شده است.

حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد با اشاره به رصد فضای انتخابات از سوی دادستانی‌های سراسر کشور بیان کرد: الحمدالله تاکنون جرم انتخاباتی نداشته‌ایم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تنها تخلفاتی در فضای مجازی رخ داده بود که تذکرات لازم داده شد و مسائل برطرف شد.

موحدی آزاد عنوان کرد: مشکل حادی تاکنون در حوزه انتخابات و فعالیت کاندیدا‌ها در عرصه فضای مجازی وجود نداشته است.

همچنین اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در رابطه با کلاهبرداری‌هایی که ممکن است در زمان تبلیغات انتخابات رخ دهد، گفت: یکی از مسائل مهم مطرح شده این بود که افرادی در زمان‌های خاص، در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند، به‌طور‌مثال امروز که بحث انتخابات داغ است و کسانی هم هستند که تمایل به کمک در بحث‌های مالی آن دارند، پیش بینی قانونی شده که از چه راه‌هایی می‌توانند به کاندیدا‌های مورد علاقه خود کمک کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در این فضا، ممکن است کسانی مدعی شوند که در حمایت از یک نامزد به جمع آوری امکانات مادی مشغول هستند و از این طریق بخواهند از مردم کلاهبرداری کنند. درباره این مسئله در کمیته‌های مربوطه بحث شده است.

جهانگیر افزود: مشخصا همه کسانی که می‌خواهند کار جمع اوری کمک‌های نقدی برای نامزد‌های انتخاباتی انجام دهند، باید با سرشماره‌ها و سرشناسه‌های مشخصی اقدام کنند تا اجازه کلاهبرداری به کسی داده نشود؛ لذا اطلاع رسانی این موضوع به مردم که حمایت مالی از چه طریقی باشد، بسیار مهم است.

گفتنی است به منظور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری تمام استان‌ها شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی